2.8 injection Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 etter å ha tatt knekken på 2-3 startere siste 1.5 året, så begynner jeg å kjenne litt på det.er det noe som har noen tips tips til noen ettermarkeds startere til 4x4 cos som holder litt lengere enn et halvt år? har sett at det har dukket opp nedgirings startere, men har hørt at disse kan være av ymse kvalitet?eller bare koste på ny starter på ford? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Pusur_ Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 909motorsport.no kan skaffe ny ettermarkedsstarter om det er av interesse Den koster 2800.-, men om du sender tilbake din gamle får du 500.- for den
grcossie Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Sikker på at det ikke er noe annet gale, som ødelegger starteren da? Jeg har aldri bytta en starter på noen mine egne eller andres Cosworther jeg har jobbet på
Pusur_ Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Sikker på at det ikke er noe annet gale, som ødelegger starteren da? Jeg har aldri bytta en starter på noen mine egne eller andres Cosworther jeg har jobbet på Det kommer heller ikke frem om det er brukte startere han har satt inn
grcossie Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Det kommer heller ikke frem om det er brukte startere han har satt inn Du sier jo noe der såklart
Granada 2.8 Ghia Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Hvis startere ryker så ofte, så får det meg til å tro at motor kanskje slår litt tilbake. Er det gjort stort med den? `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
2.8 injection Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 har ikke kjøpt helt nye enda, men har hatt et par startere som jeg vet at har vært lite brukt er 330 oppsett på motoren, den slo litt tilbake tidligere ihvertfall, men det var før jeg begynt å bytte startere.men har kikka litt på starteren i bilen nå, det er den frihjuls koblinga som jukser. drevet skal jo låse i en retning og gå fritt i den andre, her så gikk den fritt begge veier 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Pusur_ Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 drevet skal jo låse i en retning og gå fritt i den andre, her så gikk den fritt begge veier Går jo fritt begge veier så lenge starteren ikke er i inngrep. Har du testet dette med strøm på innslaget?
2.8 injection Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 (edited) Går jo fritt begge veier så lenge starteren ikke er i inngrep. Har du testet dette med strøm på innslaget? jepp, har satt over motoren og innslaget på et annet bakstykke med drev, og nå har jeg starter som virker som den skal igjen Edited April 7, 2014 by 2.8 injection 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Truckdriver Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Frinavet er den store svakheten på Lucas starterene sammenlignet med Bosch som er det vanlige på 2wd.Har selv tatt knekken på flere Lucas startere før jeg oppdaget at jeg hadde for tidlig tenning under oppstart. Hadde ingen tegn til tilbakeslag eller sånt, men likevel for tidlig tenning. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now