Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

virker som om det har kommet en del nye folk med rst'er her inne den siste tiden, så hvorfor ikke komme med litt info om bilene dere kjører??

 

går foran som et eksempel :D :

 

FORD ESCORT CABRIOLET '88, bygget om til totalt RST-spec++ og godkjent!

 

MOTOR/GIR

smidde lavkomp, 1640 ccm, portet topp, piper 285t2 kam med justerbare kamdrev, t3 med ar .48, 3" eksos, kn panel filter, grs evo4 intercooler, champion qc59c plugger, black diamond pluggkabler, erl mf2 tilleggsprut, samco trykkslanger og bailey kjølevæsketank.

motorrom og motor nylakkert og shinet opp litt...

girkasse er standard rst-spec :(

 

UNDERSTELL/BREMSER

gule koni, lesjøfors -25 fjærer, tårnstag foran,

OMP borra og slissa skiver foran og ferodo racing klosser, std bak

RH tecnic AE-felger 7x17" med 205/40-17 søpla-dekk

 

INTERIØR/KARROSERI

Luisi ratt, pedaler, girkule, Nomad turbotrykksmåler, oljetempmåler og oljetrykkmåler.

lakkert i imperial blue, badboy-panser og oppkutta frontfanger med rs-leppe og tettet listgroper, hull i panser alà rst-style bare med netting ikke riller, hvite blinkers foran, st170-sideblinkers....

Edited by olek

Cosworth!

Posted

har en rst 87 mod meget ihjæl rusta edition

 

hadde planer om en små sprek 1,6 helt til delene mine ble stjælt, omtrent samme oppsett som deg olek..

 

Men når delene ble stjælt så fant jeg ut at zetec ble veien å gå, mer info om den kommer med tida når jeg har fått en sommer på å tjen litt peng på :)

 

kommer mer fakta når jeg får begynt å er færdi med svesing av rust osv, syns liksom ikke det er noe å fortelle om :P

Guest Hybrid
Posted

Jeg er eier av en 86 mod rs turbo!!

 

vel, ikke så mye å fortelle enda men jeg har vel ikke så mye igjen av de grunnleggende nødvendighetene før jeg endelig kan begynne å klå på actoatoren for å kjøre opp trykket!! :P

 

Det jeg har gjort foreløpig er:

Rustsveiset bilen, helakert den i svart(orginal hvit), cossyvinge, lesjøfors senkefjører, AiResearch t34 hybrid, felpro gr a topp pakninger(dobbel), nitrert og etterherdet cvh 32 kent cam(kjp effektøkning, men blir ikke slitt ut med det første)og ustrekkbare toppbolter!! Forøvrig venter jeg på en cossy intercooler som blir sent til meg i morgen av Husnes pit stop her på forumet.

 

Nå mangler jeg en chip for å få bort den h.....es tennings kutten som disse idiotene har klaska in i motorcraft boksen min,(noe som ser ut som er vanskelig å få tak i)før jeg kan kjøre på med litt mer luft.

 

Har egentlig ingen intensjoner om noe mer en ca 200 hest.... får jo liksom ikke bruk for så mye mer siden det drar i feil ende.

 

Kommer nok til å legge ut noen bilder snart men jeg må nesten vente litt ;) B) :P

Posted

Har en 86mod rs turbo.

 

Motoren er orginal uten om KN filter,dump ventil og simons potte som er montert pluss økt trykket til 0.7 bar.

 

Dempere,fjærer og foringer er også av den orginale typen,så det må jeg bytte etter vert som det begynner og bli veldig dårlig.

 

Den er veldig fin rust messing..må bytte 2 hjulbuer bak,eller ser den helt topp ut under og andre steder det pleier og skjule seg rust.

 

eksteriøst er den også helt orginal og er ellers ganske fin i lakken,

 

interiør messig er det foreløpig orginale rs turbo stoler og div. ting og tang.

Har byttet til cosworth ratt.

 

FordRSTurbo1986modell003.jpg

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

Har en 1989 Modell RSTurbo

 

 

Motor:

Orginal stand! utenom K&N 57i,chip,Collins dumpvalve,Samco slanger og Pace swirlpot.Kjører på 0,5

 

Hjul:

7,5 16" med 195"45"16 toyo Proxes

 

Karosseri: Standard rst med 90spec bakspoiler,omlakkert til imperial blue orginalt mercury grey

 

 

Understell: Gule Konidempere m/justerbar stivhet,orginal eksos,Orginale bremser på hele bilen

 

 

Interiør: Standard utenom sierra rs cosworth ratt

 

 

Lyd: Pioneer Cd spiller og vanlige høytalere

Escort RsTurbo S2
Posted

imp blue begynner ikke å bli litt oppbrukt nå da? dessverre...

 

the wizard: du må få justert opp fanger og panser! :P

Cosworth!

Posted

joda er nok mulig at den fargen begynner å bli oppbrukt.. men var desverre slik når jeg kjøpte den.. såvidt jeg egentlig kan kjøre med den siden det er slik farge.. :)

 

Olek: er ikke fangeren og panseret bra nok kanskje?

Escort RsTurbo S2
Guest sircossie
Posted

Dette er hva jeg kjører: En 88mod 2wd cosworth.

 

Nyoverhalt 4x4motor

blybronsjelager

portet

lavkompstempel

GrA toppakning

+endel andre ting under"lokket"

 

Innt er tatt ifra en 91mod 4x4.

skinn

 

Lakkert i egenblandet orange perlemormetalic.

Just senk

17"

3" rustfritt

 

En heilt grei bil, morro leketøy :)

Posted

the wiz: joda, men det ser litt skjevt ut på bildet der...mulig det er bildet som juger?

 

i så fall bøyer jeg meg i støvet....

Cosworth!

Guest kdyescort
Posted

1986 Ford Escort xr3i mk4

km:170000

 

utvendig: cosworth vinge, jamex 40mm senkesett m/ dempere, TSW raceing 205/40-17 nye dekk :), hvite blink, couplings eller hva **** det heter, sota sideruter bak

 

motor under konstruksjon ;) men det blir turbobil snart B)

 

interiør: helt forbanna orginalt :(

 

er lite rust på denna bilen, må sveise litt v.gulv bak, h.hjulbue bak.skal også fjerne antenne og visker bak. så sponser jeg kanskje en runde lakk.. men gidder ikke begynne på rusten på en stund. (har en boble som suger tid, skulle egentlig bare ha forden som bruksbil :P )

Guest 2 Low 4 You
Posted

Har kjøpt meg ny bil;) RS turbo:) 1988 model, var tilsalgs på forumet her

 

 

 

DSC00036.jpg

 

DSC00040.jpg

Posted

jeg får vell bare ta og dryle inn mitt prosjekt også.

 

Vell ja.

 

Jeg eier en Ford Escort Rs Turbo 1987

 

Motor : Så går det meste for orginalt enda, ettersom bilen har vært utenfor ekstremt mange sinnsyke tilfeller.

 

Hva som har komt på.

 

Gule Koni

40\40mm senke fjærer

OMP Tårnstag

Hvite blinkers fremme og sidene

Sotet baklykter

Collins Dumpventil

16" Team Dynamics Motorsport Felger

DTM Speil

Scorpion Effektanlegg 3" hele veien med 4" ende

 

Innvendig :

Momo Ratt

Momo Girkule

Turbo,Oljetrykk,Ampermeter,Olje tempratur målere

 

 

Stereo :

 

Alpine Cd spiller

4" front

6.5" Hattehylle høytalere

og en 12" Rockford fosgate sub

og 2 rockford fosgate forsterkere

 

(overdrevent anlegg, trenger egentlig bare en gramofon)

 

og det var litt om bilen min, har mye mer gjort på bilen men kommer ikke på i farten.

 

 

Takk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...