Jump to content

Ny bil! :D


Guest HUGO

Recommended Posts

Guest HUGO

Har byttet ut Sierra'n med en 1994 Mondeo 2.0 16v GLX....2 ganske forskjellige biler... :)

 

bil1.jpg

-

bil2.jpg

-

bil3.jpg

Felgene fra Sierra'n...205/40-17...

 

De eneste feilene jeg har funnet er:

 

- Mangler en lyktespyler foran

- "Klunke"-lyd på høyre side bak når jeg kjøre over fartsdumper eller store ujvenheter i veien. Noen som vet hva dette kan være? Lyden ble mer fremtredene når jeg monterte 17" felger....

 

Ellers er bilen helt rustfri, bulkfri, sprekkfri og alt utstyr funker! :D

 

Komfortabel bil det her! B) Betalte 29.000,- for den og det syns jeg var en bra pris for en så strøken bil med såpass utstyrsnivå :D

 

Kunne tenkt meg en sånn spoiler bak:

 

spoilermk1.jpg

 

Dette er vel orginal Ford spoiler? Koster vel gull og grønne skoger ;)

Link to comment
Share on other sites

Byttet du ut Sierra'en med en Mondeo!?!?! Er du helt galen!!

Bare tuller :P

 

Grattis! Bilen så veldig bra ut den!! :)

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest ErikW

Hei

 

Gratulerer med fin bil :) håper du får mange fine mil med den !

Hvis du trenge lyktespyler tror eg at eg har til deg,send pm hvis interesse.

 

Det der er en original ford vinge tror eg ja.Men se på realcar.se og prosport.uk.com !

 

 

Mvh Erik W

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO
Byttet du ut Sierra'en med en Mondeo!?!?! Er du helt galen!!

Bare tuller  :P

 

Grattis!  Bilen så veldig bra ut den!! :)

 

Takker! :) Hehehe...Sierran begynte og bli temmelig knekkebrød (rusten) :) Nå er har jeg kjørt Sierra i 6 år. Deilig med noe nytt også...

 

Kommer til og savne hvor enkelt det er å mekke på en Sierra. Så knotete ut nedi motorrommet på Mondeo'n hehehe.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO
blir det noe styling eller? grattis forresten!

 

Takker :) Kanskje det blir noen sideskjørt, spoiler og knfilter :) Tror ikke jeg skal gjøre noen voldsomme foranderinger på den. Syns den er pen som den er :D

Link to comment
Share on other sites

Guest ja9^

klunke lyden bak er mest sannsynlig foringer, skal bytte selv snart.

..dette er vist er vanlig "problem" på mondoe :)

 

LEIF? :D

Link to comment
Share on other sites

Klonkelyder kan være stabstagforingene bak. Anbefales å kjøpe forsterkede foringer i og med at dette er et kjempeproblem. :(

 

Kompisen byttet foringer hver 20000 km, men han lyttet hele tiden etter ulyder, helt til han ga opp og vraka bilen. :D Og nesten seg sjøl i samme "slengen" :(

 

(Lurer på om ikke han har noe styliggreier liggende enda. Husker den var hvit den oxo)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO
Klonkelyder kan være stabstagforingene bak. Anbefales å kjøpe forsterkede foringer i og med at dette er et kjempeproblem.  :( 

 

Kompisen byttet foringer hver 20000 km, men han lyttet hele tiden etter ulyder, helt til han ga opp og vraka bilen.  :D Og nesten seg sjøl i samme "slengen"  :(

 

(Lurer på om ikke han har noe styliggreier liggende enda. Husker den var hvit den oxo)

 

Nå har jeg ikke så altfor peilling på mondeo, men er det vanskelig og bytte de stab.stag forringene bak? Må ha bort den lyden ;) Hvor kan man få tak i de forsterkede forringene hen?

 

Hørtes ikke ut som kompisen din hadde det helt bra :lol: Hvis han har en spoiler til bakluka så kanskje han har en kjøper :)

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO

Må si jeg er overrasket over motoren....B) Tatt i betraktningen bilens størrelse og vekt så går den som et skudd.... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO
Spoilern på koffertlokket dro nok sammen med bilen utfor stupet, men mener han har liggende et komplett sett med skjørt og frontspoiler.

 

Hey! Er ikke bare jeg som er oppe om natta! :D Kjørte han litt for fort kanskje eller ble han bare veldig lei bilen? ;) Hmmmmm.....hehehehe.

 

Frontspoiler? Vil det si det samme som frontfanger eller der det mer som enn leppe?

Link to comment
Share on other sites

Yepp, skal ringe han i morra og høre om han har det enda. Kjekt å vite :)

 

Han fikk sleng på tørr asfalt med COOPER-dekk. Og rett i autovernet, derretter utfor en 20 m skrent ned i fjæra. Autovernet la seg flatt, pålene var slått ned i sand. :(

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO
Yepp, skal ringe han i morra og høre om han har det enda. Kjekt å vite  :)

 

Han fikk sleng på tørr asfalt med COOPER-dekk. Og rett i autovernet, derretter utfor en 20 m skrent ned i fjæra. Autovernet la seg flatt, pålene var slått ned i sand.  :(

 

I svarte granskauen! :( Det der hørtes ikke særlig kult ut!!!! Håper kompisen din kom fra det uten varige men.

Link to comment
Share on other sites

Guest HUGO
Det var en ganske stygg ulykke ja, men alle 3 overlevde heldigvis (Dama var også med sammen med sønnen og hunden).

Antar at COOPER-dekk må være et RÆVA merke! Kan ikke tenke meg at han kjørte megagris med dame, sønn og hund i bilen. Det er isåfall idiotisk. Jeg kjører nesten alltid pent med passasjerer i bilen. Leke med andres liv er ikke kult

:)

Link to comment
Share on other sites

Bilen foran kunne bekrefte at han lå i ca 80 i 80sonen ja.

 

Ringte han i dag ang. stylingsettet. Han va litt usikker hva som var igjen, men han skulle sjekke i garasjen til broren hvor det er "lagret" :D

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest hvolsdal

Jeg er og int. i den stylingen..

i tilfelle hvilken pris tenker han på da?

Hvilken styling er det?

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny bil! Begynner å bli en god del av de. Ang. spoiler så kan jeg skaffe Nye i Tyskland til God pris, antagligvis billigere enn det du må gi for brukt her i Molbo-Norge. Har deg på msn tror jeg, så bare kontakt m eg der. Heter Eirik i nicket.

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...