thotet Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Hei! Har hatt et lite problem siden jeg skaffetbiln, av og til når jeg starter opp fusker bilen, også en stund etter jeg har kjørt, og clutcher ut i et kryss etc. Ved oppstart går den ikke ordentlig, den står å "hakker" må holde inn gasspedal i ca 1-2 sekunder før det i heletatt skjer noe med turtallet, virker nesten som den er i ferd med å kvele seg selv.Og når jeg clutcher ut etter ca 5 minutt kjøring hopper den fra ca 100 til 8-900.. Noen som vet hva feilen kan være? Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
thotet Posted March 31, 2016 Author Share Posted March 31, 2016 Ingen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 ingen mulighet for og ta diagnose?min sierra var slik men da hele tiden det var tps Link to comment Share on other sites More sharing options...
thotet Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 ingen mulighet for og ta diagnose?min sierra var slik men da hele tiden det var tpsHar koblet meg på, men ingen feilkoder.. Kan det være noe så enkelt som tennpuggene? Kjøpte på biltema ca en månes etter bilkjøp, da jeg ikke helt viste hvor lenge siden slikt var byttet. Jeg bytter altid tennplugger, olje, oljefilter og eventuelt luftfilter når jeg kjøper bil (bruktbil) uansett om det står/selger sier når det er byttet. Koster ikke mye, og man vet akkurat når det er byttet selv.Hvilke temnplugger annbefaler dere til denne bilen? Takker for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 kjøp orginale plugger, koster ikke mange kronene Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHH Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 Focus er kresen på plugger, og biltema har jo søpple plugger. Kjøp ngk eller org Ford. 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
thotet Posted April 2, 2016 Author Share Posted April 2, 2016 Takker for svar! Noen forslag til plugger? På kverneland skulle de ha nesten 1200,- for orginale plugger.. sto ford på esken, men tok en ut, å der sto det ngk på pluggen. Så om jeg bestiller samme på nett blir det nok billigere, men husker ikke hvilket nummer det sto på pluggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trøndern Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 står i instruksjonsboka ? eller spør på verksted,så kjøper du på nett.eller mekonomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts