Strutlur Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Dette er er 2010-modell. Bilen var innom for noe annet fiks, og så bemerket verksmesteren at pedaler var dyp og at bilen ikke bremset som forventet. Kona hadde tenkt tanken selv, men man blir jo vant, og bilen stopper jo. Så nå er bremseslaven byttet, og systemet luftet etter alle kunstens regler. Vi synes ikke å merke noen forskjell på bremsene før og etter dette. Pedaler er fortsatt lav og myk, men bilen har bremser, og det er ikke lekkasje. Bilen har rullet 30.000 km, og sammenliknet med Kugaen som snart har rullet 100.000, så skulle en tro det var motsatt. I leiebilen merker vi veldig godt hvordan det kan være. Hva kan dette være? Er liksom en feil, men likevel ikke. 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
Mondeo Power Posted May 24, 2014 Posted May 24, 2014 De må bruke servicelufting av ABS på IDS (diagnose app) når de lufter bremsene.
Christer_Martinsen Posted May 24, 2014 Posted May 24, 2014 Sjekka at ikke bremseklossene foran sitter fast/ utslitt? Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
Strutlur Posted October 17, 2014 Author Posted October 17, 2014 Feilen var visst bremsekraftforsterkeren. 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
HoelRacing Posted October 17, 2014 Posted October 17, 2014 Dette faktisk ikke helt uvanlig på disse bilene. Har vært borti et par med samme problem. Har vært luft alle gangene. Kan være et helvette å få ut lufta på de. Må lufte til en ser mannen med ljåen, og litt til Ifølge Ford sin litteratur skal en egentlig trykksette beholderen, samtidig som er kjører servicelufting via diagnoseapparat, men har fått det til uten og. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Strutlur Posted March 1, 2015 Author Posted March 1, 2015 Fortsatt dyp pedal. Var ok en stund etter siste reparasjon, men sammenliknet med Kugaen må jeg trå godt over halve pedallengden før det over hodet skjer noe. Når det først tar tak er det som normalt og bremsene i seg selv er gode, men det er bare det at pedalen må så langt inn. Hadde det vært en sykkelwire ville jeg strammet liksom.... 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
Strutlur Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 Etterjustert bremsene i tromlene og luftet enda en gang. Nå er den som den skal være, og håndbrekket ble også bedre med det samme. 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
Strutlur Posted December 21, 2015 Author Posted December 21, 2015 OK - Dette er visst ikke så enkelt. Nå er pedalen lav igjen, og verkstedet har gjort alt bortsett fra å bytte rør og calipere. Bremsene virker, men en må liksom trå halve pedalengden før det skjer noe.... Mange tips over, men det hele må jo ha en årsak. Tips på selve årsaken? 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
Strutlur Posted May 3, 2017 Author Posted May 3, 2017 (edited) Lav pedal igjen. Var fin i hele høst, helt til det ble kaldt. Da sank den ganske fort, og nå er den dyp igjen. Noen som har kommet nærmere årsaken?Får jo gratis lufting av bremsene på hver service, men... Edited May 3, 2017 by Strutlur 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
grcossie Posted May 3, 2017 Posted May 3, 2017 Service lufting, med data påkoplet er det som må til på de
grcossie Posted May 3, 2017 Posted May 3, 2017 Mulig klossene foran sitter fast ogsåJa det er heller ikke uvanlig nå til dags
Strutlur Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 Jeg tenker at når dette er vanlig på denne modellen, og den har vært slik siden 2008(?), så må da noen snart ha funnet ut hvor det kommer inn luft, dvs hvor svakheten er? En kan da ikke holde på å lufte Fiestabremser til evig tid? 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
grcossie Posted May 5, 2017 Posted May 5, 2017 Er vell igjennom abs blokka, man ikke får ut lufta. Er ikke uten grunn at Ford sier man skal servicelufte med dataen, som styrer abs blokka
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now