Dreeeze Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Er det mulig å skifte inngående lager på t9 ( xr4i ) uten å måtte klyve girkassa og demontere drev osv?
Truckdriver Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Har enda ikke kommet så langt at jeg har begynt å demontere de 2 t9 kassene jeg skal bygge sammen en hel kasse av.Men jeg inbiller meg at inngående aksel er opplagret i lageret som sitter i bakkant av veiva og i utgående aksel i andre enden. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Dreeeze Posted July 22, 2015 Author Posted July 22, 2015 Har enda ikke kommet så langt at jeg har begynt å demontere de 2 t9 kassene jeg skal bygge sammen en hel kasse av.Men jeg inbiller meg at inngående aksel er opplagret i lageret som sitter i bakkant av veiva og i utgående aksel i andre enden.Stemmer det sitt et nål-lager i veiva på motoren ja men er lageret i selve girkassa som er av intresse her
Truckdriver Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Du må ivertfall av med stubben som sitter innenfor utløserlagret. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Dreeeze Posted July 22, 2015 Author Posted July 22, 2015 Du må ivertfall av med stubben som sitter innenfor utløserlagret.Jepp, å bakom er det ei tettning ( pakning eller o-ring ) som lekker hos meg. så er det et stort c klips du må etter ka i har fått med meg.kan jeg dra ut akselen da mon tro, eller kommer alle synk ringene å medbringerene til å falle ned i bunnen av kassa?
Truckdriver Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Fant ut at jeg like godt kunne prøve å demontere litt Tok å demonterte hele clutchuset ettersom stubben rundt inngående aksel satt litt fast i det.Men er i grunn bare de 4 små skruene du trenger å løsne.Om det er bare tetningen du skal bytte så sitter den i stubben. Altså bare de 4 små skruene for å bytte simmering.Låseringen sitter rett innenfor her igjen som du ser på bildet.Og forresten. Når jeg hadde av den stubben og girkassen i fjerde gir, så dro jeg den ut av gir når jeg dro i inngående aksel. Så tror nok det er fare for at synk ringer løsner om du drar ut hele akselen.Tror det kan gå å dra ut lagret med litt oppfinnsomhet uten å dra ut akselen, om det ikke er en ytre låsering på innsiden av lagret. 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
dohcboy Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 er ganske så kurrant å demontere ei T9 kasse da etter d jeg kan huske fra skolegangen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts