JHS Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Rota har nå produsert en 8,5x18" felg i tilsvarende design som OZ "Monte"/Compomotive TH. MDV Performance Products i England, har bestilt ett parti med 8,5x18" 4x108 ET20 og ET35 som er forventet inn i Februar/Mars, så vidt meg bekjent blir de eksklusivt tilgjengelig fra MDV i 4x108. http://shop.mdvse.com/itemfull.php?item=494 For de som ikke har hørt om MDV før så kan jeg garantere at det ikke er noe amatør butikk, de har bygget mange gromme biler og er meget seriøse. De drifter bl.a. Mach 2 Racing team/Mark Renisson sin Pikes Peak RS200. De har erfaring (og ikke minst CAD tegninger til masse gromdeler) fra Boreham og Ford Motorsport bl.a.Nettsiden/butikken er nettopp opprettet og noe mangelfull, den oppdateres stadig så følg med 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarvarix Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 De så litt gromme ut..:-) -17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)-90 mercury grey cosworth (1999)-89 mercury grey cosworth (1998)-86 sort XR4x4 (1996)-77 Taunus 2 IS (1995) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Hvet du vekta på de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 Hvet du vekta på de? Ikke sikker, skal sjekke Tipper de er lettere enn Compomotive sine tilsvarende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Ikke sikker, skal sjekke Tipper de er lettere enn Compomotive sine tilsvarende.Mo felgene er iallefall drøyt tunge og sprekker lett 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 Mo felgene er iallefall drøyt tunge og sprekker lett Snakket med han nå, skal sjekke vekt i morgen Ja Compomotive har ikke alltid vært like solide som mange ønsker, vært utrolig mye dårlig finish også. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Gjelder dette alleCompomotive felger, eller er det kun MO felgene som har vært dårlige? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Gjelder dette alleCompomotive felger, eller er det kun MO felgene som har vært dårlige?Hvertfall MO6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadsBL Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Nå var jeg sikker på at jeg hadde funnet de nye felga til vingebilen! Synd de ikke kommer i litt flere valg rundt ET og bredde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Nå var jeg sikker på at jeg hadde funnet de nye felga til vingebilen! Synd de ikke kommer i litt flere valg rundt ET og bredde... Ser ut som det blir ett parti med ET35 også nå, men bredde er det nok lite å gjøre med Ta kontakt med de! Hvet du vekta på de? De veier vissnok ca 10.4kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Ser ut som det blir ett parti med ET35 også nå, men bredde er det nok lite å gjøre med Ta kontakt med de! De veier vissnok ca 10.4kgDet er vell ikke så gale for en felg, som er såpass tett 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Rota har nå produsert en 8,5x18" felg i tilsvarende design som OZ "Monte"/Compomotive TH. MDV Performance Products i England, har bestilt ett parti med 8,5x18" 4x108 ET20 og ET35 som er forventet inn i Februar/Mars, så vidt meg bekjent blir de eksklusivt tilgjengelig fra MDV i 4x108 http://shop.mdvse.com/itemfull.php?item=494 For de som ikke har hørt om MDV før så kan jeg garantere at det ikke er noe amatør butikk, de har bygget mange gromme biler og er meget seriøse. De drifter bl.a. Mach 2 Racing team/Mark Renisson sin Pikes Peak RS200. De har erfaring (og ikke minst CAD tegninger til masse gromdeler) fra Boreham og Ford Motorsport bl.a.Nettsiden/butikken er nettopp opprettet og noe mangelfull, den oppdateres stadig så følg med Hva er egentlig grunnen til at disse felgene er blitt laget av dette firmaet, når Compomotive lager dem enda? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Hva er egentlig grunnen til at disse felgene er blitt laget av dette firmaet, når Compomotive lager dem enda? Det er tydeligvis et marked for de, har jo vist seg og være populært design. I tillegg er de ca £300 billigere enn Compomotive sine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Det er tydeligvis et marked for de, har jo vist seg og være populært design. I tillegg er de ca £300 billigere enn Compomotive sine. Ikke dumt Men de fåes ikke i andre dimensjoner altså.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Ikke dumt Men de fåes ikke i andre dimensjoner altså.. De har laget noen i 16" også, men er vel ikke i 4x108 tror jeg, dessuten er de er ikke noe fine i den størrelsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Lurer på å kjøpe TH felgene istedet for MO5 felgene. Skal få låne en TH felg av Ørjan med Caprien for å se om det går på bredden. Han har 8x16. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Lurer på å kjøpe TH felgene istedet for MO5 felgene. Skal få låne en TH felg av Ørjan med Caprien for å se om det går på bredden. Han har 8x16. Har ikke du store bremser? Får du på 16" da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Har ikke du store bremser? Får du på 16" da? Nei skal ha eventuelt i 17, men tror jeg skal finne ut om de passer så lenge de er 8" breie. 1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Fant ingen plass der jeg kunne spesifisere ET35, jeg som ser feil eller må jeg sende mail? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Fant ingen plass der jeg kunne spesifisere ET35, jeg som ser feil eller må jeg sende mail?Send de en mail for sikkerhetsskyld, blir ET35 også siden det ble en del etterspørsel. Chris (som tidligere drev wheelsnthings.com) bruker å være rask på å svare på henvendelser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Ok, takk 1 Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadsBL Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Har sendt mail og spurt etter innpress og evt annen felgbredde på felgene, venter på svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 Har sendt mail og spurt etter innpress og evt annen felgbredde på felgene, venter på svar Annen størrelse/bredde tror jeg nok blir vanskelig å gjennomføre om ikke veldig mange melder sin interesse for det. Er litt mer komplisert enn å endre PCD/ET Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadsBL Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Annen størrelse/bredde tror jeg nok blir vanskelig å gjennomføre om ikke veldig mange melder sin interesse for det. Er litt mer komplisert enn å endre PCD/ET Rotiform har også en type som er fin, http://store.rotiform.com/product/rotiform-cast-vce Men i 8,5 der også. Kunne leveres i ET35 og 4x108. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 13, 2014 Author Share Posted December 13, 2014 Rotiform har også en type som er fin, http://store.rotiform.com/product/rotiform-cast-vce Men i 8,5 der også. Kunne leveres i ET35 og 4x108. Har sett den tidligere, får den i større dim. også i forged utgave, men da er jo prisen deretter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts