henrikln94 Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 hei, jeg har slitt mye i det siste med at bilen fusker, spesielt i oppoverbakker, ved 2-3000 rpmog idag når jeg skrudde av tennpluggen var det masse olje på gjengene og nedi hullet, kan dette være årsaken? og rett over denne pluggen er olje påfyllings lokket, (som har en skade)
dohcboy Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 skift topdeksel pakninga, å evnt oljepåfyllings lokke ditt viss du ser at d faktisk kommer ut olje imellom topdeksel å lokk Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
HoelRacing Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Ja, nok så vanlig det der. Bytt toppdekselpakning og plugger. Kan og være et coilproblem du har. Prøv først med nye plugger og pakning. Blir det ikke bra da, er det nok coil. Bør ikke kjøre mye med det. Kan knekke motorstyringa, 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
henrikln94 Posted June 1, 2016 Author Posted June 1, 2016 (edited) Okay, hadde samma problemet med nøkking for ca 6 måneder side og da bytta jeg plugger, ledninger og coil, men skal prøve og bytte toppdekselpakningJa, nok så vanlig det der. Bytt toppdekselpakning og plugger. Kan og være et coilproblem du har. Prøv først med nye plugger og pakning. Blir det ikke bra da, er det nok coil. Bør ikke kjøre mye med det. Kan knekke motorstyringa,Okay, hadde samma problemet med nøkking for ca 6 måneder side og da bytta jeg plugger, ledninger og coil, men skal prøve og bytte toppdekselpakning Edited June 1, 2016 by henrikln94
grcossie Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Sjekk også pluggkablene, har det vært overslag på pluggene, så hender det at det er en brent stripe inni plugghettene, som leder strøm 1
Recommended Posts