Erlendgb Posted April 9, 2015 Posted April 9, 2015 Hei. Er det noen av dere som kjenner noe triks dersom tenningsnøkkelen sitter fast i tenningslåsen? Som det fremgår av trådtittelen er det en 2004 modell Mondeo med automat, det er snakk om. Satt bilen på verksted i dag for å bytte fjærene, men verkstedet ringer og spør om jeg har opplevd dette før... Har aldri skjedd tidligere...
and Posted April 10, 2015 Posted April 10, 2015 Aldri hørt om dette. Regner med at de har prøvd alle standardtriksene for vanskelig/slitt nøkkel siden det skjedde på et bilverksted? Så er litt spent på å høre hva som ble løsningen her. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
LM-Cossy Posted April 10, 2015 Posted April 10, 2015 Jeg må si meg enig med And her, særdeles spent på hvordan verksted stiller seg til dette. Normer/Rettsregler tiltaler fordel for din del. Er du NAF medlem ville jeg tatt en telefon til juridisk avdeling der Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..
Erlendgb Posted April 10, 2015 Author Posted April 10, 2015 Etter å ha sett ymse videoer med forskjellige løsninger kom nøkkelen ut. Løsningen var å sette på brekket, sette den i gir, og så skyve girspaken litt hardt frem i park... Kom faktisk ut på første forsøk. Nøkkelen setter seg imidlertid fast når man bruker den igjen, så jeg lurer på om noe kan ha skjedd med sensor/bryter som registrerer at giret står i park..
Erlendgb Posted September 14, 2015 Author Posted September 14, 2015 Kan jo oppdatere denne med at jeg ikke har hatt problemer med dette siden sist. Kan ha vært noe verkstedet gjorde som førte til at nøkkelen satt seg fast...
Recommended Posts