audun-eg Posted November 20, 2015 Posted November 20, 2015 (edited) Hei godtfolk.For n'te gang har jeg fått en spiker/skrue i et dekk. Mistenker at noen driver f**nskap med meg, da det har skjedd mange ganger de siste 5-6 år, men det er en annen historie. Uansett har det medført at jeg en av de siste dagene har hatt alt for lite luft i dekket, og at felgen har blitt ødelagt. Er det mulig å reparere? Jeg tipper nei, men må bare spørre. Jeg har også googlet type felg (CSP), men finner ikke eksakt maken noe sted. Noen som vet hvem som forhandler disse? De ser slik ut: Nye dekk har jeg kalkulert med denne vinteren, så et ødelagt dekk er så sin sak, men worst case scenario her er at jeg må blø med 4 nye felger også. Har pumpet i skum, og det ser ut til å holde tett enn så lenge, men jeg skjønner at det kun blir midlertidig. Derfor er jeg interessert i en snarlig løsning. Håper noen kan belyse saken. Edited November 20, 2015 by audun-eg
and Posted November 20, 2015 Posted November 20, 2015 Felgverksted du kan forsøke http://www.felgteknikk.no/ FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
audun-eg Posted November 20, 2015 Author Posted November 20, 2015 Takk for tips. Dessverre blir dette langt unna, og jeg må sende felgen. Jeg er avhengig av å bilen, så jeg kan ikke vente mange dagene på dette. Jeg er også stygt redd for at det, med porto og rep. blir såpass kostbart uansett at ny felg sannsynligvis ikke er langt unna prismessig. (Hvis jeg kan få tak i en maken felg). Mistenker også at felgene jeg har på vinterhjula er forholdsvis rimelige felger i utgangspunktet.
grcossie Posted November 20, 2015 Posted November 20, 2015 Du bør helst kjenne noen, som sveiser alu, så lar det seg nok gjøre. Blir fort dyrt visst man skal levere den inn for rep. Har fått sveist en lignende sprekk i en compomotive felg 1
audun-eg Posted November 20, 2015 Author Posted November 20, 2015 Du bør helst kjenne noen, som sveiser alu, så lar det seg nok gjøre. Blir fort dyrt visst man skal levere den inn for rep. Har fått sveist en lignende sprekk i en compomotive felgDa var det nok lønnsomt ja. Aner meg at jeg må krype til korset og høre med den lokale dekkforhandleren og be om en god pris på felgpakke. Jeg bor i utkantstrøk, så det florerer ikke akkurat av hverken alusveisere eller dekk/felgforhandlere.
grcossie Posted November 20, 2015 Posted November 20, 2015 Jeg betalte 300kr for den sveisinga av en proff sveiser, som jeg kjenner. Har og sveist en anna compomotive, men den ble rettet ut også pga var slått flat på innsida. Det ble gjort av en som driver med felg retting i Bergen, tror det var ca 1500kr jeg betalte den gang. Tåler ikke mye de Compomotive felgene og samtidige er de bly tunge
audun-eg Posted November 20, 2015 Author Posted November 20, 2015 Jupp. Misjonen bak tråden var vel egentlig å få bekreftet at det er lite å få gjort med dette (for meg), da jeg som sagt bor i utkant. CSP-felgene som jeg har koster vel neppe mye mer enn 1500,- stk. etter det jeg har kan se.
SierraCL Posted November 21, 2015 Posted November 21, 2015 Var det i våres tru at østfold felgteknikk var ute i ei avis og sa at de ikke reparerte sprekte felger?
audun-eg Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Står at de gjør det på hjemmesidene deres i hvert fall.
SierraCL Posted November 21, 2015 Posted November 21, 2015 Fant igjen artikkelen jeg tenkte på. Det var ved 5-6 sprekker felgen ikke var noe å reparere
audun-eg Posted November 28, 2015 Author Posted November 28, 2015 Da ble resultatet 4 nye felger og dekk. Min lokale dekkforhandler fant samme felg, men dessverre hadde ikke importør flere igjen som passet til Mondeo, og dette var en modell som var utgått. Har 235/40 18 sommerdekk, og det merkelige er at vinterdekkene er 235/40 17. Nye dekk blir nå 215/55 17 så da blir det litt mer gummi mellom felg og asfalt også.
grcossie Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Jeg har en Taunus stående, som var min første bil, skadet en felg og begynte jakten. De var også utgått, men en forhandler i Sverige, hadde 2 på lager, som var litt anna innpress, bygget mer ut, men fikk de til prisen for 1 og billig frakt,så det hender man er heldig. Greit med litt mer profil på vinterhjula ja 1
audun-eg Posted November 28, 2015 Author Posted November 28, 2015 Blir 4 felger med dekk som holder noen km tilsalgs billig snart hvis noen har mulighet til å reparere...
audun-eg Posted December 3, 2015 Author Posted December 3, 2015 Ble noen relativt billige felger fra Mega Wheels som kalles Tigera, men jeg synes faktisk de kledde bilen like bra som de jeg hadde. Nå må jeg vel ha nye felger til sommerbruk også....
Recommended Posts