Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei!

Må på EU med min gode gamle bil..  Tenkte å prøve på EU kontroll før jeg bestemmer meg men tenkte å høre..

Karroseriet har rullet 260, og motor er ukjent tilstand, da min havarerte på 200 og byttet da.

Motoren svetter.. veldig..over alt i fronten..  Utenom det er egentlig alt i topp stand. Ikke noe ille rust som jeg har funnet iallefall.

4x4 fungerer utmerket., og tror alle bremser er i orden (brekk fungerer fint, og bremser fremme ser veldig fin ut.

Men alle dekk er utslitt.

 

Spørsmålet er vel om det er noe verdi i disse i dag?

 

 

Edit: er en doch, og biler er i dagblir bruk.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Hvis det bare er småtteri som du sier for å få den godkjent så syns jeg du skal gjøre det! En ok bil er verdt mer enn panten i alle fall.

Posted

Slike går for rundt 15.000-20.000 hvis de er EUOK på finn om dagen (Riktignok har bilene ligget ute en liten stund før salg).

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Posted

Takker for svar.

Er klart mye mere bruksverdi enn verdi i disse gamle hestene.

Men må jo ha 8 nye dekk, som fort koster en 10 tusen..

I tillegg er camber feil framme, så den sliter ut innsiden av fremdekkene veldig fort.

Frister å kjøpe en litt nyere bil da.. Men får se..

 

Ford har jo ikke så mye spennende 2000+ modeller med awd eller rwd? untatt nye Focus RS, men den blir litt for dyr :P

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Takker for svar.

Er klart mye mere bruksverdi enn verdi i disse gamle hestene.

Men må jo ha 8 nye dekk, som fort koster en 10 tusen..

I tillegg er camber feil framme, så den sliter ut innsiden av fremdekkene veldig fort.

Frister å kjøpe en litt nyere bil da.. Men får se..

 

Ford har jo ikke så mye spennende 2000+ modeller med awd eller rwd? untatt nye Focus RS, men den blir litt for dyr :P

Mekker du ikke på bil selv så selger du denne Sierraen videre, og kjøper en nyere bil.

Man hugger ikke en hel og god CLX 4X4 kun pga utslitte dekk med oljelekk på motor i 2015. Sierra er blitt for skjeldent til det nå. Denne fortjener et liv videre hos noen som er villig til å ta vare på den.

  • Like 1
Posted

Enig med de over her. Må tas vare på, sjeldne biler detta nå. Selg heller videre til noen som vil og kan ta vare på den.

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted

Hehe, dere har fått meg mere positiv, er litt mere innstilt på å fikse den nå. Det har hittil vært en utrolig god bil iallefall.

Fin er dem forsåvidt og. Trenger ny framfanger, og nytt blinklys men det er allerede handlet inn.

4sgqkp.jpg

21bu7tv.jpg

350nplk.jpg

  • Like 1

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Hvis du på noe tidspunkt gir opp, får du sende meg en PM. 

Kunne tenkt meg en slik som bruksbil :)

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Posted

Hehe. Det kunne faktisk jeg tenke meg også

  • Like 1

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Posted

Det jeg syns er litt teit er den lette utvekslinga. Blir litt masete på langtur i 80+kmt. Til gjengjeld hadde det vel føltes håpløst med tyngre utveksling og den late dohcen...

Posted (edited)

Ligger vel rundt 3000rpm i 100km/t :P

edit: kunne vært verre da. Har en Mitsubishi l200 diesel på jobb som ligger på 3000rpm i 90km/t.. høres ut som den skal lette.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

dohc 4x4 blir nok ufattelig lat med 3.62 differ kontra 3.92!!

syns at 3000 i 100 er helt okei egentli. kjørt med 3,92 på min dohc i 8 år å kunne over hode ikke tenke meg å bytte til langeint igjen :P

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

  • 4 weeks later...
Posted

fmNJWpF.jpg

 

Fikk tips om at det var mye enklere å bytte drivakslingene bak om jeg fikk tak i det? Aldri rørt drivknuter så vet ikke hvor mye styr det er.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Er det skrudde akslinger bak?

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted

Er det skrudde akslinger bak?

Uhm.. Tror det er stikkakslinger? Er stikkakslinger fremme iallefall (bare nappet den ut når jeg byttet mansjetter)

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Pleier å være skrudde bak på 4x4

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted

Hmm, da blir det vel en del vanskeligere. Skal høre med broren min som byttet mansjetter bake på den for en 5 års tid siden om han husker hvordan han gjorde det.

Er det noen måte å se om de er skrudd eller stukket? uten å starte demonteringen.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Ja det ser du ved å legge deg ned bak å se på drivknuta enten stikker den rett inn i Diffen eller så er den skrudd med 6 skruer inn på en medbringer som går inn i Diffen;)

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted (edited)

Den er god! skal ta en titt på det i morgen.

Broren min mener han bare nappet ut hele akslingen, så mulig det er stikkakslinger.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Se her ja. Dette var jo ikke mye gærnt på kontrollseddelen til å være en 20 år gammel Sierra. Denne skal leve videre.

Posted

Ser ut som det er skrudde akslinger ja..

Men det går vel ant å dra den ut der den er boltet med ubrako?

 

B6kWtO1.jpg

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Posted

Umbrakuskruene går gjennom drivknuten og er skrudd inn i medbringeren. Mellom medbringer og drivknute er det flens, så fjerner du skruene, er akslingen helt løs.

Posted

Høres ikke dumt ut!

Da gjelder deg bare å se om man får tak i noen brukte akslinger med ikke-defekte drivknuter. 

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...