Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

må plage dere litt mer :P hvor i allverden fyller man på olje på automatkassa? min kasse har ikke peilepinne..jeg sjekket nivået ved å skru ut pluggen ved venstre aksling, og det virket som det var rimelig lite olje. er det virkelig slik at jeg må pumpe olje inn nivåhullet? jeg har oljekjøler på denne, og der fant jeg en liten tropp jeg kunne åpne..er ledninger nedi der, men jeg skimter at de har vært fuktet i olje. er det mulig å fylle olje via dette hullet? :D

NB! mye mulig denne kassa er kaputt..det hørtes ut som at motoren hadde en fæl vantilkakling, men jeg mistenker at det er kassa som er ferdig. den har blitt kjørt med for lite olje vil jeg tro. MEN, jeg ønsker så klart å fylle på for å se om lyden blir borte :)  så om noen har en kasse liggende, så er det meget mulig jeg må overta den :P

Edited by skarasne
Posted

Fortell gjerne hvor man fyller olje, da jeg lurer på det samme.

Og det viktigste: hvilken olje fylte du på? Vanlig Dextron III, eller original Ford eller noe annet?

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Posted

Fortell gjerne hvor man fyller olje, da jeg lurer på det samme.

Og det viktigste: hvilken olje fylte du på? Vanlig Dextron III, eller original Ford eller noe annet?

du finner en plugg under batterikassa som du skal fylle på olje :) jeg kjøpte olje på biltemama for å sjekke om kassen var gåen..nå mistenker jeg heller at vakumpuma lager den stygge lyden.

• Like 1