and Posted November 11, 2015 Posted November 11, 2015 Da er Vegdirektoratet ute med endringsforslag. Svarfristen er 15.11.2015 så spørs det hvordan dette går. Veteranbiler er her viet stor oppmerksomhet, og særlig moderne veteranbiler i ungdomsmiljøer. Og da vet vel alle hvor langet ligger, og hvor de ønsker retningen skal gå. Den rebelske ungdommen trenger å bli holdt litt hardt i øret Se side 12 i PDFen. http://www.vegvesen.no/_attachment/985313/binary/1050893?fast_title=H%C3%B8ring+-+Forslag+til+endring+av+forskrift+13++mai+2009+nr++591+om+periodisk+kontroll.pdf Ingen høring uten at AMCAR passer på. Så her er svaret/innspillet deres til dette forslaget: http://www.amcar.no/Files/Aktuelt/2015/November/HoringssvarPKK.pdf Kort summert opp. Definisjonen av veteranbil som en bil med bruksbegrensning stemplet i vognkortet er ikke fremtidsrettet. Synspunkter fra AMCARmedlemmer: http://www.amcar.no/Aktuelt/6041/pkk-kontroll+ut+pa+horing.html FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
MadsBL Posted November 11, 2015 Posted November 11, 2015 Bra oppsumert av Amcar, blir spennende å se hva som skjer videre!
LM-Cossy Posted November 11, 2015 Posted November 11, 2015 Der ja. Kontroll intervallen er det jo definitivt greit å få regulert. Resten av temaet er inneholder dog flere "fallgruver" for oss som "entusiaster" hvis dette skrives feil Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..
Truckdriver Posted November 11, 2015 Posted November 11, 2015 Har bare skumlest litt, men interesangt var det Frafall av PKK på unge veteranbiler ville jeg ikke stemt på, men en forenklet, og kanskje sjeldnere hadde nok ikke gjort noe skade for sikkerheten for flertallet. 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
and Posted November 13, 2015 Author Posted November 13, 2015 Ja vet ikke helt om frafall av PKK på moderne veteranbiler som AMCAR foreslår blir akseptert i Vegdirektoratet. Sammenligningen med veteranbiler fra før 1960 er jo ikke så relevant mot en 1985 turbobil. Og flesteparten av gamle AMCAR opp til ca 1990 er jo ofte glidere med automat eid av folk som har rast fra seg før Cadillac 1959 er innkjøpt. En Amazon 1958 er ikke det samme som en 240 Turbo. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted November 20, 2015 Author Posted November 20, 2015 Er mange organisasjoner som er høringsinstanser her. Ikke alle har samme interessefelt, men LMK er stor på det som gjelder hobbybil. Så her er høringssvaret til LMK. http://www.lmk.no/samarbeid-med-myndighetene Rullende 50årsregel er jo fint, men denne innskriften i vognkortet er ikke bra. Det kan åpne for ytterligere begrensninger i bruk i fremtiden da det allerede vil stå en bruksbegrensning. Og litt blir fort fler om noen får feks en fin miljøide som skal presses gjennom. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Det går fremover. Muligheter for å få registrert ettermarkedsfabrikanter som feks Saleen og Roush blir bra for mangfoldet blandt nyere Mustang.Men slik alt er foreslått fra de som bestemmer så blir det bare orginalpolitiet i det norske entusiast og hobbybilmiljøet som kan juble over dette. http://www.amcar.no/Aktuelt/6045/svar+pa+%C2%A7+1-15+horing.html FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
SierraCL Posted November 21, 2015 Posted November 21, 2015 Er mange organisasjoner som er høringsinstanser her. Ikke alle har samme interessefelt, men LMK er stor på det som gjelder hobbybil. Så her er høringssvaret til LMK. http://www.lmk.no/samarbeid-med-myndighetene Rullende 50årsregel er jo fint, men denne innskriften i vognkortet er ikke bra. Det kan åpne for ytterligere begrensninger i bruk i fremtiden da det allerede vil stå en bruksbegrensning. Og litt blir fort fler om noen får feks en fin miljøide som skal presses gjennom.Forstår ikke helt... På sidene til lmk står det at endringene ihht pkk trer i kraft 1.1.2016. Betyr det at forslaget er spikra nå eller? Vedtatt liksom? Og det står at pkk hvert 5. år/ fritak etter 50 år gjelder biler med særskilt bevaringsverdig stempel i vognkort. Må det da søkes om å få stempel som bevaringsverdig og ikke "vanlig" veteran?
and Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Ja dette skal tre i kraft 1.1 2016 etter planen. Svarfristen på denne høringen var 15.11.2015 så det er ikke banket gjennom og vedtatt allerede nå. Så kjapt jobber de ikke i Vegdirektoratet.Hvis det blir som Vegdirektoratet foreslår så blir det 2 definisjoner på veteranbil. Men hvem har lyst til å søke om å få skrevet inn bruksbegrensning i vognkortet på veteranbilen sin?Har man da lov til å kjøre til jobb i sommerhalvåret feks. Er jo ikke noe ulempe i rushtrafikken i fellesferien, men hva med maimånede? Som LMK skriver i høringssvaret sitt så frister jo ikke dette: Det foreligger oss bekjent ingen retts- eller forvaltningspraksis på hva som ligger implisitt i bruksbegrensningene etter § 1-9. Ordteksten lyder som følger: «Ved spesielle anledninger som f.eks motorhistoriske samlinger og løp ellers leilighetsvis når bruken ikke er til unødig fare eller ulempe for annen trafikk», og mange av våre medlemmer opplever dette som en offentlig regulering på bruken av kjøretøyet. Videre kan dette tenkes som et mulig forberedende tiltak for å fjerne veterankjøretøyene fra det norske veinettet, noe som vil være et kulturhistorisk tap for Norge og hemme bevaring og interesse for motorhistoriske kjøretøyer i Norge. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
SierraCL Posted November 21, 2015 Posted November 21, 2015 Hmm ja... Men hvis bilen ikke er til "unødig fare eller ulempe for annen trafikk" bør det ikke være noe problem? Håndhevelse her er vel minste problem ville jeg tru, ganske diffus ordlyd i reglemanget. Spørs hvor greit det blir å få bevaringsverdig-stempelet da for de som ønsker det. Og hvem sitter på stemplet? Skjønner ikke helt opplegget merker jeg. Må vel finlese litt kanskje
and Posted November 22, 2015 Author Posted November 22, 2015 Spørs hvor greit det blir å få bevaringsverdig-stempelet da for de som ønsker det. Og hvem sitter på stemplet?Skjønner ikke helt opplegget merker jeg. Må vel finlese litt kanskje For å få dette skrevet inn i vognkortet så må man ha en bil i tilnærmet orginal utførelse.Står å lese på side 4 punkt 4.2 i denne pdf fra Vegdirektoratets forslag http://www.vegvesen.no/_attachment/985313/binary/1050893?fast_title=H%C3%B8ring+-+Forslag+til+endring+av+forskrift+13++mai+2009+nr++591+om+periodisk+kontroll.pdf Hele teksten som blir ført inn i vognkortet finner du i punkt 4.2Verdt å merke seg ordet mote brukt i punkt 4.2. Det betyr at å feks sette nyere og eller større felger enn det som ble fabrikklevert blir forbudt. Stemplet blir å finne på vegvesenets trafikkstasjoner. Se punkt 7. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Henter frem denne høringstråden da forslaget er til behandlig. Er mange som bør være glade for at den den ikke er ferdigbehandlet.Så får vi se da hva høsten bringer. AMCAR er som vanlig på saken. http://www.amcar.no/Aktuelt/6083/pkk+og+veteranbil.html Dette er ikke det AMCAR foreslo når saken ble løftet politisk av oss, og heller ikke det vi har jobbet for i flere år. AMCAR ville ha et lempeligere krav til PKK for alle veterankjøretøy, uavhengig av godkjenningsregel benyttet ved 1. gangs registrering i Norge. AMCAR har derfor tatt kontakt med Vegdirektoratet som bekrefter at saken ikke er ferdig behandlet, men at en enklere versjon antagelig den versjon som opprinnelig ble forslått i høringen er blitt pålagt innført fra oktober 2016. 1 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
grandisjohn Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 (edited) De godt begrunnede argumentene fra både Amcar og LMK er mer en gode nok til å slå i hjel tøvet fra Vegdirektoratet!Og som det nevnes så vises det politisk vilje til å lempe på kravene til veterankjøretøy. Så vidt jeg har sett andre stederpå nettet er forslaget om PKK hvert femte år på 30-50 år gamle biler bekreftet vedtatt. Se link http://m.dinside.no/936311/nye-krav-til-eu-kontrollen#_ga=1.90459922.940924022.1397120759 Edit:) Det ser ut til at bestemmelsen gjelder kun for Kjøretøy registrert som bevaringsverdige. Det positive er jo at detkun er disse som får bruksbegrensning. Edited April 6, 2016 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
and Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Så vidt jeg har sett andre stederpå nettet er forslaget om PKK hvert femte år på 30-50 år gamle biler bekreftet vedtatt. Se link http://m.dinside.no/936311/nye-krav-til-eu-kontrollen#_ga=1.90459922.940924022.1397120759 Den linken fra Dinside.no du viser til er publisert 31mars. Artikkelen til AMCAR er publisert 5april som et svar på det Dinside.no og dens kilder. AMCAR http://www.amcar.no/Aktuelt/6083/pkk+og+veteranbil.html Dinside.no, Motorbransjen.no med flere gikk i forrige uke ut med informasjon om nye reglene for PKK (Periodisk Kjøretøy Kontroll, populært kalt EU-kontroll). På et informasjonsmøte i regi av Vegdirektoratet ble det informert om at traktorer med en topphastighet over 40 km/t skulle bli pålagt PKK fra 2018. Det som også ble nevnt på møtet var at fra 1. oktober 2016 skal veteranbiler mellom 30 og 50 år kun gjennomgå PKK hvert femte år. Etter 50 år blir PKK kuttet ut. AMCAR var ikke kjent med at det var konkludert i saken etter høringsrunden som ble avsluttet før jul 2015. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
grandisjohn Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 (edited) Blir det sånn at alle veteranbiler får bruksbegrensning, registrert som bevaringsverdig eller ei, så skal det i allefall bli interessant åse åssen regelen håndheves. Har man en 86 mod. Volvo 240 f.eks, som er veteran. Eller en 89 mod. Ingen ser forskjell. Det sammemed f.eks MB 124, Ford Sierra, Scorpio +++++ Kan fort bli mye å holde styr på...Ser imidlertid ut som at regelen etter foreløpige anslag omfatter ca 11.000 biler. Men det er vel langt flere registrerte veteranbiler hertil lands. Edited April 6, 2016 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
and Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Ser imidlertid ut som at regelen etter foreløpige anslag omfatter ca 11.000 biler. Men det er vel langt flere registrerte veteranbiler hertil lands..11.000biler er tallet som Dinside.no skriver uten å nevne hva de 11K er. Antar at det da er totalen biler registrert som «bevaringsverdig kjøretøy» som først kom i 1984?For det er mange 10tusen flere veteranbiler enn kun 11K i landet. Her er hva LMK sin kommentar om det som står i Dinside.no Hva som blir resultatet av den praktiske gjennomføringen og hva som ellers knyttes til registreringen og stemplet i vognkortet. I hvor stor grad vil et slikt stempel påvirke videre fri bruk av kjøretøyet? Det blir i alle fall viktig å følge med i tiden framover slik at dette blir til nytte for bileierne, ikke et trekk for å hindre fri bruk. Dette er fra Dinside.no- Det er viktig å presisere at de nye kontrollintervallene for eldre kjøretøy gjelder kjøretøy som er registrert som bevaringsverdige og har bruksbegrensning. Dette skal fremgå av vognkortet, forteller Leif Halvorsen i Statens vegvesen. - Det vil i praksis si at kjøretøy som ikke er registrert som bevaringsverdige og som har bruksbegrensning kan fremvises for trafikkstasjon for å søke om å få kjøretøyet registrert med slike begrensninger dersom bileier ønsker dette fortsetter Halvorsen. Så har du lyst på periodisk korrekte orginalbiler som omtrent kun kan nytes som garasjepynt har du nå muligheten til å søke Satens Vegvesen om det. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
grandisjohn Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 (edited) Veit ikke om det stemmer, men jeg oppfatter det sånn at det kun er anslagsvis 11.000 biler som blir berørt av den nye regelen. Et visst antall av disse er allerede registrert som bevaringsverdig, og skal etter nye regler ha bruksbegrensing stemplet i vognkortet og PKK hvert femte år. Resten er per i dag ikke registrert som bevaringsverdige, men har på grunn av tekniske "begrensinger" i vanlig trafikk pålagt bruksbegrensning. Dette er biler som etter nye regler kan søkes om å bli registrert som bevaringsverdig, og dermed oppnå fordelen av PKK hvert femte år. Alle andre "vanlige" veteranbiler, av typen jeg allerede har nevnt eksempler på, blir det ingen forandringer med. Opplagte årsaker er flere, blant annet at en bruksbegrensing på alt som kan rulle og gå av veteranbiler ikke lar seg håndheve. Dessuten vil det jo ta flere år å få gjennomført byråkratiet med å gjøre om vognkortene/registrering på så mange biler Edited April 7, 2016 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
SierraCL Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Jeg lurer også på hva slags mennesker som skal vurdere om en gitt bil er bevaringsverdig, hvor grensa for originalitet går mener jeg. Hvor god greie på dette har de?
and Posted April 7, 2016 Author Posted April 7, 2016 Alle andre "vanlige" veteranbiler, av typen jeg allerede har nevnt eksempler på, blir det ingen forandringer med. Opplagte årsaker er flere, blant annet at en bruksbegrensing på alt som kan rulle og gå av veteranbiler ikke lar seg håndheve. Dessuten vil det jo ta flere år å få gjennomført byråkratiet med å gjøre om vognkortene/registrering på så mange biler Verneverdig med bruksbegrensning på alt som kan rulle og gå av veteranbiler blir det ikke da kriteriet for å få det er en 100% orginal utførelse. Og den skal fremvises i hallen først så det nytter ikke bare å ta en snartur rett til skranken for nytt vognkort. Rodmiljøet som er under dagens fritak på før 1960 får en ny hverdag med 2 års intervaller som på 1960 og nyere. Da de ikke er orginal utførelse. Blir jo sysselsetting av dette nye forslaget til Statens Vegvesen da det nå blir 2 forskjellige løp på veteranbilkontrollen. Bukken og havresekken 1 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted April 7, 2016 Author Posted April 7, 2016 Jeg lurer også på hva slags mennesker som skal vurdere om en gitt bil er bevaringsverdig, hvor grensa for originalitet går mener jeg. Hvor god greie på dette har de? Blir de som er i hallene på trafikkstasjonene:-Det vil i praksis si at kjøretøy som ikke er registrert som bevaringsverdige og som har bruksbegrensning kan fremvises for trafikkstasjon for å søke om å få kjøretøyet registrert med slike begrensninger dersom bileier ønsker dette.Du vil da få begrensninger på bruken av kjøretøyet hvilket innebærer at kjøretøyet ikke skal være en bruksbil, men fortrinnsvis kun benyttes til spesielle anledninger som eksempelvis motorhistoriske samlinger og løp. Og grensen for orginalitet går her:- For å få kjøretøyet registrert som bevaringsverdig må kjøretøyet være i orginal utførelse og ikke endret kontruktivt eller utseendemessig forteller Halvorsen i Statens Vegvesen. Så om man har lyst på nakkestøttestol om bilen ikke kom med nakkestøtte eller synes at 3 punktsele er å foretrekke framfor ingenting eller til nød et magebelte så for du ikke lov til å ikke bruke veteranbilen fritt.Skivebrems der det kun var trommelbrems foran eller bytte til tannstang i steden for en 50år gammel slakk snekkestyring er heller ingen ide. CDspiller i dashen kan du også glemme. De nye reglene blir jo helmaks for de som samler på veteranbiler eller kjøper inn til garasjen som investeringer. Men som BRUKSveteran blir det bare trist. Selve ideen med bilen er jo friheten den gir døgnet rundt hele året rundt.Kan jo like gjerne samle på veteran modellbiler i bokhylla da. Det tar mindre plass enn en fullskala veteranbil i garasjen med bruksbegrensning i vognkortet. 4 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted April 9, 2016 Author Posted April 9, 2016 Da har jeg sittet 6 timer på LMK landsmøtet, og der kunne det opplyses at nye PKK ikke er endelig vedtatt. Så det er som AMCAR skriver ikke hogd i stein enda. Så da vet dere det.Det er fortsatt mulighet for at dette kan bli endret til noe bedre. 2 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted April 23, 2016 Author Posted April 23, 2016 Er ikke så mye nytt i denne saken, men fritak for PKK før år 1960 blir med videre i det nye PKKforslaget.Så de som liker seg best et sted mellom T Ford og Cadillac 59 vil ikke merke noe til den nye PKK. Derimot så vil alle med "moderne"veteranbil fra 1960-1986 kunne få en ny hverdag. http://www.norskveteranvognklubb.no/index.php/22-nyheter/hovednyheter/85-bevaringsverdige-kjoretoy-og-eu-kontrollAvslutningsvis kan det nevnes at kjøretøy registrert før januar 1960 ikke kommer inn under EU-kontrollordningen, noe som også er beskrevet i tidligere direktiv og i forskrift om periodisk kontroll av kjøretøy.Disse er dermed fritatt for kontroll uavhengig av endringene. Hvem blir den første til å BETALE kontrollgebyr for stempel i vognkort, og miste bruksretten til å få bruke veteranbilen sin til feks jobben en soldag i fellesferien? Garasjepynt! 1 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted October 4, 2016 Author Posted October 4, 2016 Vekker til live tråden som ble startet 11november 2015 med høringsforslaget.Nå er det blitt oktober 2016, og denne muligheten er dermed gjeldene fra 1 oktober.Så hvem i det norske veteranbilmiljøet rasa ned på trafikkstasjonen for å få stempel i vognkortet, og 5 årsintervall på bilen man ikke kan bruke fritt lenger? https://www.amcar.no/Aktuelt/6147/lengre+intervall+mellom+pkk+innfort.html http://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/Nasjonalt/nye-eu-kontrollintervaller-for-bobiler http://www.lmk.no/10-nyheter/366-endring-i-forskrift-for-pkk-trer-i-kraft-fra-1-oktober-2016 FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now