Guest Escort Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Jeg har problemer med at motoren fusker litt på lavt turtall. Kan det være at jeg bruker feil type bensin? Jeg bruker 95 blyfri. Bilen er en Ford Escort 1.8 CLX 16v 1992 modell.Burde jeg prøve å gå over til 98 blyfri? Vil motoren ta skade av dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Den motoren skal ha 95blyfri... har samme promblem med min og... har ennda ikke funne ut hva som er probleme... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Har akkurat samme problem eg og, tror det er bensinen som gjør det, eg kjørte tanken så godt som tom og fyllte den deretter helt full med 98 blyfri, og brukte motoren godt. det funket... 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Se etter vakuumlekasje. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Escort Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Takk for svar. Jeg har nettopp fått meg bilen, og har ikke peiling i det hele tatt på mekaniske ting, så jeg har ikke peiling på hvor pluggledningene sitter, eller hva jeg skal se etter for å se om det er vakuumlekasje... Men hvis jeg skal prøve med 98 blyfri bensin, bare for å prøve det, er det bare å fylle på neste gang jeg nesten er tom for bensin, eller må jeg rense tanken på noe slags vis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdyescort Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 hehe bare følg de ledningene som går ut fra en orange boks (fordeler) i ennen finner du noe som heter plugg hetter.. dra av å blås med luft vakum slangen blir litt mer stress å forklare Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Jeg har problemer med at motoren fusker litt på lavt turtall. Kan det være at jeg bruker feil type bensin? Jeg bruker 95 blyfri. Bilen er en Ford Escort 1.8 CLX 16v 1992 modell.Burde jeg prøve å gå over til 98 blyfri? Vil motoren ta skade av dette? gikk over til vpower og det blemerkbar forskjell på min 1,8 si,og det er ikke innbilning! 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 om en bil skal eller ikke skal ha 95 eller 98 er helt fett. 98 er en bedre bensin (rener) en 95. så en bil du har fylt 95 på i alle år vil føles raskere(mere hester) når du fyller med 98. dette grunnet høyere oktan. Det du kan prøve er en sånn bensinsystem rens som de har bl.a. på torshov. husker ikke hva den heter i farta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 gikk over til vpower og det blemerkbar forskjell på min 1,8 si,og det er ikke innbilning! Jaja, hvordan kan en bil som er programert til og gå på vanlig 95 ha noen økning av og kjøre på annen besnin...? Jeg bare lurer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 hehe. vpover ja hehe. ska bare si en ting det er helt vanlig blyfri. jobber sjøl på bensinstasjon. det er bare reklame triks og innbilning. sorry mac men det er den harde sannheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finken Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Kan det skade motoren å gå ifra 98 til 95, på en bil som er kjørt på 98 i alle år?dyrt å kjøre på 98 Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 snakker du om rs'en? dersom den har gått på 98 i alle år er nok bilen stilt inn for det, dersom du går ned til 95 da kan du risikere å ryke stempler hvis du kjører litt trykk.. det er lettere å få detonasjon med 95 enn 98.. så vil nok anbefale deg å holde deg til 98.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 prøv heller å vær lettere på høyre foten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Storberget Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 95 blyfri ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 hehe. vpover ja hehe. ska bare si en ting det er helt vanlig blyfri. jobber sjøl på bensinstasjon. det er bare reklame triks og innbilning. sorry mac men det er den harde sannheten. greit nok det, vet jo at det ikke er noe vidundermiddel, men den 95 blyfrie jeg kjørte på var iallefall ikke samme bensinen!mer hostete og harkete bil skal du lete lenge etter, søren også, jeg prøver noe nytt, og det funket det! etter 2 år med irriterende fusking og dårlig trekk....ikke si at vpower og 95blyfri er det samme. min stasjon har iallefall ikke samme saften på tankene sine.... prøvde faktisk åfylle vanlig igjen....gikk skitt det...så ikke vet jeg....kanskje escorten kan lese?? 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 (edited) greit nok det, vet jo at det ikke er noe vidundermiddel, men den 95 blyfrie jeg kjørte på var iallefall ikke samme bensinen!mer hostete og harkete bil skal du lete lenge etter, søren også, jeg prøver noe nytt, og det funket det! etter 2 år med irriterende fusking og dårlig trekk....ikke si at vpower og 95blyfri er det samme. min stasjon har iallefall ikke samme saften på tankene sine.... prøvde faktisk åfylle vanlig igjen....gikk skitt det...så ikke vet jeg....kanskje escorten kan lese?? He he...Jeg har også mine tvil til at Leverandørene av bensin tør å kalle det noe annet, selge det dyrere og tro dem skal slippe unna med det....En spade er en spade!! ....og det er nok en forskjell på 95 blyfri og Ultra,VPower og det der....men om det går noe fortere??...det vet jeg ikke....tror du får den samme effekten ved å helle litt sånn rens på tanken...hvis du putter på litt OktanBooster går det kanskje merkbart bedre?? Peder PS. Kanskje noen har kødda litt med deg tuszi...du er jo ganske ny på den bensinstasjonen...he he Edited May 22, 2006 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 da mener dere det har ihvertfall sett det sjøl at det blir fylt vanlig 95 på disse spesial 95 bensinene v-power osv. fra stasjonsmerke til merke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 (edited) da mener dere det har ihvertfall sett det sjøl at det blir fylt vanlig 95 på disse spesial 95 bensinene v-power osv. fra stasjonsmerke til merke. Og hvor trur du den bensina som de fyller hos deg kommer ifra da? Den kommer ifra nærmeste raffeneri eller lager. Ta deg en tur til esso slagentangen og du vil se alle bensinstasjons-kjedens trailere bortsettifra jet som får bensina fra stokkholm. Det dem gjør på raffeneriet er å tillsette de forskjellige tillegstoffene som kjeden vil ha. Som de så fyller på forskjellige biler. Frakt er lik kostnad. Og hvordan vet du at det var vanlig 95? 98 oktan skal en rst ha. Eller 97 som det står i manualene. Edit: rst går forresten også på en liter biltema Rødsprit. Testa ut dette når jeg gikk tom i en e18 tunnel i sande. Edited May 23, 2006 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now