OleK Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 (edited) virker som om det har kommet en del nye folk med rst'er her inne den siste tiden, så hvorfor ikke komme med litt info om bilene dere kjører?? går foran som et eksempel : FORD ESCORT CABRIOLET '88, bygget om til totalt RST-spec++ og godkjent! MOTOR/GIRsmidde lavkomp, 1640 ccm, portet topp, piper 285t2 kam med justerbare kamdrev, t3 med ar .48, 3" eksos, kn panel filter, grs evo4 intercooler, champion qc59c plugger, black diamond pluggkabler, erl mf2 tilleggsprut, samco trykkslanger og bailey kjølevæsketank.motorrom og motor nylakkert og shinet opp litt...girkasse er standard rst-spec UNDERSTELL/BREMSERgule koni, lesjøfors -25 fjærer, tårnstag foran,OMP borra og slissa skiver foran og ferodo racing klosser, std bakRH tecnic AE-felger 7x17" med 205/40-17 søpla-dekk INTERIØR/KARROSERILuisi ratt, pedaler, girkule, Nomad turbotrykksmåler, oljetempmåler og oljetrykkmåler.lakkert i imperial blue, badboy-panser og oppkutta frontfanger med rs-leppe og tettet listgroper, hull i panser alà rst-style bare med netting ikke riller, hvite blinkers foran, st170-sideblinkers.... Edited June 4, 2005 by olek Cosworth!
hår ball Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 har en rst 87 mod meget ihjæl rusta edition hadde planer om en små sprek 1,6 helt til delene mine ble stjælt, omtrent samme oppsett som deg olek.. Men når delene ble stjælt så fant jeg ut at zetec ble veien å gå, mer info om den kommer med tida når jeg har fått en sommer på å tjen litt peng på kommer mer fakta når jeg får begynt å er færdi med svesing av rust osv, syns liksom ikke det er noe å fortelle om
Guest Hybrid Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Jeg er eier av en 86 mod rs turbo!! vel, ikke så mye å fortelle enda men jeg har vel ikke så mye igjen av de grunnleggende nødvendighetene før jeg endelig kan begynne å klå på actoatoren for å kjøre opp trykket!! Det jeg har gjort foreløpig er: Rustsveiset bilen, helakert den i svart(orginal hvit), cossyvinge, lesjøfors senkefjører, AiResearch t34 hybrid, felpro gr a topp pakninger(dobbel), nitrert og etterherdet cvh 32 kent cam(kjp effektøkning, men blir ikke slitt ut med det første)og ustrekkbare toppbolter!! Forøvrig venter jeg på en cossy intercooler som blir sent til meg i morgen av Husnes pit stop her på forumet. Nå mangler jeg en chip for å få bort den h.....es tennings kutten som disse idiotene har klaska in i motorcraft boksen min,(noe som ser ut som er vanskelig å få tak i)før jeg kan kjøre på med litt mer luft. Har egentlig ingen intensjoner om noe mer en ca 200 hest.... får jo liksom ikke bruk for så mye mer siden det drar i feil ende. Kommer nok til å legge ut noen bilder snart men jeg må nesten vente litt
clinton Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Har en 86mod rs turbo. Motoren er orginal uten om KN filter,dump ventil og simons potte som er montert pluss økt trykket til 0.7 bar. Dempere,fjærer og foringer er også av den orginale typen,så det må jeg bytte etter vert som det begynner og bli veldig dårlig. Den er veldig fin rust messing..må bytte 2 hjulbuer bak,eller ser den helt topp ut under og andre steder det pleier og skjule seg rust. eksteriøst er den også helt orginal og er ellers ganske fin i lakken, interiør messig er det foreløpig orginale rs turbo stoler og div. ting og tang.Har byttet til cosworth ratt. 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
thewizard Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Har en 1989 Modell RSTurbo Motor:Orginal stand! utenom K&N 57i,chip,Collins dumpvalve,Samco slanger og Pace swirlpot.Kjører på 0,5 Hjul:7,5 16" med 195"45"16 toyo Proxes Karosseri: Standard rst med 90spec bakspoiler,omlakkert til imperial blue orginalt mercury grey Understell: Gule Konidempere m/justerbar stivhet,orginal eksos,Orginale bremser på hele bilen Interiør: Standard utenom sierra rs cosworth ratt Lyd: Pioneer Cd spiller og vanlige høytalere Escort RsTurbo S2
RsTurboTaule Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 ca sånn<{POST_SNAPBACK}>Rå Farge... ! Akkurat samme som jeg ska ha 88 Escort RSTurbo
OleK Posted June 6, 2005 Author Posted June 6, 2005 imp blue begynner ikke å bli litt oppbrukt nå da? dessverre... the wizard: du må få justert opp fanger og panser! Cosworth!
thewizard Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 joda er nok mulig at den fargen begynner å bli oppbrukt.. men var desverre slik når jeg kjøpte den.. såvidt jeg egentlig kan kjøre med den siden det er slik farge.. Olek: er ikke fangeren og panseret bra nok kanskje? Escort RsTurbo S2
Guest sircossie Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Dette er hva jeg kjører: En 88mod 2wd cosworth. Nyoverhalt 4x4motorblybronsjelagerportetlavkompstempelGrA toppakning+endel andre ting under"lokket" Innt er tatt ifra en 91mod 4x4.skinn Lakkert i egenblandet orange perlemormetalic.Just senk17"3" rustfritt En heilt grei bil, morro leketøy
OleK Posted June 6, 2005 Author Posted June 6, 2005 the wiz: joda, men det ser litt skjevt ut på bildet der...mulig det er bildet som juger? i så fall bøyer jeg meg i støvet.... Cosworth!
thewizard Posted June 6, 2005 Posted June 6, 2005 Tror det skal være nogenlunde bra.. hvis ikke får jeg skylde på rs-racing Escort RsTurbo S2
Guest kdyescort Posted June 7, 2005 Posted June 7, 2005 1986 Ford Escort xr3i mk4km:170000 utvendig: cosworth vinge, jamex 40mm senkesett m/ dempere, TSW raceing 205/40-17 nye dekk , hvite blink, couplings eller hva **** det heter, sota sideruter bak motor under konstruksjon men det blir turbobil snart interiør: helt forbanna orginalt er lite rust på denna bilen, må sveise litt v.gulv bak, h.hjulbue bak.skal også fjerne antenne og visker bak. så sponser jeg kanskje en runde lakk.. men gidder ikke begynne på rusten på en stund. (har en boble som suger tid, skulle egentlig bare ha forden som bruksbil )
Guest 2 Low 4 You Posted June 10, 2005 Posted June 10, 2005 Har kjøpt meg ny bil;) RS turbo:) 1988 model, var tilsalgs på forumet her
thewizard Posted June 10, 2005 Posted June 10, 2005 Noen hvite blinkere og noen litt større felger så er straks alt bedre Fin bil forresten Escort RsTurbo S2
Guest xsiv Posted June 12, 2005 Posted June 12, 2005 jeg får vell bare ta og dryle inn mitt prosjekt også. Vell ja. Jeg eier en Ford Escort Rs Turbo 1987 Motor : Så går det meste for orginalt enda, ettersom bilen har vært utenfor ekstremt mange sinnsyke tilfeller. Hva som har komt på. Gule Koni 40\40mm senke fjærerOMP TårnstagHvite blinkers fremme og sideneSotet baklykterCollins Dumpventil16" Team Dynamics Motorsport FelgerDTM SpeilScorpion Effektanlegg 3" hele veien med 4" ende Innvendig :Momo RattMomo GirkuleTurbo,Oljetrykk,Ampermeter,Olje tempratur målere Stereo : Alpine Cd spiller4" front 6.5" Hattehylle høytalere og en 12" Rockford fosgate subog 2 rockford fosgate forsterkere (overdrevent anlegg, trenger egentlig bare en gramofon) og det var litt om bilen min, har mye mer gjort på bilen men kommer ikke på i farten. Takk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now