escort91 Posted May 17, 2015 Posted May 17, 2015 Hei Jeg har nylig kjøpt meg en Sierra Cosworth (ombygd), jeg lurer da på om denna fått satt i større turbo enn det som er originalt, for foreløbig vet jeg at det er 270 chip på og grønn dyser, og synes den ladder sent i forhold til hva jeg har sett på nettet, min har fult ladetrykk på rundt 3000, er ikke helt sikker siden turbotrykksmåleren står rett ved siden av askebegeret så er litt vanskelig å si.Men er det noe jeg kan se på selve turboen om det er den orginale? På den jeg har nå mener jeg det står Garrett 42 et eller annet, kan eventuelt sjekke det ut.
RHH Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 Sjekk nr og legg ut ett bilde her;) 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
Per Olav Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 Det skal være er lita metallplate bak på kompressorhuset eller der omkring. På den står det flere nr. Ett av de skal muligens være TB0382. Det er ikke det samme på 2wd og 4wd, men det er bare de to siste tallene som er forskjellige. Sjekk hva det står der og legg det ut her. Har tilgang til både 2wd og 4wd turbo, så kan sjekke de i kveld. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
escort91 Posted May 18, 2015 Author Posted May 18, 2015 (edited) Sjekk nr og legg ut ett bilde her;)På framsiden av turboen står det Garrett A/R42 Mellom turboen og eksosen står det Garrett A/R48Håper dette sier deg noe, siden det ikke sier meg noe.Det skal være er lita metallplate bak på kompressorhuset eller der omkring. På den står det flere nr. Ett av de skal muligens være TB0382. Det er ikke det samme på 2wd og 4wd, men det er bare de to siste tallene som er forskjellige. Sjekk hva det står der og legg det ut her. Har tilgang til både 2wd og 4wd turbo, så kan sjekke de i kveld.Klarte ikke å se noe metallplate i det området, men siden jeg glemte å nevne det så er dette en 2wd om det kan vær til noe hjelp. Edited May 18, 2015 by escort91
Tommen Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 Det ser da ut som ein heilt vanlig orginal 2wd turbo det der.. få se resten av vakumslangene på turboen.. Det er faktisk best slik det er lagt opp fra fabrikk på 270chip.. Du skulle hatt standard (gule dyser) med den chippen der.. 1 The Golden era.. 1986-1987-1988
escort91 Posted May 19, 2015 Author Posted May 19, 2015 Det ser da ut som ein heilt vanlig orginal 2wd turbo det der.. få se resten av vakumslangene på turboen.. Det er faktisk best slik det er lagt opp fra fabrikk på 270chip.. Du skulle hatt standard (gule dyser) med den chippen der..Okei, kan ta bilde når jeg kommer hjem fra jobb, men har prøvd å finne org. dyser på nett og olje (15w-50 mineral, da det er umulig å oppdrive her jeg bor), så om du har en nettside hvor de selger dette så hadde det vært til stor hjelp. Har vært å sett på burtonpower og demontweaks, på demontweaks har de olje, men en type jeg aldri har hørt om.
Jarvarix Posted May 19, 2015 Posted May 19, 2015 Denne oljen ble jeg anbefalt og bruke. http://www.oljelageret.no/products/racing-motoroljebrtitan-race-pro-sbrsae-10w60-5liter -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
escort91 Posted May 19, 2015 Author Posted May 19, 2015 Denne oljen ble jeg anbefalt og bruke.http://www.oljelageret.no/products/racing-motoroljebrtitan-race-pro-sbrsae-10w60-5literOm jeg skal bruke denne, er jeg ikke da nødt til å flushe motoren for å få ut all den gamle minneralolja?
Jarvarix Posted May 19, 2015 Posted May 19, 2015 Nå er det vel mye meninger om dette, men en flushing er vel ikke dumt. Hvis det utføres riktig.Jeg brukte Omega 907 rens tidligere med godt resultat, men da kjørte jeg på en billigere olje etter rens for så og bytte olje og filter igjen etter noen dager igjen. Slik at all rensevesken ble borte. -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995)
escort91 Posted May 21, 2015 Author Posted May 21, 2015 Nå er det vel mye meninger om dette, men en flushing er vel ikke dumt. Hvis det utføres riktig.Jeg brukte Omega 907 rens tidligere med godt resultat, men da kjørte jeg på en billigere olje etter rens for så og bytte olje og filter igjen etter noen dager igjen. Slik at all rensevesken ble borte. Okei, men før jeg bestemmer meg for å flushe motoren så må jeg bare spørre om jeg kan bruke denne olja http://www.oljelageret.no/products/motorolje-brtitan-formula-brsae-15w40-5-liter, eller om den blir for tynn når den blir varm. Og hvis den blir for varm så må jeg høre med mekonomen om de har mulighet for å sende olje fra butikken og til posten, siden jeg bor veldig langt unna nærmeste Mekonomen og det er kun de jeg har klart å finne så nært den olja som allerede er på motoren.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now