Jump to content

Problemer jeg har med min mondeo MK3 2002 tdci 115 hk.

Roger Berg

Recommended Posts

Hei, jeg legger ut noen problemer jeg har med min Mondeo. Er litt forskjellige tema, hadde vært kjekt å få meninger/hjelp:-)

1. Har feilkode P0251 og P1211. Har bestilt utstyr for å ta leak off test av dyser og har bestilt nytt diesel filter - erfaringer?

(bilen går veldig ugjevnt på tomgang, og under kjøring, og kan finne på å stoppe innimellom)

2. Kjøpte Feilkodeleser icarsoft i920 som passer min bil, men jeg får ikke kontakt med ECU, har prøvd det meste - tips?

3. Er Dieselvarmer/tilleggsvarmer på bilen, men den starter ikke opp, har en knapp til den under rattet, men denne er det to ledninger på som er tvinnet sammen, fant ut at det skulle være sikring nr 3 i motorrommet som er til denne, men den er ikke der, er bare en pinne, og ser ikke ut som om den har vært der heller. - tips?

4. Tips for å fikse varme i førersetet? Sikringen er i orden, men er ikke varme i setet.

På forhånd takk:-)

Om 4: På tidligere Mondeoer (hadde 1995 modell) så kunne varmetrådene i bilsetet ryke dersom man satte kneet nedi setet med full tyngde. F.eks når man skal åpne passasjerdøren gjennom sjåførdøren. Mulig det kan skje på de litt nyere versjonene også?

Mener det er en slik hurtigkontakt under setet en plass. Kanskje kople av og mål om det kommer spenning der (12V likespenning) når du aktiverer varmesetet?

nr.3....har mye mulig samme knappen på min MK3....den bryteren er koplet på flere for å kunne kople ut dieselvarmeren om du bare skal på en kort tur til butikken osv...prøvd å la knappen stå i stillingen hvor lyset er på? da skal den som regel fungere som normalt

Ang sikringen...ta av grillen og se om kontakten til temperatursensoren er modifisert...kan være sikring der. kontakten skal være på høyresiden av bilen(venstre når du står med hodet nedi der :P ) i overkant av intercoolern :)

Edited by dogcity

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt

du som kjøpte bilen til tore magnus skjønner jeg :P
d beste er nok å ta en tur inn på sveins auto :)

d er nok sitte pute elementet ditt som er gåen siden setevarmen ikke virker
ang diesel varmeren så er d nok styreenheten som er gåen

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo