po0key Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 hei har et problem med min mondeo 2l bensin zetec har en suselyd kunne nesten trudd det var turbo funnet hvor feilen kommer fra men slangene vill ikke holde seg på er 2 rør som kommer med coilenmotoren går heller ikke som den skal stanger lissom litt rundt 3-4000 omdreininger som om den mister kraft
bard Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 Jeg tror du snakker om rør/slange til veivhusventilasjon. Den går inn på innsug og frem til undersiden av eksosmanifold.Hvis den hopper av kan du ha trykk i bunnpanna. Hopper peilepinnen ut også? Når slangen er av drar motoren inn luft som ikke er målt av luftmassemåler og får mager blanding. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
po0key Posted June 27, 2015 Author Posted June 27, 2015 fått fikset det med slangen men sliter forsatt med at turtallet den vill ikke over 3000 omdreininger og er ingen power i den
sierraracing Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 Prøvd å vaske luftmengdemåleren? Sprut litt forgasserrens på varmetrådene. Må av med luftfilterboksen for å komme til. Møkkete luftmengdemåler kan gi slike symptomer. Erfart det på et par stykker. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
KooPa Posted July 15, 2015 Posted July 15, 2015 Jeg setter en 10'er på at du har delvis tett eksosanlegg.De slangene som hopper av, er nok til EGR-systemet. For å teste om det er eksosen, løsne festene mellom fremre rør og manifold så mye du kan, men at eksosen fortsatt henger på (husk å ta ut pakningen). Får vel en ca 5cm åpning.Virker bilen betydelig bedre da, er det delvis tett eksos. 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat
thotet Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 Jeg plagdes med disse symptomene, fjernet egr ventil og blendet den med en plate som jeg tilpasset. Samt de to rørene du snakker om, jeg fjernet hele systemet, og blendet de fire hullene i eksosmanifolden, starter med en gang, motor har aldri godt så fint, ikke en ulyd å høre. Og et utrolig fint turtal helt til sperra..Har et godt drag hele veien, ble en helt annen bil etter dette..Utrolig go motor med tanke på at det er en 1994 modell..
xr4ti Posted August 29, 2015 Posted August 29, 2015 Mange som har kjørt med lekkasje på disse motorene og det du nevner er grei oppdatering. Fikk du den EU-godkjent med dette så er det bare å smile og kjøre.
thotet Posted June 24, 2016 Posted June 24, 2016 Mange som har kjørt med lekkasje på disse motorene og det du nevner er grei oppdatering. Fikk du den EU-godkjent med dette så er det bare å smile og kjøre.Treg til å svare, hehe..Men ja, den gikk gjennom eu, med alt dette, i tilleg til at jeg hadde fjernet katalysatorern, da den var rimelig tett, kappet den av, og sveiset inn et rør istedet. Bilen har stått urørt nå i ca 9-10 måneder, startet nå etter et par runder på starteren. (Med nytt batteri selvfølgelig). Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now