Jump to content

senkefjærer

Recommended Posts

Guest mr_doodee
Posted

hei!

driver å skal kjøpe fjører til sierraen min no!

hva er det beste merket?

jeg har lyst på bilstein fjærer, har de det til sierra og hva koster det? hvor får man kjøpt det?

hva andre merker som er bra? lesjaførs?vogtland?

jamex er vell ikke å foretrekke?

passer fjører fra kombi over på sedan? og omvendt?

DooDee

Posted

vogtland er bra. dem senker "bare" 35mm..fjørene fra sierra combi og sedan fra mars 1987 (mk2) og oppover skal passe overens, på stv er det bare fremme som passer, på mk1 er fjørene sylindriske og mk2 er koniske..

Guest mr_doodee
Posted
Eibach og H&R er noe av det beste du får tak i. Ikke videre billig, men skikkelige kvalitetsfjærer.

H&R er jo samme som lesjaførs ikke sant?

Posted

hvis det er det, så er det billige H&R fjører jeg har fått. 1590,- nye! :P

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Guest mr_doodee
Posted

H&R er billig versjonene av lesjoførs sånn som eg har forstått det....

lr er eg på tulltur no?

Posted

kjøp vogtland eller eibach du, dem er bra. lesjøfors siger etter vert.. vær obs på typegodkjenningen som står i vognkort, ellers får ikke du den godkjent med senkefjører.. kjøpte senkesett på eiker for noen år siden, der stod det til ford sierra 2liter bfg. og i mitt vognkort stod det ford sierra 2liter gbc.. eller noe i den dur. dette var nok til at eg ikke fikk det godkjent hos biltilsynet, men med mye frem og tilbake, fikk eg det godkjent, fordi bfg var det hollandske understellet og gbc var det norske, men dem er dønn like..

Guest mr_doodee
Posted
kjøp vogtland eller eibach du, dem er bra. lesjøfors siger etter vert.. vær obs på typegodkjenningen som står i vognkort, ellers får ikke du den godkjent med senkefjører.. kjøpte senkesett på eiker for noen år siden, der stod det til ford sierra 2liter bfg. og i mitt vognkort stod det ford sierra 2liter gbc.. eller noe i den dur. dette var nok til at eg ikke fikk det godkjent hos biltilsynet, men med mye frem og tilbake, fikk eg det godkjent, fordi bfg var det hollandske understellet og gbc var det norske, men dem er dønn like..

vet du om noen som fører eibach lr vogtland?

Posted

H&R er billig versjonene av lesjoførs sånn som eg har forstått det....

lr er eg på tulltur no?

Er vel feil det, H&R er vel tysk-produsert mens Lesjøförs er svensk men produseres også i Danmark og Finland. Lesjøförs er visst lagd for skandinaviske forhold, men dette vet jeg ikke sikkert.

Posted

H&R er så definitivt ikke det samme som Lesjöfors/B&G. Det er jo vidt forskjellige produsenter. Har du Sierra 4x4 må du ha Cosworth 4x4 fjærer, da det ikke produseres fjærer til vanlig Sierra 4x4 lenger.

Det som Biltilsynet kikker på ved godkjenning er at foraksellasten som står oppgitt i TÜV-papirene ikke må være mindre enn det som står i vognkortet. 2wd har en foraksellast på 775kg, mens 4x4 er på 850kg. Vil bare informere deg om dette, sånn at du ikke går i samme fella som jeg gjorde... ;)

Posted
kjøpte senkesett på eiker for noen år siden, der stod det til ford sierra 2liter bfg. og i mitt vognkort stod det ford sierra 2liter gbc.. eller noe i den dur. dette var nok til at eg ikke fikk det godkjent hos biltilsynet, men med mye frem og tilbake, fikk eg det godkjent, fordi bfg var det hollandske understellet og gbc var det norske, men dem er dønn like..

Der var jo jaggu meg svaret på problemet mitt! Takk :P

Guest RSabuser
Posted

http://www.astperformance.com fører vogtland, jeg har det på focus'en og er meget fornøyd sålangt iallefall:)

Guest mr_doodee
Posted
H&R er så definitivt ikke det samme som Lesjöfors/B&G. Det er jo vidt forskjellige produsenter. Har du Sierra 4x4 må du ha Cosworth 4x4 fjærer, da det ikke produseres fjærer til vanlig Sierra 4x4 lenger.

Det som Biltilsynet kikker på ved godkjenning er at foraksellasten som står oppgitt i TÜV-papirene ikke må være mindre enn det som står i vognkortet. 2wd har en foraksellast på 775kg, mens 4x4 er på 850kg. Vil bare informere deg om dette, sånn at du ikke går i samme fella som jeg gjorde... ;)

beklager, forvekslet H&R med B&G

Posted
kjøpte senkesett på eiker for noen år siden, der stod det til ford sierra 2liter bfg. og i mitt vognkort stod det ford sierra 2liter gbc.. eller noe i den dur. dette var nok til at eg ikke fikk det godkjent hos biltilsynet, men med mye frem og tilbake, fikk eg det godkjent, fordi bfg var det hollandske understellet og gbc var det norske, men dem er dønn like..

Der var jo jaggu meg svaret på problemet mitt! Takk :P

hyggelig

http://www.astperformance.com fører vogtland, jeg har det på focus'en og er meget fornøyd sålangt iallefall:)

og han er ikke dyr, men ringer du, så må du sikkert ringe lenge eller prøve flere ganger, han har som oftest mye å gjøre på. spørr etter Tommy eller anders..

Posted

jeg har lesjøfors. veldig fornøyd, men har jo bare hatt de på i såvidt to måneder..

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Guest hvolsdal
Posted

Foresten Mr doodee.

Det er lesjøfors jeg har.

Står på TUV papirene.

900kr så er de dine, heilt strøkne..

MVH

Guest mr_doodee
Posted
Foresten Mr doodee.

Det er lesjøfors jeg har.

Står på TUV papirene.