Jump to content

Ny RS500 i Norge !!


WingDude

Recommended Posts

Denne bilen får nå en norsk lykkelig eier, som faktisk eier en 500 fra før av, han bør vel være den eneste i Norge som seriøst fortjener å bli kalt for "Mr 500" etter dette ;)

Har selv sikla på denne bilen tidligere, men den kunne ikke blitt solgt til en mer seriøs eier enn det den nå får. Bilens nåværende eier er Julian Godfrey, som ikke har brukt bilen på mange år, den har en ekstrem lav km.stand, og til en pris man bare kan drømme om. Bilen blir etter all sansynlighet veikjørt til Norge i slutten av neste uke.

 

 

DSCN1244.jpg

 

 

DSCN1251.jpg

 

 

DSCN1234.jpg

 

 

DSCN1232.jpg

Link to comment
Share on other sites

er vel ikke franz vel??kjøpte gamlebilen hans.den røde sedanen

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

vist ikke øynene mine har gått på en smell, så er vell det en rs 200 med åpent motor rom, mann ser i kanten av bildet ?

Link to comment
Share on other sites

Vart ikke RS500 levert med produksjonsnummer gravert inn på ei plate mellom vindusheisbryterne eller tar jeg feil?Mene jeg har sett det før,vesst det ikke er noe noen har laga da.

 

Det har du rett i. Og hvor er den? En vesentlig del å ha på en RS500 synes jeg...

Link to comment
Share on other sites

Guest cossi

Rs 500 ble aldrig levert med eget nummer i bilen. Det er kommet til i ettertid av RS500 eiere som vill gjøre noe mer ut av det. Det er chassi nummeret som er unikt på RS500.(Så klart alle chassi nummer er unike) Men det er f.eks. 000000000248 altså rs500 nr 248. Det er den forrige eieren av RS500 som eier RS200.

Link to comment
Share on other sites

Vart ikke RS500 levert med produksjonsnummer gravert inn på ei plate mellom vindusheisbryterne eller tar jeg feil?Mene jeg har sett det før,vesst det ikke er noe noen har laga da.

 

Det har du rett i. Og hvor er den? En vesentlig del å ha på en RS500 synes jeg...

Som cossi sier, det er ikke orginalt, men noe som RS500 eiere i England har fått laget i ettertid... ;)

Link to comment
Share on other sites

Rs 500 ble aldrig levert med eget nummer i bilen. Det er kommet til i ettertid av RS500 eiere som vill gjøre noe mer ut av det. Det er chassi nummeret som er unikt på RS500.(Så klart alle chassi nummer er unike) Men det er f.eks. 000000000248  altså rs500 nr 248. Det er den forrige eieren av RS500 som eier RS200.

Soory det er jeg ikke enig i , med de info jeg sitter med , ble rs500 ikke laget med egne chassi nr . De ble tatt ut av den løpende produksjon . Men motorene hadde egne nr .

 

The RS500 Cosworth is a heavily uprated version of the production 3 Door Coswoth with only 500 of these special vehicles being produced, all modified by Tickford. The RS500 was announced in July 1987 and homologated in August 1987 to enable Ford to enter the car into the World Rally Championship. A genuine RS500 Cosworth engine should be labelled in the range YBD0015 to YBD0537.

Link to comment
Share on other sites

Guest cossi

Genuine RS500 Shells were labelled GBBE GG 38600 to GBBE GG 39099. :D

Her er de egne chassinummrene, ingen som har lignende. Det nummret jeg skrev var: for eksempel. Poenget var att de har nummer som kommer etter hverandre.

Edited by cossi
Link to comment
Share on other sites

Genuine RS500 Shells were labelled GBBE GG 38600 to GBBE GG 39099. :D

Her er de egne chassinummrene, ingen som har lignende. Det nummret jeg skrev var: for eksempel. Poenget var att de har nummer som kommer etter hverandre.

Stemmer det ja, for de plukket rett og slett 500 av de nye Sierra Cosworthene rett av "produksjonsbåndet"... Derav de 500 chassinumrene etter hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...