dohcboy Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 dohcn har fått d for seg at den skal være litt vanskeli å få i 2 gir, spes når den er kald. noen tips der ?evnt rett å slett bare bygge om til short shift, man får jo kjøpt kunn selve "kula" til en vettug pris,girstanga butter oxo i midtkonsollen, kan d være di små foringen i girspak brakkeluren som er slarkete ? hadde nettopp nede å sveisa giroverføringa sia den knakk i helt ved kassa, å da syns jeg egentli at foringene så greie ut Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
SierraCL Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Klassisk grøtsleiv? Har fått inntrykk av at "klipshølet" i bolten inn i kassa blir romslig. Jeg bytta nylig den skjøtehylsa og så da at de høla var romme. Sikkert gått med slark i mange herrans år
dohcboy Posted May 8, 2014 Author Posted May 8, 2014 (edited) hehe ja sånn typisk mt75 sleiv var litt slakke der framme på kassa men ikke rare greia egentli..om man girer når man står i ro så kjennes d ut så an går i 2 gir men clutcher man ut så er an ikke helt med på d men ossen bytter man den kula nederst på girstanga da ? sikkert d enkleste å bare bygge short shift her kan vel sies at dohcn min har rulla snart 400 Edited May 8, 2014 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Pusur_ Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 hehe ja sånn typisk mt75 sleiv var litt slakke der framme på kassa men ikke rare greia egentli..om man girer når man står i ro så kjennes d ut så an går i 2 gir men clutcher man ut så er an ikke helt med på d men ossen bytter man den kula nederst på girstanga da ? sikkert d enkleste å bare bygge short shift her kan vel sies at dohcn min har rulla snart 400 Et oljeskift er vel kanskje heller ikke å utelukke? Foringene kan vel byttes først som sist
SierraCL Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 hehe ja sånn typisk mt75 sleiv var litt slakke der framme på kassa men ikke rare greia egentli..om man girer når man står i ro så kjennes d ut så an går i 2 gir men clutcher man ut så er an ikke helt med på d men ossen bytter man den kula nederst på girstanga da ? sikkert d enkleste å bare bygge short shift her kan vel sies at dohcn min har rulla snart 400 Må løsne girspak fra stanga som går inn i girkassa, fra underside spakstell. Så sitter sjølve spaken under en segerring. Løsne den og napp opp spaken. Den quickshift kula jeg handla på ebay var et helvete å få ned i plastforinga... Dvs den blei ødelagt
Truckdriver Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Om du roter fram litt penger så har jeg liggende shortshift som du kan få prøve 2 - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Pusur_ Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Noe sier meg at når kassa forandrer seg når den blir varm så ligger vel problemet lengre inn i kassa? Og ikke i overføringa?
dohcboy Posted May 8, 2014 Author Posted May 8, 2014 skifta olja i fjor sommer, gått kanskje 5000 siden da..er d ikke meninga at man prøver før man betaler truckdriver hehe var d et komplett spakstell ?pusur, jo kassa blir bedre når den får temp i seg. men fremdeles må man ta litt i spaken å dra den bak så den butter i midtkonsollen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Truckdriver Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Betaling først, så kan du heller få tibakebetalt om du leverer den tilbake http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=1360_339&products_id=2010Slik en. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Pusur_ Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 men fremdeles må man ta litt i spaken å dra den bak så den butter i midtkonsollen Da har nok Ford gjort en glipp med bilen din og laget hullet i midtkonsollen for lite 1
dohcboy Posted May 23, 2014 Author Posted May 23, 2014 hehe. men ska tru om d går an å gjøre no me "grauten" Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts