Ohkarlsen Posted August 21, 2015 Posted August 21, 2015 Hadde Focusen på Hjulstilling hos NAF før ferien siden den slet ut innersiden av dekkene foran. Nå merker jeg at bilen trekker til høyre når hastigheten øker i motorveifart. Fikk med papirer om at den nå var riktig justert. Hva kan det da være?
jakob Posted August 21, 2015 Posted August 21, 2015 Trenger ikkje være mer enn at lufttrykket er veldig lavt på høyre side.. Men kan også være at dem ikkje har satt rattet helt 100% beint når dem har tatt justeringa. Da vil rattet stå litt på skrå og dette merkes mest i høyere hastigheter og det føles som om bilen trekker Tipper du kjører rundt med rattet litt mot venstre for å holde den beint? Mvh Jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Ohkarlsen Posted August 22, 2015 Author Posted August 22, 2015 Sjekket opp lufttrykket i dag og det var nok det som var feilen. Var for lite luft i fordekkene og variasjon i trykk i bakdekkene. Egentlig rart med tanke på at jeg byttet dekk i juli og ba dem sjekke trykket i bakdekkene.
jakob Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 Betyr det at den er ok nå? Lufttrykket skal sjekkes før en eventuell forstilling/firehjulskontroll også Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Ohkarlsen Posted August 22, 2015 Author Posted August 22, 2015 Jeg håper det. Svaret får jeg på mandag når bilen skal på motorveien igjen
Ohkarlsen Posted August 28, 2015 Author Posted August 28, 2015 Ja da har jeg vært innom dekkmann bedt dem avbalansere de nye dekkene foran på nytt. Bilen begynte da å trekke mot venstre. Har nå lagt om slik at bakdekkene ligger foran. Nå går den så rett og fint så.Det må jo bety at det må være noe med de nye Conti dekkene?
Recommended Posts