Ron Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Smør et tynt lag med olje på O-ringer når du setter dem i, da smetter dem i uten at det blir skade på dem. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi rs Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Hei igjen Har prøvd bilen igjen i dag på vei.Det jeg legger merke til da bilen fusker er at da er turteller samtidig veldig ustabil.Dette kommer og går..men da turteller er stabil fusker heller ikke bilen,har sjekket phase sensor har 0.3 mm åpning.det er liksosm bilen sperer da jeg trykker gasspedal fort ned,så kommer den litt så sperrer den igjen,noen som har vært borti disse symtomene.og kanskje vet hva det kan være?????Jeg får desverre ikke koplet meg på innspruttet via datamaskin..kan tenningsmodul lage slike ustabile tennings,signal,,,den er ikke bytta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi rs Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 OK nå har igjen prøvd startgass langs ved innsugpakning inn mot topp ved sylinder nr 3 og 4 spesielt,,her går turtallet betraktelig opp ved å tilføre start gass,,,da er det vel lekkasje i innsug pakning eller en sprek i innsug,,,er mulig derfor alltid plugg nr 3 blir veldig sotta og dårlig forbrenning?????noen som har vært borti lignende,,,,jeg bør veld bytte innsugpaknig,,,,får jeg av innsug uten å ta av toppen,,,,noen som vet om det går?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Plukk opp fordeler, 13mm skrue i bak kant, 4 stk 13mm muttre under innsuge + dem du ser ovenifra. Litt knotete dem under, men en kurrant jobb. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 (edited) ...Trykktest hele rørgaten din. Da kan det hende du får deg en overraskelse. Men tviler på at det er det som skaper fuskingen din. Når turteller fusker så er det noe feil på tenning eller lesing av triggersignaler. Evt dårlig jording. Sistnevnte skapte lignende problemer for meg en gang med en Toyota. Edited September 18, 2014 by Per Olav 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi rs Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 ...Trykktest hele rørgaten din. Da kan det hende du får deg en overraskelse. Men tviler på at det er det som skaper fuskingen din. Når turteller fusker så er det noe feil på tenning eller lesing av triggersignaler. Evt dårlig jording. Sistnevnte skapte lignende problemer for meg en gang med en Toyota.Hei kan du utdype litt mer hvordan jeg da skal gå fram ved å trykketeste hele rørgaten,skal jeg da sette trykk på bensinslanger fra tank?kan du forklare litt??hvordan skal jeg gå frem for å feilsøke triggersignaler,feil på tenning og dårlig jording,,,har du noen tips,,phase sensor,plugger,fordelerlokk,rotor,pluggledninger,triggersensor,coil alt er nytt...tennigsmodul har jeg ikke byttet,,,kan den forårsake ustabil tenning og turteller?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Enkleste måten er å ta trykkslangen av fra turboen og tette denne med en rund coil eller lignende. Så tar du signalslangen av fra BTR og kjører trykkluft inn i innsugsmanifolden til ladetrykksmåleren viser 1,5 - 2,0 BAR ladetrykk. Spray Zalovann på mistenkelige steder. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi rs Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 Enkleste måten er å ta trykkslangen av fra turboen og tette denne med en rund coil eller lignende. Så tar du signalslangen av fra BTR og kjører trykkluft inn i innsugsmanifolden til ladetrykksmåleren viser 1,5 - 2,0 BAR ladetrykk. Spray Zalovann på mistenkelige steder.får nå svært dårlig gnist på plugger.vil ikke tenne,kommer noen gnister en gang ibland og tenner litt.kandet være feil på tenningsmodul?bør jeg kanskje bytte ut tenningsanlegget,,noen som har forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now