Sierraxr4x4 Posted March 30, 2015 Posted March 30, 2015 Har en 89 scorpio 2,9 EFI som ikke vil starte,Har feilsøkt en del men får ikke start.Har byttet alt av vakuumslanger, sjekket tenning, byttet fordelerlokk og plugger. har gnist og bensin.Bilen har stått siden i fjor sommer, i følge forrige eier døde bilen ut på den siste kjøreturen, måtte gi full gass for og komme seg opp oppoverbakker. tidligere eier fikk start på bilen i etterkant av dette men da ville den ikke over 1500 omdreininger. Hva er det som kan være feil? den drar rundt på starter og hører at bensinpumpa reagerer. men ingenting annet skjer.
Ghiadriver Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Du sier at du har gnist og bensin, men du har feil på en av disse. Det kan være noe med bensintilførselen, så blir pluggene våte? Men hvis de er tørre så åpner ikke dysene og de er elektronisk styrt, så da har du en elektrisk feil og alt vil ellers se normalt ut. Blir de våte kan de åpne på feil tidspunkt, og du har en elektronisk feil med tenningen. Men du kan nå begynne med å skifte bensinfilteret bak, for er det for tett, så vil ikke motoren få nok bensin og gå dårlig. Bare noen tips, ikke noen klar fasit på dette problemet.
Truckdriver Posted April 1, 2015 Posted April 1, 2015 Ettersom det er en 89 mod. skal den ha KAM(lagrer feilkoder). Så du kan prøve å lese av feilkoder. Oversikt over hva de forskjellige kodene betyr finner du her http://www.troublecodes.net/ford/eec-iv/ 1 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Sierraxr4x4 Posted April 1, 2015 Author Posted April 1, 2015 Pluggene blir våte, tenningen er sjekka og er riktig, må vel få sjekka de feilkodene. Bensinfilter og pumpe er skifta av forrige eier. Hvilket instrument for og få sjekka de feilkodene?
Truckdriver Posted April 2, 2015 Posted April 2, 2015 Du trenger ikke noe instrument. En diode eller lyspære med lav effekt og en ledningsstump er alt som trengs.Google eec-iv fault codes så finner du hvordan dioden/lyspæren kobles. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Sierraxr4x4 Posted July 18, 2015 Author Posted July 18, 2015 da har jeg fått start på bilen, det viste at katalysatoren var tett.. 2
xr4ti Posted July 18, 2015 Posted July 18, 2015 Så bra, og fint at du kom med tilbakemelding. Veldig kjekt for nestemann med dette problemet
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now