DetusX Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 har en kuga 2010 mod som jeg måtte skifte partikkelfilter sensor og slanger.. Har lagt merke til at jeg ikke er alene om dette siden det er mage tråder om denne saken.. Mitt lokale værksted skiftet partikkelfilter sensor og slanger. men etter dette skulle være i orden dukker det opp feilkode type P2002 Partikkelfilter Differansetrykk for lavt.. Dem har prøvt å regenerer for å prøve å få bilen til å forstå at filteret er byttet.. Hva en mekaniker som hadde hørt at dette kunne hjelpe men uten hell. Kjører 1 dag så lyser motorlampa igjen og samme feil Differansetrykk for lavt Sensor sitter under bilen etter den service mldinga fra ford i 2011 tru eg den kom ut? Hele værkstedet står å klør seg i hodet og har null ide hva som kan gjører.. Jeg som kunde begynner bli lei av dette problemet + kostnadene jeg må ut med.. og bilen enda ikke er frisk.. Noen som har noen ider? Må programmvare oppdateres eller no tenker høyt Inspill om hva som kan gjøres? Kan bare et Ford-værksted fikse denne feilen? PS.Dere som har samme problem og må bytte partikkelfilter sjekk at det nye filteret er nytt og ikke et gammelt filter som noen i tyskland har pusset opp skylt.. Fikk tilsendt et gammelt filter i 1 omgang for pris av nytt som gikk i en helvettes fart tilbake.. FY ford!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Er det euro 4 motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DetusX Posted August 21, 2014 Author Share Posted August 21, 2014 Er det euro 4 motor? Prod.dato: 25.11.2009 Trinn IV + CDPF -utslippsnivå 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Har de målt spenninga inn på differansetrykk sensor? Denne er felles med pluss til bla egr ventil. Egr feil, kan gi utslag som dette. Et nytt partikkelfilter, skal ikke regenereres, men man skal null stille opplæringsverdiene, for differansetrykks sensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Er det bygd om med alle delene i den service meldingen?Som grcossie sier skal de innlærte verdiene til dpf føleren nullstilles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Er det bygd om med alle delene i den service meldingen?Som grcossie sier skal de innlærte verdiene til dpf føleren nullstilles. Visst sensor er ny, så har ikke det andre så mye å si nå før kulda kommer. Jeg har forsatt min sensor på org plass, uten problem. Men har alle delen i henhold til tsm liggende Link to comment Share on other sites More sharing options...
DetusX Posted August 22, 2014 Author Share Posted August 22, 2014 (edited) Hva nede i dag og spørte dem, dem hadde gjort det som Grcossie spurte om. En av mekanikeren skulle ringe og spørre en som kunne mer om dette problemet. Venter i spenning på å høre om dem finner ut noe.. Edited August 22, 2014 by DetusX Link to comment Share on other sites More sharing options...
DetusX Posted August 22, 2014 Author Share Posted August 22, 2014 Fikk ny time på Onsdag i neste uke Makanikeren fikk alt av info rund dette problemet.. Er vist også en svakhet med den nye sensoren hva vist ikke unormalt at dem måtte bytte ut ein helt ny sensor.. Så fer kryssa fingrene og håper det løser seg Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Vi har aldri bytta ut nye sensorer. Går ann å måle den ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 jeg har vært borti at det har vært feil på 2 nye sensorer som har fulgt med ombyggingssettene. De viser helt feil trykk når en er inne på datalogger å ser på trykket.Har endt opp med å bruke org sensor. Funka helt topp det. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 jeg har vært borti at det har vært feil på 2 nye sensorer som har fulgt med ombyggingssettene. De viser helt feil trykk når en er inne på datalogger å ser på trykket.Har endt opp med å bruke org sensor. Funka helt topp det. Oki, kan nok skje selvsagt. Jeg har bytta mangen slike også de andre hos oss, men aldri vært borti det Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Nei, ikke godt å si hvorfor det var blitt feil på de. Tror ikke det er et veldig vanlig problem for å si det slik. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Værre med problemene som dukker opp på ecoboost motoren for tida Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Ford Kuga 2009. Jeg har samme problem etter skifte av partikkelfilter med føler. luftmengdemåler. trykkluftmåler. stengt EGR ventil.. Umulig å få bort feilkoden som viser tett partikkelfilter -høyt trykk. Går i kjøremodus. Verkstedet finner ikke ut av det. Er det kun Ford som kan slette feilkoden........? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Nei alle som har en feilkodeleser kan slette feilkode, men visst feilen er permanent hjelper ikke det. Har opplæringsverdiene vært nullstilt etter skift av filter og differansetrykk sensor? Har det vært kjørt datalogg for å lese av livedata når det skjer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Trenger jo ikke datalogg det skjer jo i det samme som man trykker på pedalen.Så kommer den røde lampen på og feilkode tett partikkelfilter.. Alt ble nullstilt og lagt til nytt partikkelfilter.. Men etter ti mil så kom samme feilkoden tilbake og bilen går i kjøremodus. Sletter feilkoden men den kommer tilbake med en gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 Fant feilen som var et lite hull i slangen fra Intercooler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 19 timer siden, skrev ola: Trenger jo ikke datalogg det skjer jo i det samme som man trykker på pedalen.Så kommer den røde lampen på og feilkode tett partikkelfilter.. Alt ble nullstilt og lagt til nytt partikkelfilter.. Men etter ti mil så kom samme feilkoden tilbake og bilen går i kjøremodus. Sletter feilkoden men den kommer tilbake med en gang. Hva er sotmengden når feilkoden kommer ? Som Ola sier her, har du lekasje i innsugs luft systemet, så kan den gå for fett og vil produsere sot. Har du hull i flexiskjøyt på eksos, som mangen har, så vil den ha problem med regenerering pga trykk lekkasje Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Finner ikke feilen. Vsr hos kverneland i dag . De skjønner ikke hvorfor de ikke for til å regenerere dpf. Får høyt trykk . de får ikke bort feilkoden da den dukker opp igjen med en gang.. Har jo nå skiftet d meste, som partikkelfilter, luftmegdemåler. trykkluftmåler.. stengt EGR ventil Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Hvordan såg filteret som du skiftet ut ? Er sjelden vi bytter det, byttet et en gang, for en kunde hadde vært på anna verksted og de sa det måtte byttes. Filteret var det ingenting galt med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Skikkelig sotet Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Oki, så da virker det som den har problem med å få regenerert. Visst sot mengden øker mye, etter man har skiftet filter og differansetrykk sensor, så virker det som den går for fett. Ville kjørt trykktest på luftsida for å se etter lekkasje Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 (edited) Brenner rent- null sot utdlipp. ;men veldig varm eksos... Går jo i kjøremodus. Eneste var et lite hull i slangen fra Intercooler, slangen ble skiftet ut med en ny... Edited September 22, 2023 by ola Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Har de sett inn i framkant på filter nå, er det tilsotet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 6 minutter siden, skrev grcossie: Har de sett inn i framkant på filter nå, er det tilsotet ? Jeg skjal skru det ned i morgen for å sjekke om det er sotet.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now