HoelRacing Posted April 1, 2014 Posted April 1, 2014 (edited) Noen som har liggende et sett med NYE Eibach fjærer til 4x4 Sierra Cosworth? Sindre91104360 Edited April 1, 2014 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
paalrosen Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Noen som har liggende et sett med NYE Eibach fjærer til 4x4 Sierra Cosworth? Sindre91104360skal du ha TUV så har ikke Eibach det til 4x4. Om du finner noe til 4x4 med papirer så gi beskjed
HoelRacing Posted April 2, 2014 Author Posted April 2, 2014 skal du ha TUV så har ikke Eibach det til 4x4. Om du finner noe til 4x4 med papirer så gi beskjed Mener dette var å få tak i før, men er utgått fra leverandør nå. Min er iallfall godkjennt i vognkort med Eibach. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
paalrosen Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Mener dette var å få tak i før, men er utgått fra leverandør nå. Min er iallfall godkjennt i vognkort med Eibach. Hmm, har du tuv papiret på de noe sted hva står det der? i tuv papirene jeg fikk kopi av så stod det ford sierra cosworth 150KW, , har du et varenummer? Om du har fått det godkjent så er det kanskje håp for andre,bla meg selv
HansenRS Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Ser ut som 4x4 er utgått ja. Kan jo sende en mail, kanskje dem kan spore opp?http://eibach.suspensiondirect.co.uk/Ford-Sierra_BEFBFGCGBCGBG_Saloon-2.0_16V_RS_Cosworth.jsp Mulig Avo er tuv godkjent? http://www.ebay.co.uk/itm/AVO-Ford-Sierra-Sapphire-Cosworth-4x4-89-93-Lowering-Springs-Kit-/290777059294?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43b3a9cfde Etter litt googling så er "Eibach" TUV-Papiret mitt til Jamex fjører
paalrosen Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Ser ut som 4x4 er utgått ja. Kan jo sende en mail, kanskje dem kan spore opp?http://eibach.suspensiondirect.co.uk/Ford-Sierra_BEFBFGCGBCGBG_Saloon-2.0_16V_RS_Cosworth.jsp Mulig Avo er tuv godkjent? http://www.ebay.co.uk/itm/AVO-Ford-Sierra-Sapphire-Cosworth-4x4-89-93-Lowering-Springs-Kit-/290777059294?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43b3a9cfde Etter litt googling så er "Eibach" TUV-Papiret mitt til Jamex fjører Avo er ikke tuv godkjent , spax er ikke tuv godkjent,lesjøfos,koni,H&R er heller ikke godkjent. Cobra er tuv godkjent men vet ikke om dem er det til 4x4. jeg venter på mail fra Apex, de er tuv godkjente å det står at dem er det for 4x4, men jeg venter å ser om det står alle cosworth eller 4x4 i papirene, så er det jo alle chassi kodene, gudene vet hva alle betyr,men det bør vel stemme sånn noen lunne med papirene og hva som står på bilen, ellers blir det vel trøbbel vil jeg tro
Pusur_ Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Jeg har tatt den samme runden som dere 2-3 ganger nå, men finner heller ingen som er godkjent til 4wd Cosworth. Hovedproblemet er at mange av settene har TÙV i andre land, men av en eller annen merkelig grunn har disse bilene andre akselvelter her i norge. Derfor kan man få seg en kjedelig overraskelse. Men Apex har jeg faktisk ikke sjekket
HoelRacing Posted April 2, 2014 Author Posted April 2, 2014 Hmm, har du tuv papiret på de noe sted hva står det der? i tuv papirene jeg fikk kopi av så stod det ford sierra cosworth 150KW, , har du et varenummer? Om du har fått det godkjent så er det kanskje håp for andre,bla meg selv Jeg importerte bilen min fra Sveits, og den var godkjennt med en del ting i der nede. Bla Eibach, og Escort cosw felger, slissa skiver osv. Fikk overført dette til det nye norske vognkortet Hadde ikke noe papirer på noen av delene. Står nummeret på fjærene innskrevet i vogkort, samt merke. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Pusur_ Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Jeg importerte bilen min fra Sveits, og den var godkjennt med en del ting i der nede. Bla Eibach, og Escort cosw felger, slissa skiver osv. Fikk overført dette til det nye norske vognkortet Hadde ikke noe papirer på noen av delene. Står nummeret på fjærene innskrevet i vogkort, samt merke. Hvilke akselvekter er denne registrert med?
HoelRacing Posted April 2, 2014 Author Posted April 2, 2014 (edited) Hvilke akselvekter er denne registrert med? Som de fleste andre 4x4 som jeg har sett. Maks aksellast foran : 850Maks aklsellast bak : 925 Viss det var det du lurte på. Ble veid begge akslene på den ved kontroll også Edited April 2, 2014 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Pusur_ Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Hmm, da har enten BT slurvet med godkjenningen av settet, eller så har du løsningen på problemet! Finner du settet om du googler nummeret i vognkortet?
HoelRacing Posted April 2, 2014 Author Posted April 2, 2014 har ikke søkt opp nr. kan prøve å huske det neste gang jeg er hjemme. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Skybert Posted April 3, 2014 Posted April 3, 2014 Er det noen 4x4 cosworth som er registrert med høyere aksellast enn 850 foran og 925 bak?
paalrosen Posted April 3, 2014 Posted April 3, 2014 Er det noen 4x4 cosworth som er registrert med høyere aksellast enn 850 foran og 925 bak?Ikke min i allefall den er 850/925
Pusur_ Posted April 3, 2014 Posted April 3, 2014 Er det noen 4x4 cosworth som er registrert med høyere aksellast enn 850 foran og 925 bak? Nei, men i blant annet tyskland er de registrert med 700 og noe foran og 800 og noe bak
Skybert Posted April 3, 2014 Posted April 3, 2014 Så lenge registrert akselvekter er lik eller laverer enn det fjærene er godkjent for så ser jeg ikke noe problem. En 10 tonns kran løfter jo 7 tonn
Pusur_ Posted April 3, 2014 Posted April 3, 2014 Så lenge registrert akselvekter er lik eller laverer enn det fjærene er godkjent for så ser jeg ikke noe problem. En 10 tonns kran løfter jo 7 tonn Ja, men når fjærene er laget og godkjent i tyskland for tyske biler blir det andre veien. En 7 tonns kran løfter jo 10 tonn, men du får ikke godkjent et slikt løft
paalrosen Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Avo er ikke tuv godkjent , spax er ikke tuv godkjent,lesjøfos,koni,H&R er heller ikke godkjent. Cobra er tuv godkjent men vet ikke om dem er det til 4x4. jeg venter på mail fra Apex, de er tuv godkjente å det står at dem er det for 4x4, men jeg venter å ser om det står alle cosworth eller 4x4 i papirene, så er det jo alle chassi kodene, gudene vet hva alle betyr,men det bør vel stemme sånn noen lunne med papirene og hva som står på bilen, ellers blir det vel trøbbel vil jeg troHar nå funnet ut at Cobra heller ikke har TUV papirer til 4wd sierra cosworth Venter på svar fra Apex, men de holder papirene tett til brystet. om noen får taki papirene så gi beskjed
paalrosen Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Ja da er løpet kjørt, Apex har papirer på 775/900 KG akselvekt. Med andre ord, det finnes ikke senke fjører til 4WD sierra med TUV papirer
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now