Sierra_2.9 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Escorten kødder igjen. Etter å ha fiksa forrige runde med fusking og stopping, så er den i gang med noe tilsvarende igjen.. Bilen gikk fint og jeg kjørte et par timer cirka uten problemer. så plutselig begynte den å dø ut/fuske litt, før jeg fikk svingt inn på en bussholdeplass. Så stoppa den helt. starta den igjen, fuska litt, ville ikke opp på turtall, småsmeller litt i potta. så kommer den seg igjen og jeg fikk kjørt de 10 minuttene hjem. Forrige gang jeg fikk trøbbel med noe lignende starta problemene samtidig(i forbindelse med??) at jeg kjørte den tom for bensin. Så Uansett - jeg parkerte den hjemme, og dro noen dager på fjellet. når jeg kom hjem i går ville den ikke starte i det heletatt. tenkte at det kunne være pluggene igjen, som sist hadde blitt sota og blaute. Pluggene så ok ut. Bytta til kliss nye plugger uansett, men den starta fortsatt ikke. Nå i sta taua vi den i gang på vei til verkstedet den lagres på. Den smalt i potta flere ganger, og døde ut. Når vi kom fram til verkstedet starta vi den i håp om at vi kunne kjøre den inn for egen maskin, uten å dytta. da gikk bilen helt fint, pen gange osv, så vi fikk parkert. lot den sto på tomgang, også plutselig fusker den så vidt, før den stopper. starta igjen etter vi hadde titta litt etter bensinfilter osv. den gikk nok en gang helt fint, før den brått dør ut igjen. Noen som har peiling på hva dette kan være? er rimelig blanke på hvor å starte egentlig. Har konkludert med at det ikke er tenning, men bensintilførsel? Filteret så ut til å være bytta før. sitter bensinpumpa inni tanken? muligens oppgradert bensinpumpe om det kan ha noe å si.Har lurt på om det er noe dritt/rusk i tanken, siden problemet kommer når tanken er i nærheten av tom. Kan det være bensintrykket? Har lurt på å montere manometer for å sjekke trykket, er det noe vits? Merkelig at den plutselig går fint, for så å plutselig stoppe.. Takker for innspill, er gira på å få den på veien med en gang!! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Har lurt på å montere manometer for å sjekke trykket, er det noe vits? Merkelig at den plutselig går fint, for så å plutselig stoppe.. Takker for innspill, er gira på å få den på veien med en gang!!Det er ikke noe å lure på. Bensintrykksmåler er minst like viktig som en ladetrykksmåler. 2 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Orginalt på + og - til pumpa, er ledningen viklet ved pumpa, her kan det fort bli brudd, ihverfall ved større pumpe. Bensin-relé/sikringsboks?Lett å sjekke dette, ved å ta kabel rett fra batteri å til pumpa feks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Det er veldig vanlig at sikringsboksen ryker på disse. Da kan en få alle slags feil. Ville sjekket om du mister signal til bensinpumpen og eventuelt tenning. Vet ikke hvilket problem du hadde sist, men en kompis hadde vekslende problemer mellom flere ting bla bensinpumpen. Her var sikringsboksen defekt. Byttet denne og alt ble ok Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Bensinpumpe sitter i tanken ja, er du i tvil om den er oppgradert eller ikke så bør du sjekke den uansett. Jeg har byttet noen pumper på min opp gjennom årene, både Bosch og Walbro. Jeg ville sjekket bensintilførsel/trykk, strøm til pumpe osv. Sikringsboks som nevnt over her er også velkjent problem. Hvordan er det med kontaktene til motorledningsnett på venstre framskjerm? Disse er også ett kjent problem og verdt å sjekke nærmere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 Orginalt på + og - til pumpa, er ledningen viklet ved pumpa, her kan det fort bli brudd, ihverfall ved større pumpe. Bensin-relé/sikringsboks?Lett å sjekke dette, ved å ta kabel rett fra batteri å til pumpa feks. Har du no bilde av det? hvor er +/- til pumpa? veit det er en kontakt på toppen av pumpa men, er ikke den? må ned med tanken da vel? Det er veldig vanlig at sikringsboksen ryker på disse. Da kan en få alle slags feil. Ville sjekket om du mister signal til bensinpumpen og eventuelt tenning. Vet ikke hvilket problem du hadde sist, men en kompis hadde vekslende problemer mellom flere ting bla bensinpumpen. Her var sikringsboksen defekt. Byttet denne og alt ble ok Som vi kunne høre i dag, så gikk pumpa mens motoren fuska og døde ut, så egentlig utelukka det.Mulig dumt spørsmål, men hele sikringsboksen, eller noen av sikringene i boksen? tenker på den som er inni kupeen ja? Bensinpumpe sitter i tanken ja, er du i tvil om den er oppgradert eller ikke så bør du sjekke den uansett. Jeg har byttet noen pumper på min opp gjennom årene, både Bosch og Walbro. Jeg ville sjekket bensintilførsel/trykk, strøm til pumpe osv. Sikringsboks som nevnt over her er også velkjent problem. Hvordan er det med kontaktene til motorledningsnett på venstre framskjerm? Disse er også ett kjent problem og verdt å sjekke nærmere. Ok, så burde ut med tanken uansett nesten? utdyp gjerne det med sikringsboksen? hvordan går jeg fram for å sjekke de kontaktene under venstre rille? veit liksom ikke hvor man begynner med de, om det bare er å nappe ut og spraye, eller om det er å få noen til å lodde dem som er det eneste lure å gjøre etc.? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Kontakt med +/- til pumpe sitter på toppen av tank armatur ja, det er vel også en skjøt på ledningsnett bak ved skiltlys omtrent hvis jeg ikke husker feil.Selve sikringsboksen er kjent for og kunne skape mye rare feil/problemer, det er loddepunkter inne i boksen som er problemet.Jeg ville tatt ned tanken, fått sjekket bensinpumpe og tilstand på ledningsnett til den, det er greit å vite at det er i orden uansett om det er der problemet er eller ikke Mange fjerner kontakt skjøtene på ledningsnettet og lodder de, det har blitt gjort på min før jeg kjøpte den. Men du ser vel ganske raskt om det er irr og dritt i kontaktene der om du tar de fra hverandre?Greit å sjekke veiv sensor, at det ikke ligger masse dritt på den mens du er i gang.Napp av retur slangen på fuelrail etter regulator og se om det kommer bensin der når pumpen går, hvis pumpen ikke gir nok trykk så kommer det heller ikke noe i retur der.Om/når du skal ned med tank så sjekk båndene som holder tanken oppe, om de ikke er i veldig bra stand så er det nok greit å ha nye fra Autospecialist klare når man skal montere den opp igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Fasesensoren kan også gjøre mye krøll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 ok, takk igjen! får jeg spørre om hva faseseonsoren er, og hvor den er? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Den er nedi fordeleren.... Starter bensinpumpa og går litt hver gang du setter på tenninga? Om ikke så prøv å overkjør relèet til bensinpumpa ved å ta en ledningstubb direkte fra den gule sikringen og inn på utgangen på relèet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 ok, takk igjen! får jeg spørre om hva faseseonsoren er, og hvor den er?Under lokket under rotor.. sjekk at begge ledninger er myke, isolering blir sprø å knekker, det skaper fusk å tull. Har du prøvd å tørka av flata på veivsensor? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 den er go! ja, veivsensor gjorde vi rein sist bilen fuska '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 gjorde rein kontaktene under venstre panser-rille i dag, var en del fukt, irr og støv, så foreløpig funker bilen...men kjørte jo et par timer her om dagen uten problemer, før det blei fusking, så tør ikke juble ennå. Men takk for mye gode tips! 1 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Bare å krysse fingrene da 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 gjorde rein kontaktene under venstre panser-rille i dag, var en del fukt, irr og støv, så foreløpig funker bilen...men kjørte jo et par timer her om dagen uten problemer, før det blei fusking, så tør ikke juble ennå. Men takk for mye gode tips! En god grunn til å klippe vekk de kontaktene og lodde sammen ledningene, har gjort det på min egen og et par andre, for å bli kvitt et svakt punkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 En god grunn til å klippe vekk de kontaktene og lodde sammen ledningene, har gjort det på min egen og et par andre, for å bli kvitt et svakt punkt Ja, blir å gjøre det etterhvert '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 19, 2014 Author Share Posted April 19, 2014 i går var det i gang igjen..fikk ikke start midt i oslo sentrum, så sikkert lurt ut når jeg og kompisen min dytta i gang bilen å styra..kom meg til slutt hjem uten å måtte bli taua. prøvde å gjøre rein kontaktene osv igjen, men starta fortsatt ikke. så nå er den parkert, også skal jeg ringe en kar å høre om han kan lodde ledningene etter påske.. greit oppgitt '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Har du sjekket bensintrykk? Hører du pumpa går når du prøver å starte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now