Jump to content

Recommended Posts

Posted
Va ut å rulla med min en dag..

 

 

hadde jeg lagt inn 1449kg på skropelen min hadde nok æ og fått 388hk...

kjør på nermeste vegtrafikkstasjon å få målt reell vekt på bilen, eller legg inn 1000kg så får du effekt/kg forholdet.

er egentlig det som er den beste måten å måle på. har bedre sammenligningsgrunnlag mot andre målinger da...

Guest sircossie
Posted

jeg var på biltilsynet på vekta å fikk den målt, det er det tallet som dukket opp da med fører. Står det samme i vognkortet også.

Guest sircossie
Posted

Var og sjekka vognkortet mitt nå, må rette meg selv, der sto det 1344kg. Men på biltilsynet sin vekt kom det frem 1449.

Posted
Husk at vekt og turtallskalibrering har alt og si for målingene.. Og at den måler effektiv effekt inkludert alle tap i drivverk, rullemotstand, luftmotstand etc.. Oppgitt effekt er gjerne målt uten noen av disse tapene ;)

 

G-tech måler effekt på hjula, så tap i drivverk og rullemotstand er noe du skal slippe å bry nøtta med ;)

Ja, var det ikke det jeg skrev da? Men har enda til gode å se at bilfabrikantene oppgir tapene, hvor mye har feks en standard cosworth på hjulene?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest sircossie
Posted

Det Var det som blei målt på biltisynet, mulig den vekta ikke er heilt rett da. Skal svippe innom en sånn veistasjon når jeg er forbi noen, sjekke da..

Guest Larsern
Posted

Kunne du tatt ett drag eller to med 1000kg som vekt?

Lett å sammenligne da, den som har høyest hk/tonn har raskest bil. :)

Guest sircossie
Posted
Kunne du tatt ett drag eller to med 1000kg som vekt?

Lett å sammenligne da, den som har høyest hk/tonn har raskest bil.  :)

Skal prøve på den en dag, idag regner det da:)

Guest Larsern
Posted

Ja, møkkavær her også!

Guest Larsern
Posted

Blir det aldri oppholdsvær på smøla? :ph34r:

Nysgjerrig, skjønner du. :)

Guest sircossie
Posted
Blir det aldri oppholdsvær på smøla?  :ph34r:   

Nysgjerrig, skjønner du. :)

He he, det skjønner jeg godt. Kom hjem fra en opperasjon først idag skjønner du, så det vil nok enda bli noen dager til. Været er ikke til å klage på nå selvfølgelig...

Guest Larsern
Posted

Ooo. Best å slappe av litt da ja, men ett drag eller to med cosworthen er balsam for sjelen vettu. :lol:

 

Jeg får sjekke innom her en gang iblant. :)

Get well.

Posted

Larsen: Blir gjerne litt feil å si at den med mest hk/tonn har raskest bil, da faktisk moment og hestekreft kurven kan være forskjellig.. En bil må bratt stigning på kurvene tidlig og så omtrent flatt ut med maks på 200hk/tonn vil nok høyst sannsynlig parkere en med bratt stigning sein og dette er bare som en peak selvom denne kan ha maks på 210hk/tonn. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Larsern
Posted

Hvem er Larsen? :huh: :)

 

Skjønner hva du mener, og er selvfølgelig fullstendig klar over dette, men skal vi være nøyaktige må vi fysisk kjøre om kapp. Dette gir uansett en god pekepinn.

 

Og, jo bilen med smalt register og høyest hk/tonn vil kunne være raskest sålenge gir og utveksling er tilpasset registeret den har. ;)

 

 

LarseRn.:)

  • 4 weeks later...
Guest Larsern
Posted
Kunne du tatt ett drag eller to med 1000kg som vekt?

Lett å sammenligne da, den som har høyest hk/tonn har raskest bil.  :)

Skal prøve på den en dag, idag regner det da:)

 

 

*bump*

Posted
Kunne du tatt ett drag eller to med 1000kg som vekt?

Lett å sammenligne da, den som har høyest hk/tonn har raskest bil.  :)

 

Det blir mer presist på engelsk. Raskest som "fastest" ikke "quickest". See? :lol:

Drag racing er først og fremst "quickest" (tid). "Fastest" (hastighet) indikerer vekt/effektforholdet meget nøyaktig, B) men sier desverre lite om "quickest".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Larsern
Posted

Hehe, sant nok. :D

Men den med det høyeste tallet har teoretisk potensiale til å være den kjappeste over ett gitt strekk. :wacko: B)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...