Jump to content

Recommended Posts

Posted

Var ute en lengre kjøretur da plutselig alt elektrisk forsvant i bilen, alt helt mørkt, dashboard, lys, AC, radio, alt borte. Men motor fungerer som normalt, turte selvfølgelig ikke å stoppe, så kjørte hjem, stoppa bilen, og da var den selvfølgelig helt død. Opplevde under turen at strømmen kom tilbake et par ganger i noen sekunder. Når jeg da hadde stoppet, kom det også litt røyk fra høyre hjulbue framme samt svidd lukt.......Noen ideer?? Dynamo, jordfeil, batteri, sikring???

• 2 weeks later...
Posted

mpt røyk fra høyre hjulbue ville jeg holdt en finger på at den dynamoen din er meeget sliten om ikke helt gåen, tenkte først at kanskje multireima røk, men da skulle du i teorien ha mistet servoen mener jeg, men ville prøvd å få tatt en test av dynamoen, med å starte bilen og da måle med multimeter på dynamoen om den i det hele tatt gir ladestrøm.

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt

Posted

Vann og servopumpe sitter på motsatt side om jeg ikke husker feil, altså på gir sia.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted

Vann og servopumpe sitter på motsatt side om jeg ikke husker feil, altså på gir sia.

så egen reim på disse til dynamo da? mtp at det er kjededrift på MK3 TDCI motorene

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt

• 3 weeks later...
Posted

Ja, reim på sin side av motor..

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted

Vil tippe dynamo ja, evt reimhjul til veivaksel.

Måtte skifte reim, strammer og reimhjul i juni. Oppdaget problemet ved at jeg fikk ladelampe ved bruk av AC. Da så jeg også at reima stod stille. Var litt stresset så trodde først at AC-pumpa holdt igjen reima. Det luktet svidd gummi.

Når jeg kom hjem sjekket jeg reima og den var skadet flere steder. Bestilte derfor reim, strammer og løpehjul. Mens jeg monterte dette, kom jeg borti reimhjulet til veiva og oppdaget at det gikk fritt. Så da var det bare å bestille det også.

Kan være det samme hos deg, for hos meg gikk reima rundt innimellom, bare den ikke hadde for mye belastning.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat