Truckdriver Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 EEC innsprøytningene er ett Ford produkt, det er ikke IAW Weber Marelli motorstyringene som f.eks L1, L6 og L8/P8.På 80 tallet var ikke utvalget av dyser med litt kapasitet og høyohm stort.Riktig store høyohmsdyser som fungere bra er en rimelig ny utvikling.Det er ikke mange år siden høyohmsdyser hadde for svake spoler til kontrollere åpning og lukking tilfredstillende. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Eneste ECC-XX som bruker lav ohm som jeg vet om er Ford sine 2,3 Lima-motorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Brukte de formotstand eller peak'n hold dysedrivere? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Njaa, stemmer egentlig det..? i følge Knowledge sidene til Emerald så ser det i allefall ut til at originale dyser er lav ohm.Mener og å huske at når jeg koblet Emerald sprutet så måtte det brukes motstander hvis originale dyser skulle brukes.Men som du allerede har nevnt så spiller det jo i dette tilfellet ingen rolle.Vel, jeg har målt samtlige Ford dyser som jeg har og bortsett fra de som er til Cosworth så er alle høyohm. Dette gjelder forresten også Escort Cosworth T25 som har Ford motorstyresystem. 2 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Brukte de formotstand eller peak'n hold dysedrivere?Det vet jeg faktisk ikke, i såfall så er dette montert inne i ECU. Lenge siden jeg har lest meg opp på styringssystemet på disse så husker ikke hvordan de er mappet heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Ok. Har ikke hørt om formotstander montert inne i ecu, så jeg tipper det da er snakk om en form for peak'n hold drivere da. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Vel, jeg har målt samtlige Ford dyser som jeg har og bortsett fra de som er til Cosworth så er alle høyohm. Dette gjelder forresten også Escort Cosworth T25 som har Ford motorstyresystem. Ok-ok. Jeg tar gjerne et verv på forumet her som teknisk villeder 1 Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Du er herved ansatt Og for litt mer offtopic, så les din og RS 1000 sin signatur i sammenhengen 2 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now