Anonymous Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Når jeg kjører hører jeg en støre frese/suge lyd fra turboen en før, og den virker til og gå relativt bra.selv mistenker jeg kansje at det er lekasje i en slange eller kansje recirc ventilen som er dårlig, noen andre som veit bedre og vert borti det samme, eller har noen ideer, og på typiske symtomer? har forøverig ikke tilgang på lift eller murlighet til og jekke opp bilen :/ Bil : mondeo mk4 2.2tdci 09 model
Anonymous Posted May 22, 2014 Author Posted May 22, 2014 Den har og nå begynt og kutte turboen på ca 2300rpm.
tuszi Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 DTC-resultaterNedenfor er informasjon om DTC. Feilkode Visningsnavn: P0299 Definisjon: For lavt ladetrykk fra turbolader/kompressor Produsent: Ford
Anonymous Posted May 22, 2014 Author Posted May 22, 2014 Veit at det er lavt lade trykk. Men lurer da på om hva som kan være årsak og hva som er normalt er årsak og symptomer.
grcossie Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Lavt ladetrykk, er ofte hull i turboslanger, eller den variable turbo geometriem, som sitter fast
Anonymous Posted May 22, 2014 Author Posted May 22, 2014 Hmm rart du får det da. Slle andre til og med biltilsynet fikk 2.2;) Sikker på du har riktig reg nr? Info som er registrert på bilen vertfall Grcossie. Hva mener du med variable turbo geometriem? Hvordan kan jeg eventuelt fikse den eller sjekke den? Er det da også normalt og ha masse kraft? Bilen virker til og være i hormonel ubalanse. Og virker til noen ganger og gå som normalt og plutselig som en gammal dame som har løpt et maraton
grcossie Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Det er variable skovler på eksos siden, dette henger seg av og til opp, pga sot. Kan ta av staget fra actuator, og kjenne at du får beveget armen inn i turbo. For å fikse det, så må man enten skifte turbo, eller demontere og reingjøre den.
Mondeo Power Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Har byttet flere slanger på 2.2Den som sitter rett ned ved radiator.
Anonymous Posted May 23, 2014 Author Posted May 23, 2014 Har byttet flere slanger på 2.2Den som sitter rett ned ved radiator.Takk skal sjekke den for sprekker
Anonymous Posted May 24, 2014 Author Posted May 24, 2014 sjekka opp regnr ditt står at du har 2 liter ikke 2.2? Lurer på hvor du fikkopp min var 2l Og hvor du fikk skilt nr fra
Anonymous Posted May 24, 2014 Author Posted May 24, 2014 Hehe så nå at det var feil bilHehe blei litt furundret siden jeg ikke har lagt ut skilt nr her Hehe Sett igjenom det jeg kan av bilen. Så nå sender jeg den over til bilia for og håpe på en sensor feil. Eller noen slanger/rør under og bak ved turbo. Får ikke sjekket bak der selv. Så håper på en billig fiks av feilen
Recommended Posts