mondeo4x4 Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Hei! jeg har ombygd mondeo 4x4 97 modell. Har hørt at 1,8l motoren fra escort er bra å bygge turbo på i tillegg til at den passer som støpt i bilen min. Det jeg lurer på er hvordan biler kan jeg hente bremser osv fra ? passer f.eks cosworth bremser på min ? Trenger også noen innspill om hvordan innmat jeg skal bruke i motoren. Jeg satser på 300-350 hk. Takk på forhånd Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Det er vel en Zetec motor i bilen din, og en 2 liter er vel ett minst like godt utgangspunkt. Finnes mange muligheter for trimming av Zetec motorer, begrensningene er din lommebok.Når det gjelder effekt så er det jo ikke sikkert 4wd drivverket på en Mondeo er så glad det? Bør vel være minst like interessant og sjekke opp i Mener det var en bruker her på forumet som bygde en 4wd Mondeo med en god del effekt, mulig du må være betalende klubbmedlem for og se prosjekttråd, søk litt og se hva du finner.Cosworth bremser passer nok dårlig på en Mondeo, org. Cosworth bremser er dessuten ikke spesielt bra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mondeo4x4 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 Stemmer det. men har hørt at 1,8 til escort har tykkere vegger og tåler mer Snakket med en som har jobbet med ford i 20 år å han sa så lenge jeg ikke start reiv den så skulle 4x4 holde okei. fant ingen bra nettsie hvor jeg kunne bestille bremser og understell til mondeo... så derfor jeg lurte på om jeg kunne hente fra noen andre biler.. Ja fant ut at jeg må betale ska se hva jeg får til takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 En skal høre mye før ørene detter av... Hvorfor bruker stort sett alle 2 liter da?Zetec turbo har vært diskutert før, bl.a. her:http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/66701-zetec-turbo-tips/ Her er forresten prosjekttråden jeg nevnte.http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/16524-mk1-mondeo-4x4-20-turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 hørt at fordelingskassa på mondeoen ikke her helt heldig, men derimot den som ble brukt i escort rs2000 skal være knall bra Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mondeo4x4 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 hørt at fordelingskassa på mondeoen ikke her helt heldig, men derimot den som ble brukt i escort rs2000 skal være knall bra Vet du om det passer rett åver eller må det litt modifikasjona til ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 nei ingen anelse Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Gompie eller hva han kaller seg her på forumet bremset vel sin 4x4 til 330 hk eller noe på hjula mener jeg?Diffen gikk vel at skogen med en gang mener jeg å huske.Han brukte en 2 litet sølvtopp. Skjønner ikke helt greia med 1,8 motor jeg heller. Blokka, topp og veiv er "skuddsikker" til 400 hk, det er stempler og råder som er svake på Zetechen. 2 liter bunndel og topp, gode råder og smidde stempler, 2 liter innsugskam og 1,8 eksoskam, en god turbo og datasprut så er du der + en hav av girkasser Link to comment Share on other sites More sharing options...
mondeo4x4 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 Gompie eller hva han kaller seg her på forumet bremset vel sin 4x4 til 330 hk eller noe på hjula mener jeg?Diffen gikk vel at skogen med en gang mener jeg å huske.Han brukte en 2 litet sølvtopp. Skjønner ikke helt greia med 1,8 motor jeg heller. Blokka, topp og veiv er "skuddsikker" til 400 hk, det er stempler og råder som er svake på Zetechen. 2 liter bunndel og topp, gode råder og smidde stempler, 2 liter innsugskam og 1,8 eksoskam, en god turbo og datasprut så er du der + en hav av girkasser Så det du sier er at jeg kan bruke min 2l som står i bilen nå å kun bytte stempler og råder så holder motoren 350 hk +- ? Er det ikke 2 liter innsugskam på den motoren ? så trenger jeg bare 1,8 eksoskam ? Vet du hvordan manifold jeg kan bruke ? Fiesta rs ? Takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Nå har det jo kommet kammer designet for turbo men før ble denne kombinasjonen mye brukt i England med gode resultater. Finnes ferdigbygde turbogrenrør å få kjøpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mondeo4x4 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 Nå har det jo kommet kammer designet for turbo men før ble denne kombinasjonen mye brukt i England med gode resultater. Finnes ferdigbygde turbogrenrør å få kjøpt. Okei, vet du hvor jeg kan få kjøpt noe av dette ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=suzuki+ac50&_sop=10&_dmd=2&_from=R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1311.R1.TR12.TRC2.A0.H0.Xzete&_nkw=zetec+turbo&_sacat=0 England eller USA er stedet for dette. Finnes adapter for å sette på RST manifold men den er jo heller trang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mondeo4x4 Posted November 16, 2014 Author Share Posted November 16, 2014 Takk takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now