Jump to content

Recommended Posts

Posted

Navigasjonen har plutselig fått for seg at den er i en annen del av landet. Har forsøkt å kalibrere, men kommer ikke videre fra 1%, noen som har et forslag?

Posted

Feil på antennefot?

Galaxis

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Posted

Antennefoten kommer ikke opp, som løs del på delefilmen lenger, siden det er en ombyggingssats. Er flere forhandlere, som har de på lager, slik jeg fikk tak i til min Kuga, fikk en grei pris siden jeg jobber hos Ford. Du må be din forhandler om å søke på gammle nr via edix, for å finne hvem som har den, da slipper du å bytte hele ledningsdelen også

Posted (edited)

Er det en tynn pinne, nesten som en synål? Hadde av foten og det stakk opp en liten metallbit

Edited by Ohkarlsen
Posted

Er det en tynn pinne, nesten som en synål? Hadde av foten og det stakk opp en liten metallbit

Jepp, kjente du om den var løs? Sjekk også hvordan kontakten på ledningen ser ut, Kommer vann inn og skaper irr her

Posted (edited)

Da viser det seg at ny antennefot ikke kan leveres. Ser nå at pinnen er løs. Har det noen hensikt å prøve å lodde den fast på nytt? Evt finnes det en uorginal gps fot som kan benyttes? 

Edited by Ohkarlsen
Posted

Da viser det seg at ny antennefot ikke kan leveres. Ser nå at pinnen er løs. Har det noen hensikt å prøve å lodde den fast på nytt? Evt finnes det en uorginal gps fot som kan benyttes? 

Er egentlig utgått, som løs del, da det er et ombyggings sett, som blir solgt nå. Er flere forhandlere i landet, som har fot på lager, få din forhandler til å gjøre et søk på edix, så finner de dem. Jeg gjorde dette på min egen, enklere og billigere.

Posted

Ingen suksess på denne enda, ser at de har et ombygningssett i England til rundt 1000,- Da må jeg trekke kabelen på nytt og sette opp en GPS antenne på ruta tror jeg. Er vist Ford orginalt som skal erstatte den gamle løsningen. 

Noen som vet om det bare e å fjerne trimmen og skru ut stereo, eller om jeg må ha noe spesialverktøy. Mener å ha lest noe om fire flate pinner.

Posted

Ingen suksess på denne enda, ser at de har et ombygningssett i England til rundt 1000,- Da må jeg trekke kabelen på nytt og sette opp en GPS antenne på ruta tror jeg. Er vist Ford orginalt som skal erstatte den gamle løsningen. 

Noen som vet om det bare e å fjerne trimmen og skru ut stereo, eller om jeg må ha noe spesialverktøy. Mener å ha lest noe om fire flate pinner.

Som jeg sa ovrer her, så er det enkleste og billigeste å skifte bare foten slik jeg gjorde på min og har gjort på andre biler. Flere forhandlere her i landet, har fortsatt foten på lager. Du trenger 4 flate radio bøyler, for å dra ut radioen ja

Posted

Takk for tipset. Da fikk jeg kjøpt av Ford i Mosjøen. Bare å vente på pakka og håpe at det fikser problemet. Bør jeg legge på noe tetting, eller er det ingen hensikt

• Like 1
Posted

Takk for tipset. Da fikk jeg kjøpt av Ford i Mosjøen. Bare å vente på pakka og håpe at det fikser problemet. Bør jeg legge på noe tetting, eller er det ingen hensikt

Bruk kontaktgrease i pluggen der, så holder det bedre