the boss Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Er på utsikt etter en s-max. Ønsker en fra 2010-2015. Vil bli brukt til daglige gjøremål, men også ferier med campingvogn. Da er spørsmålet om hvor stor motor man trenger? Vil 140 hp fungere bra, dårlig eller utmerket til dette? :-) Har også lurt litt på hvordan automatkassene til denne bilen holder i forhold til langkjøring med campingvogn. Er det noen som har erfaring med dette? Burde jeg heller velge manuell?
Grenaa Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Hei. Vil tro 140 hp vil funke bra. Jeg drar campingvogn med min s-max 1,8 tdci. 125 hk. Det går heilt grett, men må bruke vett. Spinner ikke akkurat ut av kryssene. Vognen jeg drar har tillat totalvekt 1500 kg, (kan dra 1450 med bilen). Har manuell kasse.
grcossie Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 140hk er grei å dra med. Viktig at det er byttet olje og filter på automatkassa på hver hoved service (3år eller 60tusen km)
JonV Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Merker fort om kassa ikke har fått service, den begynner fort å rote litt ved f.eks kickdown og shift kan føles harde ved lav fart. S-Max AWD 2016
grcossie Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Merker fort om kassa ikke har fått service, den begynner fort å rote litt ved f.eks kickdown og shift kan føles harde ved lav fart.Stemmer
JonV Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Vet for jeg er sen med bytte av olje på kassa mi.Men Ford vil ha 4800,- for jobben.Men venter tilbud herfra http://www.turessons.se/Mekonomen i sverige ville ha 2600,- så da sjekker jeg heller orginalt S-Max AWD 2016
grcossie Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 For bare olje og filter skift? Usikker pIå hva vi tar, da det er sjelden en jobb, dom blir gjort utenom service. Ikke noe problem å skifte selv da, to tappe plugger og utv filter komplett med hus, og 6liter olje på igjen i egen plugg
JonV Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Er noe med det å få olja opp i hullet vil jeg tro, er verktøy for det.Og lurer på om de ikke kjører 8L olje for å skylle gjennom med ren olje.Håpløst dyrt her i Norge ihvertfall. S-Max AWD 2016
grcossie Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Forskjell på powershift og aw21 kassaJa, regnet med det var poweskift det var snakk om
ipconfig Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Kverneland Bil tar noen sinnsyke priser på skifte av automat olje. Sist jeg skifta på min 2011 mod (reg nov 2010) 2l 140hk Powershift så betalte jeg 6900,- (Snap Drive) for 60000 service og automat skifte. Kverneland skulle ha 12000 for samme jobben. De som har "flusher" - eget verktøy for å få ut all olje i girkassen tar seg godt betalt for dette. De som tar mindre betalt tapper ut oljen men det bli liggende endel igjen i bunnen av kassen. Dette suges ut. Det fylles på ny olje og suges ut. Har ikke merket at dette skal være noe dårligere. Min s-max har nå gått 92000 og jeg skal ha mitt andre skift av olje på kassen nå til sommeren. Kommer til å sjekke flere verksteder og priser. Det er som JonV skriver at den girer "hardere" f.eks. kjapt inn i rundkjøringer. Automat kassene er jo litt treige i oppfattelsen så det er ikke mye jeg merker men litt. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe den nye modellen nå. Har vert sinnsykt fornøyd med bilen som jeg kjøpte ny.
grcossie Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Kverneland Bil tar noen sinnsyke priser på skifte av automat olje. Sist jeg skifta på min 2011 mod (reg nov 2010) 2l 140hk Powershift så betalte jeg 6900,- (Snap Drive) for 60000 service og automat skifte. Kverneland skulle ha 12000 for samme jobben. De som har "flusher" - eget verktøy for å få ut all olje i girkassen tar seg godt betalt for dette. De som tar mindre betalt tapper ut oljen men det bli liggende endel igjen i bunnen av kassen. Dette suges ut. Det fylles på ny olje og suges ut. Har ikke merket at dette skal være noe dårligere. Min s-max har nå gått 92000 og jeg skal ha mitt andre skift av olje på kassen nå til sommeren. Kommer til å sjekke flere verksteder og priser. Det er som JonV skriver at den girer "hardere" f.eks. kjapt inn i rundkjøringer. Automat kassene er jo litt treige i oppfattelsen så det er ikke mye jeg merker men litt. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe den nye modellen nå. Har vert sinnsykt fornøyd med bilen som jeg kjøpte ny. Stemmer ikke helt, powershift har 2 tappeplugger og utv filter, så er fort gjort å skifte olje her. Klart en fordel å flushe, men ikke noe Ford krever eller står i verkstedhåndboka. Tappe av, skifte filter of fyll på 6 liter olje, er fremgangsmåten der
JonV Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 Det er ikke det de tar betalt for hos Fraud ihvertfall.Ringte rhøne selmer på lillestrøm 6900,- Bilia 6700,-Ja vet olje fort er et par tusen og filter 3400,- så de tar seg ekstremt godt betalt for jobben... S-Max AWD 2016
grcossie Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 Her er allt du trenger http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Getriebeolfilter-6L-Getriebeol-BO-DC-6-Gang-Powershift-Automatikgetriebe-/401054148947?hash=item5d60b0a953:g:ofEAAOSwGotWlShF
grcossie Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Filteret koster 486,- Olja koster 250.- literen fra Ford
JonV Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Så 3500 som turresons i sverige tar er litt mer realistisk. 1 S-Max AWD 2016
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now