Aalsen Posted August 29, 2014 Posted August 29, 2014 Fikk beskjed på displayet "Motorfeil" under kjøring i dag. Merker ingen forskjell på bilen...?
grcossie Posted August 29, 2014 Posted August 29, 2014 Det er ikke alltid du gjør, men du bør få lest av feilkoder, for å evt unngå skader
Aalsen Posted September 20, 2014 Author Posted September 20, 2014 Feilmeldingen var borte da jeg leverte den inn (trykket på ok slik at meldingen forsvant mens jeg kjørte ) På verkstedet sa de at de misstenkte fordamperen, en ventil der, på grunn av hvordan bilen oppførte seg...? Hva er fordamper? Og jeg merker ingen forskjell på bilen tror jeg. Kanskje en anelse mer brumming, men det kan bare være hodet mitt da jeg kun har hatt bilen i et par måneder og ikke kjørt så alt for mye.
tuszi Posted September 20, 2014 Posted September 20, 2014 sitter på eksosen før partikkelfilteret for å øke tempraturen og for å sørge for god regenerering av filtret
Aalsen Posted September 26, 2014 Author Posted September 26, 2014 Takker for svar Vil feilmeldingen dukke opp igjen? Hva fører en defekt ventil til egentlig?
grcossie Posted September 26, 2014 Posted September 26, 2014 Det er dyse, som pleier å tette seg på fordamperen. Kan prøve å rengjøre den. Kan ha vært noe sot i den, som har løsnet og ordnet seg selv
Aalsen Posted March 24, 2015 Author Posted March 24, 2015 Glemt å svare, var spjeldet under frontfangeren som hadde satt seg. Den fører visst ekstra luft til radiatoren eller noe slikt.
Recommended Posts