knutsp Posted October 9, 2015 Posted October 9, 2015 Etter drøyt 8 år og nesten 200 000 km med dette kjære kjøretøy har ryggesensoren slått seg vrang. Nei, jeg har ikke rygget 200 000 km :-) Den piper nå kontinuerlig straks jeg legger inn revers uten at det er noen hindring bak. Etter noen sekunder slutter den å pipe, men reagerer så ikke på hindringer om det så er en fjellvegg 10 cm bak. Ganske unyttig, og litt irriterende. Bare en påminnelse om å se ekstra nøye bakover, også før keg setter meg i bilen. Jeg hater å rygge, spesielt utenfor butikker, når jeg ikke kan være helt, helt sikker på at det ikke er en skjult hindring (les små barn) bak. Jeg har dermed blitt så overforsiktig at jeg nesten er et trafikkhinder, eller en tålmodighetsprøve for andre som må vente på at jeg får rygget ferdig. Noen som har vært borti dette, og hvilken komponent kan det være feil med (styringen, en enkelt sensor)? Sensorene i bakfangeren ser ok og uskadde ut, samt rimelig rene, med et helt utrent øye. 1.6 Ghia aut. 2007 Knut SparhellFocus Ghia 1.6 aut 2007
audun-eg Posted October 10, 2015 Posted October 10, 2015 Tar jeg ikke feil, kan man lese av hvilken sensor som evt. er gåen.
RCR Posted October 10, 2015 Posted October 10, 2015 Enkel måte å finne defekt sensor på er å sette bilen i reverse og lytte inntil hver sensor. Er en tikkelyd i sensor når den er i orden. Hvis en av det er stille må du bytte den. Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
LordSnick Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Møkk og generelt annen inngrodd skitt rundt sensoren i fangern kan også skape slike problemer. Hadde det på Mondeoen etter en vinter. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
RHH Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Få kjørt diagnose så får du vite åssen sensor/ledning det er feil på 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
dohcboy Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 på mondeo så er d ihvertfall en case med ledningsnettet til sensorene bakmen bare å slå på tenninga, sette bilen i revers å kjenne på følera, du skal både høre å kjenne at dem tikker, og den som ikke tikker er død. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts