Torstein R. Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Hei. Har lest mye på dette forumet ettersom jeg har et problem på en 2004 Mondeo Stv 1,8 110 hk.Den ruser seg opp på tomgang, og folk stirrer rart på meg når jeg stopper foran et gangfelt. I en av postene hadde man funnet feil på trykkbryter til servostyring. Kan dette gi slike problemer?Og hvordan finner jeg ut om denne er gåen? Mvh Torstein R.
grcossie Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Hei og velkommen. Har aldri vært ute for at de trykkbryterene ryker, siden jeg begynte hos Ford i 95. Hender ledningen ryker av innpå bryter. Den bryteren, er bare aktiv når du belaster servoen, og gir da et signal om tomgangs kompensering. Det vanlige på din motor, er falsk luft ved innsug
Torstein R. Posted September 30, 2014 Author Posted September 30, 2014 OK. Det er nok falsk luft, for når jeg legger håndflaten over gasspjeldet klarer jeg ikke å kvele den. Er det pakningene som begynner å lekke? Mvh Torstein R.
grcossie Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Prøv med litt start gass rundt der, så finner du lettere hvor det er. Turtallet øker med startgass
Torstein R. Posted September 30, 2014 Author Posted September 30, 2014 OK. Skal prøve. Takk for svar. Mvh Torstein R.
Rasmus.b Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Hei Torstein.Jeg hadde akkurat samme problemet med min 2004 Mondeo 1.8 bensin.Tomgang var høy, og ofte når jeg skulle manøvrere litt frem og tilbake med litt klutching osv ruste den opp i flere tusen omdreininger. Samme i køkjøring. Skikkelig pinlig.Feilen var 2 hull i en pvc slange som går fra veivhuset og inn på baksiden av inntaksmanifoilen. Den er vanskelig å komme til. Jeg tok ut hele manifoilen og da gikk det fint. Slangen er ca 10 cm. lang og har to 90° bend. Den ligger og gnikker mot veivhuset og sprekker tilslutt. Jeg kjøpte ny slange og nye pakninger til manifoilen. Nå går den perfekt. Lykke til.
Torstein R. Posted October 3, 2014 Author Posted October 3, 2014 Hei Rasmus. Takk for et godt tips. Liker bilen veldig godt, men den rusinga går ut over humøret. Mvh Torstein R
Recommended Posts