Jump to content

bensinkødd :(


vinge87

Recommended Posts

bilen min bruker noe helt innforjævligt mye bensin, over normalt i følge noen cosworth frelste her som jeg bor, og når det ligger biler bak meg så sier dem at det stinker bensin i ett sett, hmmmmmm, hva i svarte skal jeg gjøre med dette problemet da? når jeg kjører litt hardt så stinker det bensin i bilen oxså, så det må være noe som er støkkt feil med bilen eller hva??

 

gi meg tips er dere grei, må finne ut av dette irriterendes problemet, hehe unskyld at jeg er bitter men det irriterer meg!!!!!! :P

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest cossi

Sjekk bensintrykket ditt. Kan hende att bensin regulatoren din er kass.(Att all bensin går ut i dysene dine, og ingen ting går i retur.)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk bensintrykket ditt. Kan hende att bensin regulatoren din er kass.(Att all bensin går ut i dysene dine, og ingen ting går i retur.)

 

 

hmm og hva skal trykket være da uten vakum eller med??

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

leste litt mer nøye hva du skrev, mener du at regulatoren min er ødelagt?? er det mulig da?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

har nettop gått over allt som har med bensin slanger og slikt og gjøre, ingen lekkasje, har stillt trykket ned til 3,1, det stod på 3,5 uten vakum

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

noen andre tips på hva jeg kan gjøre?? kan da umuligt være normalt at bilen bruker 2-3 liter på milen?? huh:)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

kan være at temp sensoren (den blå)din er kaputt.går kanskje på kaldstartprogram??

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

vist jeg tar en diagnose test, vli det vise utslag på evnt feil da?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ehh.. ikke kjøre med gasspedalen i bånn?? mener janna hadde dette problem, og da var det noe med blokken som var gale, da hadde dem byttet ut å feilet litt i toppen.. hør med janna du..

 

 

haha blokken du og, det tviler jeg på da, da den kun har gått 18000, nei da tror jeg heller det er en sensor eller noe lignendes, lurer på hva bige har å si i denne saken jeg, pleier å vite det meste han :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ehh.. ikke kjøre med gasspedalen i bånn?? mener janna hadde dette problem, og da var det noe med blokken som var gale, da hadde dem byttet ut å feilet litt i toppen.. hør med janna du..

 

 

haha blokken du og, det tviler jeg på da, da den kun har gått 18000, nei da tror jeg heller det er en sensor eller noe lignendes, lurer på hva bige har å si i denne saken jeg, pleier å vite det meste han :rolleyes:

ka chip har du? høyres ut som chip dyser ikkje passer i lag kan og vere tempføler som tidligere nemnt ja....

Link to comment
Share on other sites

vist jeg tar en diagnose test, vli det vise utslag på evnt feil da?

Hei

Ja det er jo best og sjekke alt . Har du ikke et venlig ford verksted , det har jeg .

Der er det to som holder på med cosw .På vingen min justerte han co til 2,0 da den var på 0,3 . Det de viste meg var att når du gasset på tomgang sank co (og nå kommer cluet ) forde når turboen ladet gir map beskjed til ecu att den må gi mere bensin og kommer da opp i 2,0 . Så hos deg ville jeg sjekket grunninstilling . sjekket plugger (er de sorte ) vanlig er de hvite , da får den for mye bensin . Ryker det sort bak bilen under gassing ? Ellers har vi botne bil der de live mapper biler , så det er sikkert noen som gjør det hos deg - bergen ? Ellers ville jeg ikke kjørt så mye før jeg fant feilen , forde mye bensin fjener oljen fra sylinder veggene og da går stemel fjærene tørre og blir fortere nedslitt

Link to comment
Share on other sites

vist jeg tar en diagnose test, vli det vise utslag på evnt feil da?

Hei

Ja det er jo best og sjekke alt . Har du ikke et venlig ford verksted , det har jeg .

Der er det to som holder på med cosw .På vingen min justerte han co til 2,0 da den var på 0,3 . Det de viste meg var att når du gasset på tomgang sank co (og nå kommer cluet ) forde når turboen ladet gir map beskjed til ecu att den må gi mere bensin og kommer da opp i 2,0 . Så hos deg ville jeg sjekket grunninstilling . sjekket plugger (er de sorte ) vanlig er de hvite , da får den for mye bensin . Ryker det sort bak bilen under gassing ? Ellers har vi botne bil der de live mapper biler , så det er sikkert noen som gjør det hos deg - bergen ? Ellers ville jeg ikke kjørt så mye før jeg fant feilen , forde mye bensin fjener oljen fra sylinder veggene og da går stemel fjærene tørre og blir fortere nedslitt

 

 

hei bergen ja, får begynne idet små da med en diagnosetest, så får vi se hva som skjer, tempføleren, noen måte jeg selv kan teste om den fønker? eller må allt overlates til en fagmann, kanskje like greit det da....pluggene er svart ikke hvit så at den får for mye bensin er jo helt greit, takker for svar bige :)

 

den chippen er en bayoo som er kjøpt hos burton power, er stand gule dyser på bilen så kan ikke skjønne at ikke det går i sammen, er steg 1 chip 270

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

vist jeg tar en diagnose test, vli det vise utslag på evnt feil da?

Hei

Ja det er jo best og sjekke alt . Har du ikke et venlig ford verksted , det har jeg .

Der er det to som holder på med cosw .På vingen min justerte han co til 2,0 da den var på 0,3 . Det de viste meg var att når du gasset på tomgang sank co (og nå kommer cluet ) forde når turboen ladet gir map beskjed til ecu att den må gi mere bensin og kommer da opp i 2,0 . Så hos deg ville jeg sjekket grunninstilling . sjekket plugger (er de sorte ) vanlig er de hvite , da får den for mye bensin . Ryker det sort bak bilen under gassing ? Ellers har vi botne bil der de live mapper biler , så det er sikkert noen som gjør det hos deg - bergen ? Ellers ville jeg ikke kjørt så mye før jeg fant feilen , forde mye bensin fjener oljen fra sylinder veggene og da går stemel fjærene tørre og blir fortere nedslitt

er guledyser som skal vere til steg 1 so då er det noko anna som plager den lån deg ein tempføler og prøv

 

hei bergen ja, får begynne idet små da med en diagnosetest, så får vi se hva som skjer, tempføleren, noen måte jeg selv kan teste om den fønker? eller må allt overlates til en fagmann, kanskje like greit det da....pluggene er svart ikke hvit så at den får for mye bensin er jo helt greit, takker for svar bige :)

 

den chippen er en bayoo som er kjøpt hos burton power, er stand gule dyser på bilen så kan ikke skjønne at ikke det går i sammen, er steg 1 chip 270

Link to comment
Share on other sites

for og sjekke temp giver . Kald motor -start- 1250 rpm + - . etter noen sek (gi den 30 sek ) vil den begynne og gå saktigere og gå til slutt ned til 850 rpm +- 20 . gjør den dette er giveren ok .

Noe helt annet kjører du L1 eller L6 . Det som ble sakt til meg var L1 er som en lomme regner , L6 er det beste du kan bruke på bil uten Lambda . Men chipsen du har er til ??

forde de går ikke om hverandre .

Link to comment
Share on other sites

for og sjekke temp giver . Kald motor -start- 1250 rpm + - . etter noen sek (gi den 30 sek ) vil den begynne og gå saktigere og gå til slutt ned til 850 rpm +- 20 . gjør den dette er giveren ok .

Noe helt annet kjører du L1 eller L6 . Det som ble sakt til meg var L1 er som en lomme regner , L6 er det beste du kan bruke på bil uten Lambda . Men chipsen du har er til ??

forde de går ikke om hverandre .

 

 

er level 1 hjerne og chipen er bestillt til level 1 fra burton power så tror jo at det skal være rett da?? :blink:

 

jeg begynner med diagnosetest, skal gjøre det i helgen så får vi se hva som må gjøres, håper det er en sensor eller noe lignendes jeg så jeg får fikset problemet :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...