Tommelom93 Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Hei. Jeg lurer på hvor man kan få tak i camber shims til min Ford Sierra? Bilen skal senkes 40/40 hvis det har noe å si. Mvh Tom Ford Sierra '85 2.3 GL Ford Mondeo '94 2.0 GLX Bruksbil: X - Ford Fiesta '00 1.3 X - Peugeot 607 '01 2.2 X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra X - Honda Civic '97 1.4S Ford Mondeo '05 1.8 Prosjekttråd til Sierraen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/ Prosjekttråd til Mondeoen. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 909motorsport.no jobber med å få dette produsert opp igjen siden ingen lengre har dette 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 har jo sett disse støtt og stadi på ebay. sjekk i ebay tråden her på forumet å så om jeg ikke har linka til d tidligere Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 (edited) kjøp deg 4stk 2mm tykke skiver til 12mm bolter å legg dem imellom navet og brua på de to øverste boltene på hver side bak.. det gjør susen.. Edited April 17, 2014 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Hvor stor er sjangsen for å miste hele navet egentlig? Har en kompis som kjører bilcross, og han la under noen skiver for å rette opp hjula. Etter et løp og 2 så mistet han navet, pga boltene knakk.. Litt skummelt å tenke på når du har gjordt det samme sjøl, og er ute på hard kjøring en sommerdag 1 Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Hvor stor er sjangsen for å miste hele navet egentlig? Har en kompis som kjører bilcross, og han la under noen skiver for å rette opp hjula. Etter et løp og 2 så mistet han navet, pga boltene knakk.. Litt skummelt å tenke på når du har gjordt det samme sjøl, og er ute på hard kjøring en sommerdag moment!.. må bruke moment nøkkel på boltene.. ALT går til helvette når det er en løk som skrur.. jeg har kjørt med dette oppsettet på alle mine biler og vet om mange fler som har gjort det helt problemfritt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Ja, gjerne det hjelper på å ha bolter som er tiltrekte med moment. Men når du shimser ut navet så får boltene skjev annlegsflate, og det er nok mye med på å skape fare for knekte bolter. Er jo greit at mange kjører med shims uten problem, eg gjør det selv også, men "det skjer jo aldri meg"... Sjangsen er kanskje ikkje så stor, men den er der. Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 jeg kjørte med 225/40 16" r888 på bilen min og den fikk langt ifra noen pen behandling.. jeg har bøyd dempere, knekt fjører, bulket en escort cossi felg, rivd hele bunn av tre bunnpanner, klemt en travers flat, bøyd en bærebru, knust girkasser og differ med sierra, men aldri har shimsingen av navet vert noe problem.. så det er nok i garasjen og generelt delene til kompisen din som er problemet..det blir ikke mye forskjell på vinkelen der boltene sitter siden det bare er ca 10cm fra nullpungtet for endringen i vinkelen.. det blir bare 3-4grader.. men det er klart at bolter som begynner å bli 30år gammele burde vurderes nøye før dem blir brukt opp igjen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 jeg kjørte med 225/40 16" r888 på bilen min og den fikk langt ifra noen pen behandling.. jeg har bøyd dempere, knekt fjører, bulket en escort cossi felg, rivd hele bunn av tre bunnpanner, klemt en travers flat, bøyd en bærebru, knust girkasser og differ med sierra, men aldri har shimsingen av navet vert noe problem.. så det er nok i garasjen og generelt delene til kompisen din som er problemet..det blir ikke mye forskjell på vinkelen der boltene sitter siden det bare er ca 10cm fra nullpungtet for endringen i vinkelen.. det blir bare 3-4grader.. men det er klart at bolter som begynner å bli 30år gammele burde vurderes nøye før dem blir brukt opp igjen.. Hvordan er det du kjører mann Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Hvordan er det du kjører mannhehe.. nei. la oss ikke gå inn på det.. det har ikke denne tråden godt av, men jeg har ikke den kjørestilen nå lengre og kjører ikke sierra lenger.. så dere har ingenting å frykte men det jeg skulle fram til da.. shimse camberen bak er ikke noe problem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Kan godt være enig, både i at han kan ha dratt til for mye og at boltene kanskje skulle vert vurdert byttet ut. Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Men om man tenker litt på det tekniske, så er jo ikke den løsningen "optimal". Med orginal innfesting av nav evt ved bruk av cambershims så er det anleggsflata som tar det meste av støyten. Men om man bruker to skiver som nevnt her så er det jo boltene som får utfordringa. For all del, tviler ikke på at det går bra, men det er vel ikke den mest optimale løsningen? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Hvilken dimensjon er det på boltene som skrur fast navet da? Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Har du no dato på når du kan ordne slike shims 909?evt har noen no linker til hor man kan få kjøpt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Har du no dato på når du kan ordne slike shims 909?evt har noen no linker til hor man kan få kjøpt ?Jon Jamtvedt, skaffer de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Har du no dato på når du kan ordne slike shims 909?evt har noen no linker til hor man kan få kjøpt ? Nei, vi ser nå på materialvalg, her er det så utrolig mye å velge i. Men når vi har funnet rett type og fått dette så går produksjonen kun på få dager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Jon Jamtvedt, skaffer dex 2 Ring Jamtvedt'en så ordner det seg. Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Jon Jamtvedt, skaffer de Noen som vet hva han tar for paret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Noen som vet hva han tar for paret? Var 400kr før iallefall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 (edited) Var 400kr før iallefall Nå vet ikke jeg hvordan han får produsert slike, men vi klarer nok ikke å matche den prisen. Med aluminiums kvaliteten vi har valgt nå vil de koste 650.- hos oss Gi meg 10 likes på denne posten så starter produksjonen i morgen Edited April 30, 2014 by Pusur_ 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Er det noe solid med alu? Er det ikke kvalitets stål som gjelder her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Jon sine er av stål og kommer sort lakkert, mulig de er dyrere fra han nå da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 (edited) Tror nesten disse kunne vært laget i hardplast uten at de hadde gått istykker Er jo ikke shimsa som får støyten om anleggsflatene er rett. De shimsa vi har sett på har vært av aluminium Edited April 30, 2014 by Pusur_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Da blir disse tilgjengelig igjen http://www.909motorsport.no/products/cambershims-sierraescort 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 nice Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now