Skybert Posted August 10, 2015 Posted August 10, 2015 (edited) Er det forskjell på starter og startkrans mellom 2,9 4x4 sierra og 2,9 4x4 scorpio? Jeg har en sierra som er satt inn 2,9 scorpio motor i og starteren ser ikke ut til å nå kransen. Har prøvd å måle litt men blir ikke klok på dette. Noen som vet? Edited August 10, 2015 by Skybert
grandisjohn Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 Du veit at starteren er til 2,9? Sikkert er det i allefall at 2,8 starter ikke går helt i inngrep på kransen på 2,9 svinghjul.Men noen forskjell på starterne har jeg alikevel ikke sett. Det er ikke en ting jeg kan.
Skybert Posted August 11, 2015 Author Posted August 11, 2015 Starteren har jeg plukket av 2.9 4x4 jeg har stående så det er sikkert. Forrige eier har satt inn motor og ikke flyttet over startkrans fra gamlemotor. Dem har holdt på med den monterte starteren, filt av entringshullet og skruhullene for å få starteren nærmere kransen
grandisjohn Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 En gang, når 2,9 hadde stått veldig lenge, ville ikke starteren gå skikkelig i inngrep på kransen.Kunne høres på lyden. Først bare summing, så en svak kuggelyd, som gradvis ble jevnere ogmer normal. Og etter noen forsøk med innslaget funket starteren helt som normalt. Har og opplevd at bendixfjæra ("clutchen") har vært kaputt. Innslaget funker og starteren går,men tar ikke inngrep på kransen. Det er ikke en ting jeg kan.
Skybert Posted August 12, 2015 Author Posted August 12, 2015 Det er ikke den veien innslaget går som er problemet, men senteravstanden på tannhjulene. 1
grandisjohn Posted August 12, 2015 Posted August 12, 2015 Man lærer så lenge man lever, og noe rart er det i allefall. Har brukt starter fra både Sierra og Scorpio2,9 på Granadaen med MT75 kasse, og begge har funket helt fint. Det er ikke en ting jeg kan.
Recommended Posts