Jump to content

elektrisk nøtt


Recommended Posts

Posted

Hei. Bilen driver å blåser sikringa til insprutet. på lokket står det at det er sikringa til INJ. Regner med at det står for injection. Noen ideer hvorfor den driver å går. Et par timer før den gikk begynte den å få for mye bensin. Har vært plaget med at den får for lite ei god stund no. Så stilte jeg ned blandinga, å da gikk den kjempegodt. Men så begynte sikringa å smelle. Tyder jo på at det var en el feil som gjorde at bilen gikk dårlig til å begynne med. Men siden den plutselig helt av seg selv ble bra igjen, åsså begynte å sprenge sikringer syns jeg dette var litt snodig. er nesten helt grønn på det elektriske med bilen. Noen ideer?

Posted

hm. hadde det litt travelt med den ja :D Det er en 88 Ford Escort Rs Turbo. Rød. Lite modifikasjoner gjort. Men har vært en type alarm montert å røska ut av forrige eier. Så ledningsnettet mitt kunne vært bedre for å si det slik.

Posted

Hmm, at sikringen går og blandingsforholdet på motoren er feil har nok neppe noe med hverandre å gjøre. Går sikringen umiddelbart hvis du setter inn en ny eller ? Hører du bensinpumpa ?

Posted

den går ikke umiddelbart nei. Kan kjøre en fire fem meter før den går igjen. Prøvde den ikke lenge nok på tomgang til at den gikk. Men den sto ¨å gikk hvertfall et min før jeg satt meg inn å prøvde å kjøre. Kjørte på en litt humpete vei når det skjedde. så jeg regner med at noe har kortsluttet, aner bare ikke hvor jeg skal se. Er helt grønn på koblingsskjema å el greier. Grunnen til at jeg trudde at blandingen kunne ha noe med dette å gjøre var fordi: plutselig begynte bilen som hadde et eller annet galt med inj. systemet, som gjorde at den ikke fikk nok bensin å gå bra igjen. Men så kort etter så begynner sikringen å gå. virker som det er en sammenheng. Men som sagt, er helt grønn på dette området med ledninger å strøm:(

Guest RsTurboKim
Posted

I reperasjons boka til "HAYNES" så er hele ledningsnettet ditt ført opp i et koblingskjema..

Kjøp deg en sånn bok så kanskje du finner ut av noe da..

Posted

har den haynes boka. Skjønner ikke noe av et koblingsskjema jeg... Bensinpumpa er kun et år gammel. Kjøpt ny hos mekonomen i fjord.

 

Skal prøve å kjøre pumpa manuelt da. med et eksternt batteri.

Posted

Testa littegrann nu. Det kommer ikke strøm bak til bensin pumpa. Ser ut til at releet fungerer fint. Men det er ikke kontakt mellom de to polene i sikringsboksen. Får signal fra plussen, men ikke fra jord i sikringsstikket. Noen som vet hvordan av ledningene på pumpereleet som skal ha strøm. å hvilke som skal ha jord? Fant tre ledninger med strøm... Å hvordan får man av sikringsboksen?

Posted

Prøv å ta sikringen inn og ut, for å se om den er til pumpa.

Ellers så har jeg problemer med å forstå deg helt, ikke så lett å ta dette over nettet dessverre.

Posted

No er det ikke spenning i stikket til sikringsholderen lengre, var det jeg mente. Er røket ei ledning en plass mellom pumpe og sikringsboks. Jeg får lys i prøvelampa på den ene siden av sikringsstikket men ikke på den andre. Skulle gjerne ha tatt av sikringsboksen så jeg kan se om det er noe i selve boksen som har smeltet.

Posted

fant feilen. Var bensinpumpereleet. Var sikker på at det ikke var det, siden det ble kjøpt nytt i fjord. ;Men har jo hørt at den bilen spiser releer til middag.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...