Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har du lyst til å overhale selv så har jeg to løsninger.

Alternativ en: Kjøp ett overhalingskitt på ebay, og ei girkasse av meg som uler og er litt trang å gire på høyt turtall, men ingen skraping. Også overhaler du den selv.

Alternativ to: Kjøp ei annen kasse, kjøp to overhalingskitt og overhal den kassa du kjøper og bli god på det. Deretter overhaler du girkassa mi for meg. Fint for meg å ha ei velfungerende kasse i reserve ;)

  • Like 2

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted

T5 på Cosworth er kun den kassa som er levert med fine 23 splines etter det jeg vet, alle andre er med 10 splines(litt usikker på Australia fordene). Lima motoren er levert med T5 i turbo-Mustang/Thunderbird og da med samme clutchdiameter som OHC. Om du bruker Cosworth svinghjul så finnes det også clutcher som kan tilpasses. Det du må huske på at akseltappen på V8 kassene er grøvre enn 2,3 kassene. Speedo-uttaket er og forskjellig men der finnes det mengder med "gear". T45 er vel noe kleine greier har jeg forstått.

 

Noen tips her

http://www.merkurencyclopedia.com/Trans,Diff/transmission.html

http://www.merkurencyclopedia.com/Trans,Diff/T-5%20Installation.html

http://www.merkurtech.com/merkurtech/techarticles/item038.php

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...