Jonaspettersen Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Heisann ! jeg har lenge likt ford taunus og jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en.er 1.6 motoren sterk og tåler litt juling ?finnes det aftermarket deler til motoren ? kammer, eksos, innsug osv ? har bare lyst på en artig lekebil. Takker for svar ! Svensk rebell i en ford familie. Mine kjøretøy Volvo 850 t5 (94)Saab 900 Aero (87) i gårdsplassenFord lincoln continental mark ivFord custom van 7.3 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortmk1 Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 du får alt du kunne ønske deg av oppgraderinger og en motor som er i bra stand tåler mye julling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonaspettersen Posted January 29, 2015 Author Share Posted January 29, 2015 hvor kan jeg skaffe trim deler enkelt på nettet ? kansje noen vet av noen greie oppsett til denne motoren ? Svensk rebell i en ford familie. Mine kjøretøy Volvo 850 t5 (94)Saab 900 Aero (87) i gårdsplassenFord lincoln continental mark ivFord custom van 7.3 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 her har du en trimmings guide til denne motoren. samme siden har alt du ønsker det av deler også.http://www.burtonpower.com/tuning-guides/tuning-guide-pages/ford-sohc-pinto-tuning-guide.html ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Her sparer du mye tid og penger http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55278105&searchclickthrough=true&searchQuery=fordHan her har gassere http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55358577&searchclickthrough=true&searchQuery=ford 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Enda bedre må det vel være å ta utgangspungt i en 2,0 og ikke en 1,6.Selv bare det, med orginal 32/36 DGV gasser og Sierra eksosmanifold og frontrør med bedre dimensjonert eksos vidre vil være en kraftig oppgradering selv uten trimming.Med Kent Cams FR32 og justerbart kamdrev er 130hk oppnåelig med overnevnt gasser og eksos. Koster ikke så veldig mange tusen, og du nærmer deg allerede dobbelt effekt av orginal 1,6.Der værste av alt er at motorrommet fortsatt vil se orginalt ut for de som ikke er veldig kjent med ohc motorer. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Her sparer du mye tid og penger http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55278105&searchclickthrough=true&searchQuery=fordDette var suspekte saker. Antydning om 175 hk fra en 1,7L motor med kun 2 x 40 mm forgasser er 100% urealistisk. Selger er altså enten helt idiot eller komplett lystløgner. Uansett bør man være skeptisk til slike. Heisann ! jeg har lenge likt ford taunus og jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en.er 1.6 motoren sterk og tåler litt juling ?finnes det aftermarket deler til motoren ? kammer, eksos, innsug osv ? har bare lyst på en artig lekebil. Takker for svar ! Det er ikke smart å legge ut penger på en 1,6 motor når 2,0 L utgaven av samme motor er både billig og lett tilgjengelig.Sluttresultat pr. brukt kr. vil være mye bedre med en 2,0L motor. 2 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Dette var suspekte saker. Antydning om 175 hk fra en 1,7L motor med kun 2 x 40 mm forgasser er 100% urealistisk. Selger er altså enten helt idiot eller komplett lystløgner. Uansett bør man være skeptisk til slike. Det er ikke smart å legge ut penger på en 1,6 motor når 2,0 L utgaven av samme motor er både billig og lett tilgjengelig.Sluttresultat pr. brukt kr. vil være mye bedre med en 2,0L motor. Ser en annen 1700 måtte opp på 48 DCOE for å nå ca. 165 Hk, så ja, urealistisk. Vet ikke nøyaktig hva 40'ene kan svelge unna. 2- liter er jo veien å gå, ingen tvil. Men det finnes noen som vil gå ut fra 1600, og det må jo være lov.... Lett frisering og kanskje 120 på svinghjulet? Selvfølgelig mulig med 100Hk+ pr. liter, men det koster... Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Vet ikke nøyaktig hva 40'ene kan svelge unna. 2- liter er jo veien å gå, ingen tvil. Men det finnes noen som vil gå ut fra 1600, og det må jo være lov.... Lett frisering og kanskje 120 på svinghjulet? Selvfølgelig mulig med 100Hk+ pr. liter, men det koster...Ca. 150 hk på sug med 2x40 mm forgassere og maks 400 hk med turbo. Alt er lov, men man bør være klar over alle ulempene på forhånd så man slipper å angre på valget sitt i ettertid når sluttresultatet foreligger. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonaspettersen Posted January 31, 2015 Author Share Posted January 31, 2015 hvis jeg ender opp å kjøpe meg taunus blir det nokk bare et lett oppsett med kansje en 120 hk, 1,6 eller 2.0. grunnen til at jeg vurderer 1,6 literen er prisen på bilen.burtonpower sier ikke eksakt hva du trenger for å oppnå de forskjellige tallene, noen som har en skikkelig liste med deler jeg må ha ? Svensk rebell i en ford familie. Mine kjøretøy Volvo 850 t5 (94)Saab 900 Aero (87) i gårdsplassenFord lincoln continental mark ivFord custom van 7.3 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Selv om du kjøper en bil med 1,6, så er det fortsatt fint mulig å få tak i en 2,0 motor å pakke nedi.Burtonpower har litt å si om tuning av pinto.Ett kitt med FR32 kam, nye kamlagre og justerbart kamdrev i første omgang. Du trenger jo selvsagt nye pakninger og eventuelt toppbolter vist motoren har strekkbolter, og ny registerreim og strammehjul om nødvendig. DGAV gasser med tilhørende innsug som portes inn i løpene under gasseren. Ikke gå for den nyere gasseren fra Sierra og Scorpio som er delvis elektronisk styrt.Er du tolmodig kan du forbedre toppen litt i toppen rundt ventilstyringene og kantene ned mot ventilsetene. Men for all del ikke lag portene større, de er allerede for stor.Toppen kan med fordel planes litt.Om du bestiller fra UK så finner du prisene på Burtonpower.Med denne oppskriften skal du få over 120hk om du ikke gjør noe feil. Med kammen rett justert tømte jeg orginale IS dyser med FR32, og de skal holde til ca 130hk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now