jab Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Hvor mange hk / dreimoment kan man hente med grenrør - kam og luftfilter?? skal bygge dobbelt eksos i 2 kanskje 2,5" skal ha en potte på hver side - burde få litt ekstra med dette også ??
RS 1000 Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Ta en titt her:http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product_nav.php?type=C&cat=CM&man=8&engine=284http://kentcams.com/product-details/388/Camshaft/Camshaft/V6T2-Sports/http://kentcams.com/product-details/390/Camshaft/Camshaft/V6T3-Sports-%27-R-%27/ 1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
jab Posted May 20, 2014 Author Posted May 20, 2014 (edited) hmmm så man kan hente 15-20 hk med kam og kanskje like mye på grenrør og luftfilter ???la oss drømme om kanskje 35hk + 135 orginal da er man fort oppe i 170 ? eller drømmer jeg litt vel mye da hehe Edited May 21, 2014 by jab
RS 1000 Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 (edited) Det har vært Dynapack tilgjengelig i Bergen ett års tid nå og det man ser er at de færreste gamle biler med sugemotorer er i nærheten av den oppgitte orginaleffekten. Du burde derfor begynne det hele med en effektmåling for se hvilket utgangspunkt du faktisk har. Jeg vil tro at +35 hk er realistisk sammen med en en betydelig forbedret kjøre og eierglede. 170 ærlige hk med en orginal forgassermanifold og orginal forgasser, DET blir nok vanskelig. Da trenges det EFI eller Offenhauser manifold + Holley forgasser. Ett mulig alternativ er originalmanifolden og hjemmelaget adapter og 2 stk. Strømbergforgassere fra f.eks Volvo 240. Alle gamle 2V motorer responderer godt på porting av topplokk og behovet for dette øker jo værre kam man velger. Edited May 21, 2014 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
trøndern Posted May 24, 2014 Posted May 24, 2014 (edited) hadde ikke du 2,8 da? 150 originalt med gasser.litt større gasser å en kar som kan porte innsuget og topper riktig så bør du skvette opp i 170-180 hk ganske greit.uten mere mikk makk.men du kan få bygd nytt innsug som er satt opp med 3 porsche gassere til å yte nesten det dobbelte, men det koster. Edited May 24, 2014 by trøndern
Granada 2.8 Ghia Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 135 hk orginalt med forgasser, 150/160 med injection. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
trøndern Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 ja , sorry.tenkte på den forrige jeg mekka sjøl med i kam å gasseroppsett.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now