k3nn37 Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Hei. Vurderer å gå til innkjøp av en 1977 mod Escort mk2. Den er egentlig en 1.3l automat, men jeg har jo den 2.3 dohcen fra styggen enda.Noen som har noen tanker rundt hvordan dette blir med biltilsynet osv?For man godkjent mk2 med cossi motor enda eller er det blitt slutt på det? 2
Per Olav Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Me like! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Slåstad RS Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 På vekta mi så veier den akkurat det samme som 2,0 ohc. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
sierraracing Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Virker som om det meste går greit så lenge det er sugemotor du bytter til og du ikke overstiger akselvekter. Virker også som om man kan få godkjent opp til 150hk på originalt RS2000 understell. Men er vel uansett greit å sende en søknad. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
k3nn37 Posted December 18, 2015 Author Posted December 18, 2015 okay. var innom det lokale biltilsynet i dag og han jeg snakket med der var veldig positive ihvertfall kjempe hyggelig fyr som skulle sende meg litt papirer som måtte fylles ut. så døren en ihverfall åpen og det virker tilomed som om det er mulig å treff den 2
Slåstad RS Posted December 18, 2015 Posted December 18, 2015 Høres ut som en plan.Fint autoslalomvåpen det da. 1 Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
k3nn37 Posted December 18, 2015 Author Posted December 18, 2015 fare for det ja, men blir nok en stund til
LM-Cossy Posted December 18, 2015 Posted December 18, 2015 Hadde vært artig dette Kennet! Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..
k3nn37 Posted December 23, 2015 Author Posted December 23, 2015 (edited) nå som det er lange dager med juleferie kombinert med tørr asfalt begynner det å klør no grådi i gass foten, så har begynt litt planlegging og oppgaven med å takle papir arbeidet til biltilsynet. så i den forbinelse leter jeg jo selfølgelig etter oppskriften på den lettest veien til gokjent bil. er endel spørsmål jeg ikke har fått svar på av det lokale biltilsynet.. 1. er bur noe tema hos biltilsynet lengere?2. hva med seter. jeg har ikke orginal seter til bilen. kan jeg kutte ut baksete og sette inn bare bøtte stoler foran?3. bremser. er orginale rs2000 eneste veien å gå her? Edited December 24, 2015 by k3nn37
Ron Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Halvbur å bøttestoler er faktisk noe BT godkjenner uten å være for tverr nå for tiden, må regges som 2 seter da men Caution, any attempt to overtake will result in a race!
k3nn37 Posted December 28, 2015 Author Posted December 28, 2015 Et halv bur vil jo langt ifra være til noe hjelp ved en krasj. Så det vil jeg ikke ha. Med en solid motor foran deg og et bur bak så vil ikke jeg sitte i midten på da det svakeste pungtet i bilen. Jeg vil ha et 6pungts bur som beskytter meg hvis en eller annen vimsete ***** i en ny moderne og tung suv kjører på meg.
Slåstad RS Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Tror det hefter ved bruksbegrensing hvis du skal ha helt bur. Må bruke hjelm osv...2,8i bremser foran og 9" trommler bak duger lenge hvis du ikke skal kjøre ørten runder på Rudskogen. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now