Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har akkurat kjøpt en 2006 Mondeo 2.0 TDCI med 5-trinns automat med litt over 300' på telleren.

Har prøvd å lese meg opp om denne girkassen, men klarer ikke engang å være sikker på hva girkassen heter, hvis jeg har funnet riktig er det en JTACO JF506E. Stemmer dette?

Når bilen er kald, jukser den litt når den skal gire fra 1-2 og 2-3, usikker på om den ligger litt lenge på turtallet den skal gire på, eller om den slipper på converter.

Er det mulig å sjekke oljenivået? og hva slags olje skal den ha? Jeg tenkte å prøve å fylle på en skvett med billig olje først for å se om det hjelper, før jeg bytter olje og filter.

Kommer til å se meg om etter en automatkasse som har gått vesentlig mindre og skifte denne i løpet av året, men greit å få den jeg har til å fungere bedre først.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Posted

Hei,

Jeg sjekket ut endel på hvor langt jeg kunne regne med at en diesel Mondeo ville gå før jeg kjøpte min 07 MK3 TDCI.

Jeg snakket med endel forhandlere, mange drosjesjåfører og Fordforhandlere og fellestrekket var at automatkassa tok kvelden på rundt 250' km mens manuellkassa kunne jeg regne med ut bilens levetid.

Klar over at dette ikke besvarer noen av spørsmålene dine, men tenkte jeg ville dele infoen likevel.

08 Kuga 2.0 TDCI Titanium X, 4x4

98 Mustang Cobra SVT

10 Mondeo 2.0 TDCI Titanium X

13 Focus 2.0 TDCI Titanium

07 Mondeo 2.0 TDCI Titanium
00 Focus 1.6 Trend
97 Mondeo 2.0 Ghia
75 Capri 1.6
71 Cortina 1.6

Posted

Jeg er typen som gjerne vil ha så mye info som mulig, så all info er nyttig, selv om det ikke besvarer spørsmålet i tråden.

Jeg sjekket også hvor langt automatkassen kunne gå, før jeg kjøpte bilen. Da fikk jeg alt fra 250.000 til over 400.000, dette kun fra nettsøk hvor folk har delt erfaringer riktignok.

Fikk bilen såpass billig, at om jeg må kjøpe og montere en pent brukt automatkasse til den, har jeg fortsatt ikke betalt overpris.

Posted

byn me å bytte olja på kassa, få kjørt en skikkeli flush, å gjerne kjør ei lita stund for så å ta et nytt skifte :) viss kassa er like kokko da så er d nok bare å belage seg på å bytte kassa

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo

Posted

Hadde jeg bare visst hva slags olje jeg kan bruke bortsett fra den dyre Ford-olja. 

Posted

Hadde jeg bare visst hva slags olje jeg kan bruke bortsett fra den dyre Ford-olja. 

De fleste oljeprodusenter har en anbefalingstabell.

Posted

Problemet er at oljeprodusentene henviser til produsent/forhandler.

Er det virkelig ingen som har skiftet olje på disse kassene selv?

• 8 months later...
Posted

Har hørt det er vanskelig og skifte olje selv på girkassen. Noen her som har hatt erfaring med det? Skal prøve det på min, til tross for at jeg ble anbefalt å la profesjonelle ta seg av det

• 1 month later...
Posted

Ble stille her gitt. Fikk du byttet olje selv?

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019