sierraracing Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Sliter med at dissa gummipuckene mellom motor og travers er forbruksvare på bilcrossbilen min. Finnes det noen forsterka versjoner av disse? Sett på Vibratechnics sine, men blir for dyre til en bilcrossbil Regner med at disse stort sett er like uansett hvilken bil og modell de kommer fra? Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 4x4 har annerledes motorfester.Om du ikke har noe imot litt(mye) vibrasjon så går det å bruke hockeypucker med gjennomgangsbolt. Men sansynligvis blir det ikke mer vibrasjon med stumme fester i metall.Jeg har hatt en ide på å lage motorfester av hockeypucker uten gjennomgående bolter, men ikke prøvd enda.Ideen går ut fra 3 pucker per feste, 2 bolter i dimensjon som tilsvarer de i originalfestene, 2 runde eventuelt firkantede ganske tynne stålplater med like stor eller litt mindre diameter enn puckene. 3 eller kanskje 4 gjennomgangsbolter med muttere og skiver som er litt kortere enn tykkelsen på de 3 puckene. Sicaflex eller tilsvarende fleksibelt lim.Ideen videre er å la de boltene som skrus fast i motorlabben og traversen gå gjennom hver sin puck, og stålplate som de sveises fast til, slik at de isoleres fra hverandre av den midtre pucken. Forsenking bores i den midtre pucken til mutterhodene.Det hele limes sammen, og skrues også sammen med gjennomgangsboltene, som for å ikke overføre for mye vibrasjon ikke berører stålplatene, og forsenkes i begge ender av d3 yttre puckene.Den enkle løsningen er selvsagt å kjøpe ferdige motorfester - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 (edited) Kjørt med stumme metallfester før, så det er ingen stor plage rundt en bllcrossbane Hørtes jo ut som er overkommelig ide det. Får sikkert lagd mange sånne for et sett med nye fester Edited May 12, 2015 by sierraracing 1 Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Om du prøver å lage slike håper jeg du gir tilbakemelding på om de fungerer og holder, eller om du mister motoren Overlever de bilcross så overlever de nær sagt alt. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 2 hockey pucker og gjennomgåendes bolt, prøblem løst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Om du prøver å lage slike håper jeg du gir tilbakemelding på om de fungerer og holder, eller om du mister motoren Overlever de bilcross så overlever de nær sagt alt. Hehe, skal gjøre det De originale ser ikke ut til å tåle det. Deformerte og rare etter en sesong.2 hockey pucker og gjennomgåendes bolt, prøblem løst.Lettvint og enkelt ja. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 ja da sitter det hvertfall, rister litt mye i karosseriet, men burde gå fint i en bilkrossbil.hadde dette på min ist i noen dager, ble for voldsomt på en gatebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 ja da sitter det hvertfall, rister litt mye i karosseriet, men burde gå fint i en bilkrossbil.hadde dette på min ist i noen dager, ble for voldsomt på en gatebil De ligger fortsatt i ei eske her Kjørte 2 mil med de. Ristet så mye at spylevæsketanken holdt på å løsne, og gasspedalen ble ubehagelig å bruke. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Er det noe med utforminga av travers/motorfester som gjør at det blir vibrasjoner i Sierra'n? Kjørte med stumme motorfester på to Escort Mk2'ere og kan ikke huske at det var antydning til vibrasjoner der. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Ettersom du har den i en Escort, så er det kanskje snakk om en trimmet motor som har balansert og vektjustert innmat? Det hadde ikke jeg. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted May 14, 2015 Author Share Posted May 14, 2015 Hehe, nei, kan ikke si at det var så mye balansering og vektjustering der. Har vel ikke noe med labbene som er skrudd på motoren? De som til Sierra er jo en god del lenger enn de til Escort. Så kanskje vibrasjonene får bedre sjans til å forplante seg videre siden labbene er lengre? Mer moment til å slå på motorfestene? Bare en liten tanke, men stemmer sikkert ikke. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Kan hende det er noe i teorien din.Kan også hende at helt stumme motorfester forplanter mindre vibrasjon enn semistumme, som jeg vil kalle pucker med gjennomgangsbolter for. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 De ligger fortsatt i ei eske her Kjørte 2 mil med de. Ristet så mye at spylevæsketanken holdt på å løsne, og gasspedalen ble ubehagelig å bruke. hahahahahahahaha. men dem funker da 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now