antkoma Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Hei alle sammen, det er mit første innlegg på forumet, saken er at jeg har kjøpt meg en bo bil (helt like denne) http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/object?finnkode=47262292&searchclickthrough=true Og denne biler er EKSTREMT daue i oppover bakker, forsåvidt er den og daue på flate veien, men i nedover bakker så skyter den avgårde, etter noen timer med googling på nette og leste her på forumet så fant jeg ut at den beste måten å få lit liv i bilen på er å etter montere en turbolader. Jeg ser på FINN.no at det fins 2.5TD motorer på de bilene så jeg regnet med at det var en enkel sak å ettermontere, men for å være på den trygge siden så ringte jeg til Kverneland bil (lokal Ford forhandler) og spurte de hvordan jeg skal gå fram med turbo prosjektet mit, svaret jeg fikk der var overraskende og sjokkerende! De bilene er sånn og dette har vi aldri vert borti. Er det virkelig sånn at jeg er den eneste til dagens dato som synes at bilen går ræ*a? Planen er følgende: Finne en turbo med manifoll,innsug og rør til oljekjøling fra en 2.5TD motorMontere detStille opp trykket på dieselpumpen Hvordan bør jeg gå fram?hvilken turbo bør jeg kjøpe?(har sett at det er 100 og 120 hesters versjon av denne bilen)bør jeg å bytte topppakning? hvor mye trykk tåler den motoren? Bilen er en 1994 modell, 2.5D 80 hester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Kjøp komplett motor (og kasse?- kan hende den må oppgraderes mhp økt moment) på huggeren m/ korrekt hjerne og det hele. Mest sannsynlig vil du spare masse tid og mange grå hår.... Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
antkoma Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 Trudde det var mekanisk diselpumpe der så jeg trenger ikke hjerne, eller gjør jeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Har en scorpio 116hk med ledningsnett og hjerne du kan få kjøpe billig. Hadde 85hk td Transit og den var ikke akkurat noe lyn. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
antkoma Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 bilen min er 80 HK nå, får man ikke mer en 5 hester ved å montere en turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Mener den originale 2,5td uten ic er på 85 og med ic er på 100 Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
antkoma Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 kjøpte en turbo fra 100 hesteren og skal prøve å montere den senere, men jeg fant ut at motoren min har mer kompresjon en turbomotoren, vil det si at jeg bør skru ned turbotrykket? evt. hvordan gjør man det? jeg er helt grønn på alt som har med turbo å gjør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JChE Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Tykkere toppakning er visst et triks... -13 Ford Transit Custom x 04 Ford Mondeo Ambiente Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now