SierraCL Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Har bytta laderegulator og gått over kontaktpunkter/jording på batteri og rundt om, men har fortsatt et svakt lys i ladelampa.Er det dynamoen som begynner å takke for seg tru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 sjekk inni instrumentet ditt.. sikkert bare den "deleveggen" inni der som slipper inn lys fra andre ting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Er det mest svakt lys på tomgang, og blir gradvis mindre når turtall øker?Isåfall er det typisk om en eller flere av diodene er ødelagt i dynamoen.Det enkleste er å bytte hele dynamoen i såfall.Men om du har stor nok dynamo, så trenger ikke nødvendigvis ladespenningen være lavere ved lavt strømforbruk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted February 11, 2016 Author Share Posted February 11, 2016 Vil ikke si det følger turtall, men bremsepedal gir litt ekstra lys i lampa. Ladespenning er litt lav, rundt 13,2 volt med kjørelys på. Men trur det er noe mer muffins på gang da jeg bare får parklys når jeg vipper fram fjernlysbryter, hehe Tenker jeg uansett prøver en annen dynamo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted February 11, 2016 Share Posted February 11, 2016 Hørest ut som du ikkje har minus ein plass.Eg hadde det samme symtomet på cosworthen og det var berre dårlig kontakt på minus og pluss.Har du sjekka koblingene framme med lyktene? Dei pleier og ha dårlig kontakt. Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Pussa rein jording på blokk og strøm fra dynamo istad og da gikk det seg til etterhvert, så veit ikke jeg.. Får se hvor lenge det varer Lader 14 volt nå i alle fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Burde legge ny kabel fra dynamo til batteri og. Gikk fra rundt 13.5V til 14.4V ved å legge ny kabel på min Sierra. Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Mål spenningsfall med voltmeter/multimeter. Fra gods på dynamo til minus på batteri, og pluss på batteri til pluss på dynamo. Får du betydelig utslag, så kan du flytte målepinnen til forskjellige kontaktpunkter strømmen følger for å lokalisere tapspunktet.Ha lysene på fult og viften på fult for belastning. 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted March 2, 2016 Author Share Posted March 2, 2016 Kjørte på et rådyr i går og da virka plutselig fjernlysa etterpå au Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 Kjørte på et rådyr i går og da virka plutselig fjernlysa etterpå au Med andre ord en rå dyr reperasjon 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts