Maxmek Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Har en Mondeo som har godt 220 000 km, byttet batteri for 24 måneder siden ( Sønnak platinum) og glødetråer i nov 2014. Dette gjorde jeg for at jeg synes at bilen hadde vært vanskelig å starte på vinteren. Nå som kulda satt inn i år har jeg måtte ha hatt hjelpestart alle morgenen selv om jeg har ladet batteriet hver natt. Jeg prøver med eget batteri først men etter ca 30 sek med start motor, så vil jeg skåne batteriet og hjelpestarter den med bil nr 2. Da må jeg fortsatt dra den på starteren i nye 30 sekunder før den starter. Når jeg drar på starteren lukter det diesel i garasjen, så den får drivstoff. Når den endelig våkner til liv, så går den på tre sylyndre i en liten periode ca 5-10 sek før den fyrer på den fjerde. Bilen har også gjennom sommeren og høsten oppført seg litt rart ifm start, har normalt måtte dra den på starteren i 3-4 sekunder før den starter og det av og til også med relativt varm motor.Når den har fyrt opp og går på alle fire oppfører den seg normalt, går så bra/dårlig som den alltid har gjort.Er det noen som har noe tips på hva det kan være......Jeg mistenker dysene, men er ikke sikker. Er det noen i området Romerike som kan lese av feilkoder sammen med meg mot litt betaling...?Er det noen som vet om noen som kan reparere dyser hvis det er det som er problemet? Vet at de koster 5-6000kr per stk + at du må programmere de inn i hjernen for at de skal virke, så det lukter mye peng for en bil som har gått langt. 1
dohcboy Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 motorvarmer !!! men høres ut som du har en glødeplugg som er gåen. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
tuszi Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Kan være noe feil med glødesystemet få lest ut feilkoder
Maxmek Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Må få prøvd å lest ut feilkoder ja, skal ringe verksteder i dag.
Maxmek Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Har fått følgene feilkoder lest ut.P 003A. Boost pressure control 1 outside specified rangeP 0670. Unknown faultP 0380 Glow duration control open circuit/earth/positive short Tror at den siste er den som jeg sliter mest med, samtidig som at jeg lurer på hva de andre to betyr. Forslag mottas med takk
dohcboy Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 (edited) kan hende at den har overboosta en gang så setter den slike feilkoder.di to siste er gløde relaterte koder få sjekka glødepluggene dine du Edited January 11, 2016 by dohcboy 1 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Maxmek Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Glødeplugger ble byttet i nov 2014, for 20000km siden på merke verksted, så jeg tror ikke det er de. Det er vel heller noe med jording eller kortsluttning i releet til glødepluggene, eller tolker jeg feilkodene feil?Det virker fornuftig mtp måten bilen har oppført seg på ved start i det siste, hvis noen eller alle glødepluggene ikke får strøm pga kortsluttning så vil den starte tregt ved kald motor på sommeren og enda tregere ved vinteren, og det er sånn bilen har vært å starte i det siste eller.....?? Vil en bilen starte uten at det er strøm som går til glødepluggene hvis motoren er kald?Hvis ikke den vil det, hvilke andre feil kan jeg ha? Har bestilt time til bilen på torsdag, så da går den inn, spent på hva de finner ut. Skulle gjerne ha gitt dem en god start på feilsøkingen.
dohcboy Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 (edited) bytta glødeplugger på en caddy 3 ganger på ei uke for at dem røyk såååe alt går.. ut ifra slik som du har beskrevet problemet ditt er d sansynlig at en glødeplugg har røke igjen Edited January 11, 2016 by dohcboy 1 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
tuszi Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Er ledningen til releet ryki i y knekk i ledningsnettet foran girkasse ca 90 % sikker Er ledningen til releet ryki i y knekk i ledningsnettet foran girkasse ca 90 % sikker vis det er 2 l er den hvit og oransje 1
grcossie Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Er ledningen til releet ryki i y knekk i ledningsnettet foran girkasse ca 90 % sikkerEr ledningen til releet ryki i y knekk i ledningsnettet foran girkasse ca 90 % sikker vis det er 2 l er den hvit og oransje 180 % sikker her ja hehe 1
Maxmek Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Har levert den på verksted i dag, så får vi se om jeg har spart penger på feilsøking.....Takker for hjelp.
Jano Posted April 12, 2024 Posted April 12, 2024 På 14.1.2016 den 18.28, skrev Maxmek: Har levert den på verksted i dag, så får vi se om jeg har spart penger på feilsøking..... Takker for hjelp. Hva ble resultatet
Ali Posted April 13, 2024 Posted April 13, 2024 (edited) På 11.1.2016 den 17.23, skrev Maxmek: Glødeplugger ble byttet i nov 2014, for 20000km siden på merke verksted, så jeg tror ikke det er de. Det er vel heller noe med jording eller kortsluttning i releet til glødepluggene, eller tolker jeg feilkodene feil? Det virker fornuftig mtp måten bilen har oppført seg på ved start i det siste, hvis noen eller alle glødepluggene ikke får strøm pga kortsluttning så vil den starte tregt ved kald motor på sommeren og enda tregere ved vinteren, og det er sånn bilen har vært å starte i det siste eller.....?? Vil en bilen starte uten at det er strøm som går til glødepluggene hvis motoren er kald? Hvis ikke den vil det, hvilke andre feil kan jeg ha? Har bestilt time til bilen på torsdag, så da går den inn, spent på hva de finner ut. Skulle gjerne ha gitt dem en god start på feilsøkingen. Hei alle sammen jeg har en Ford mondeo TDCi 2011 Automat 2 l 140HK også har hatt det problem på starte bilen mest på vinteren når det blir kaldere en +2 og enda mer kronkker lang og veldig vanskelig særlig når er veldig kaldt på _10 C* Jeg byttet glødeplugger også sjekket relen fant ikke hva er problem enda men noen mener at kan være noe slange hull dårlig luft eller kanskje er ikke nok tett med disel filter plassen Problemet er hvis seg når jeg starter bilen om 2 dager eller lengre Men nå bilen min starter som normalt. Da jeg er interessert hva blir resultatet på samme problem hvis noen fant hva er feilen Takk Edited April 14, 2024 by Ali
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now