Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lurer på om det er gått over ifra registerkjede som var i 115-130hk motorene som sto i MK3 mondeo, og over til registerreim på de nyere 140hk motorene som står i 2007+ mondeo?

Posted

Jo kjede er nå i min mening bedre, men så en annonse på en 140 hk 08 mod der det sto at det var nylig skiftet registerreim, så startet å stusse litt. 

Posted

ja

Jobber du hos ford? 

Blir veldig forvirret nå, alle selgere jeg nå har snakket med angående disse bilene sier det er kjede, 

Har du noe side eller noe jeg kan se litt mere fakta på disse motorene?

Posted

ja

Men leser at det skal byttes ved 125k miles altså rundt 200k km? eller vert 10 år. er det da reg reim? står akkurat det samme på reg kjede? 

Posted

200k km er bra intervall.

Leste på talk Ford at Mondeo 2.2 produsert i 2007 enda har reg kjede og dem produsert i 08 hadde reim.

Sto også at reg kjedet skulle byttes etter 10 år eller 125k miles. Var mye fram og tilbake der men.

Så også at den mondeoen jeg skal ha er produsert seint 08 og mekonomen sa det var en 09 model.

Posted

200k km er bra intervall.

Leste på talk Ford at Mondeo 2.2 produsert i 2007 enda har reg kjede og dem produsert i 08 hadde reim.

Sto også at reg kjedet skulle byttes etter 10 år eller 125k miles. Var mye fram og tilbake der men.

Så også at den mondeoen jeg skal ha er produsert seint 08 og mekonomen sa det var en 09 model.

Da er det snakk om MK3 biler

• 4 weeks later...
Posted

Jeg har en mk3 1,8  2001. Den har kjede og skiftes aldri i følge Fords verksmester .Det eneste som blir slitt er vel føringsskinnene til kjede. Men da hører du ulyden begynner å komme.

• 2 years later...
Posted

Jeg kjøper nå en 2010, reg des 09 2.0 tdci 140hk powerskiftkasse. Er det kjede eller reim, og hva er intervall? Har lest at det er 100000 på reim når automat?